TrafficSupply

jun 25, 2021

TrafficSupply is de grootste online handelaar en producent in verkeers-, tekst- en informatieborden voor parkeerterreinen, eigen terreinen en binnenterreinen. Ze richten zich vooral op verkeers- en parkeerstromen. Via een online systeem kunnen klanten ook zelf een officieel verkeersbord op maat maken, mét eigen ondertekst. TrafficSupply is gevestigd in Nederland en België en levert producten in de hele Benelux. Arjen van Dieren, mede-eigenaar van TrafficSupply vertelt waarom zij reviews verzamelen.

Reviews TrafficSupply

Hoe onderscheiden jullie je van de concurrent?

‘Met snelheid van service en levering. De verkeersbordenmarkt is in traditionele zin sterk op de overheidsbestedingen gericht. Veel van deze ‘traditionele concurrenten’ leveren dan ook borden voor gemeenten of infrastructuur aannemers, waarbij veel van hetzelfde wordt gemaakt. Deze concurrenten zijn niet goed ingericht op personalisatie of maatwerk en kunnen niet efficiënt enkele stuks op maat produceren. Dat is iets waar wij met onze moderne systemen een stapje voor hebben. Wij zijn in staat een echt verkeersbord – compleet met reflecterende folie – volledig op maat te laten ontwerpen en leveren binnen 48 uur. Ook onderscheiden wij ons door het transparant verzamelen van reviews. Wij zijn de enige partij in onze markt die dat aandurft, ómdat wij zoiets als een snelle levertijd voor maatwerk niet alleen beloven maar ook echt waarmaken.’

Verzamelen jullie daarom feedback?

‘Feedback zorgt voor extra focus op de klantervaring en helpt ons om de kwaliteit van ons bedrijf te verbeteren. Reviews zorgen voor social proof en bouwen mee aan onze reputatie. Het product dat wij verkopen, is niet heel doorsnee, zoals bijvoorbeeld bij een broek. Dan weet je precies wat je als klant kunt verwachten. Onze reviews vertellen potentiële klanten dat – ook als ze het product en de specificaties niet helemaal begrijpen – hun verwachting bij ons uitkomt. Stel dat het wel een keer fout gaat, dan laten we met reviews zien dat we het oplossen.’

Waarom Feedback Company?

‘Wij verzamelen al zo’n tien jaar reviews. Dat deden we eerst bij Trustpilot. Destijds hadden wij een mooi pakket dat aansloot bij onze wensen. Voor een vrij hoge prijs, maar dat was het waard. Gaandeweg werd het steeds duurder, voor minder. Toen zijn we verder gaan kijken en hebben met verschillende review bedrijven gesproken. Wij hebben namelijk veel shops en die komen lang niet allemaal aan de 100 reviews per jaar voor de Google Seller Rating. Ongeveer zes shops halen dat wel en die wilden we onder een soort overkoepelend account. Voor veel partijen was dit lastig of werd het erg duur, maar Feedback Company ging hier goed in mee voor een normaal concurrerend bedrag.’

Hoe implementeren jullie onze tool?

‘Wij hebben multi-account en gebruiken de autofeedback-API. Dus als er een order het magazijn verlaat, wordt er een review gescheduled. Na een aantal dagen krijgt onze klant een review-uitnodiging.’

Reageren jullie altijd?

‘Wij reageren altijd op reviews met een score onder de zeven. We proberen altijd eerst rechtstreeks de klant te benaderen voor een oplossing, lukt dat niet, dan reageren we pas online. Op goede reviews reageren we sporadisch.’

Meten jullie ook processen n.a.v. feedback?

‘We stellen geen specifieke vragen over bepaalde processen, maar verbeteren wel processen door middel van reviews. Uit de review zelf kunnen we ook een hele hoop informatie halen. En daar doen we ook echt wat mee. Omdat we het reviewen graag laagdrempelig willen houden én de response rate zo hoog mogelijk, stellen we alleen algemene vragen.’

Heb je een voorbeeld van iets wat jullie hebben aangepast n.a.v. een review?

‘Ons verpakkingsmateriaal! Dat hebben we verbeterd, zodat een bestelling niet beschadigd wordt afgeleverd. Een ander voorbeeld is de productinformatie. Een verkeersbord bevat bijvoorbeeld reflecterende folie. Dat is speciaal, gecertificeerd materiaal en soms zitten er kleine merktekentjes in het folie. Die zien er van dichtbij uit als vlekjes. In de reviews lazen we feedback over vlekjes die in de borden zaten. Toen zijn we bij elke bestelling een folder mee gaan leveren waar de product-informatie zorgvuldig op beschreven staat. En dus ook de vermelding dat die merktekens erbij horen.’

Welke reviews blijven je bij?

‘De onterechte reviews of kritiek waar je echt niks aan kan doen. Natuurlijk gaat er wel eens wat mis bij transport. Als alles met het ontwerp en de productie goed ging en vervolgens de transporteur te laat komt of de bestelling verkeerd neerzet, dan is het zuur als je maar 1 ster krijgt dankzij alleen dat onderdeel.’

Nog een tip?

‘Reviews helpen je om scherp te blijven. Elk bedrijf maakt fouten. Het gaat er vaak juist om hoe je die fout oplost. Dan word je als bedrijf beter. Als je weet dat elke misstap toch transparant zichtbaar gemeten wordt, dan ga je op voorhand je processen verbeteren om die misstappen te vermijden. Ik denk dat dat heilzaam werkt, want ik geloof heilig in de focus op klantgerichtheid en service. Met reviews creëer je een besef dat je je klant tevreden moet houden. Anders heb je kans dat de klant negatief over jou spreekt op een ander kanaal. Dat wil je niet. Het kwaliteitsbesef van je bedrijf wordt beter door feedback: starten met reviews dus!’

Bezoek hier de website van TrafficSupply: trafficsupply.nl.

Kennismaken?

Wil jij je online reputatie verbeteren en een betrouwbaarheid uitstralen? Feedback Company helpt je hier graag mee en is expert in reputatiemanagement. Van bedrijfs- en productreviews tot uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek.

Plan een vrijblijvende demo in wanneer het jou uitkomt. De demo duurt ongeveer 15 minuten. We laten je de tool zien en je kunt al je vragen stellen. Wij helpen je graag. Wees gerust, je zit nog nergens aan vast.

Wil jij net als duizenden andere Feedback Company klanten:

• NMeer bezoekers op je website
  • NBetrouwbaarheid uitstralen
  • NHogere omzet en meer klanten
  • NBetere vindbaarheid in Google
  • NInzicht in de kwaliteit van de dienstverlening
  • NUnieke review box op jouw website
  • NKortlopende overeenkomst (vanaf 3 maanden) = uniek

Experts in experience

Onze producten

PX - Product eXperience

Product Experience

Verzamel feedback voor je webshop

CX - Customer Experience

Customer Experience

Inzicht in de klanttevredenheid

EX - Employee eXperience

Employee Experience

Meet de medewerkerstevredenheid

Direct advies?

Vul de Keuzehulp in voor een snel advies op maat.

mei 24 2023

The Online Retail Company: Binnen 10 jaar naar 15.000+ reviews

The Online Retail Company is een collectie van diverse webshops die in 2007 van start ging met Lastvan.com. De eigenaren, die voorheen beiden...
mei 23 2023

Juweelwinkel.nl: verkoop van vintage sieraden en horloges

Juweelwinkel is een online winkel gespecialiseerd in pre-owned, vintage, en antieke sieraden en horloges. Het bedrijf verwerft prachtige stukken via...
aug 11 2022

Decidas: full-service marketing bureau uit Rotterdam

Decidas is een full-service marketing bureau in Rotterdam. Het bedrijf helpt klanten in verschillende sectoren, met name binnen de B2B markt. Sinds...
jul 25 2022

Brandmerck: het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek.

Brandmerck is het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek. Het Friese bureau wordt gedreven door de online vindbaarheid en...
mei 05 2022

GraagGoedOnline.nl: ondernemers helpen met een volledige website

Elke ondernemer wenst een vernieuwde website zonder te veel onderhoud. Jacques (links) en Robèr (rechts), oprichters van GraagGoedOnline.nl helpen...
Klantcase
dec 13 2021