Decidas: full-service marketing bureau uit Rotterdam

aug 11, 2022

Klantcase Juridisch Centrum

Decidas is een full-service marketing bureau in Rotterdam. Het bedrijf helpt klanten in verschillende sectoren, met name binnen de B2B markt. Sinds het begin bestaat het team uit 2 fulltimers en zoekt het per project versterking bij studenten (in dienst) en specialisten. Decidas bestaat inmiddels 4 jaar (voorheen opererend als Hablar).

‘Lang was geld verdienen en leuk werk doen het hoofddoel, maar tegenwoordig zijn we hier kritischer in. ‘

Wat is jullie werkwijze?

Decidas werkt voornamelijk aan uitgebreide marketingstrategieën en mediaplanningen, samen met specialistische partners geven ze invulling aan de plannen. Het klantportfolio bestaat voor een groot gedeelte uit MKB-bedrijven die veelal zelf geen dedicated marketeer in dienst hebben. Decidas richt zich op deze specifieke doelgroep in verschillende sectoren.

Sinds 1,5 jaar focust Decidas zich steeds meer op data-analyse en automatisering: “Dat begint een steeds prominentere plek in te nemen. We zijn onze positionering aan het aanpassen zodat we met data-analyse bedrijven helpen groeien met als onderscheidend punt dat we ons op de maatschappelijke impact richten. Planet profit, hoe kan je bedrijven helpen rekeninghoudend met mens en planeet. Profit is in dit geval niet alleen geld, maar ook langer termijn denken en het bestaansrecht.

Als een bedrijf een project heeft en ze willen de maatschappelijke impact daarvan meten, dan hebben we een makkelijke 1-op-1 match. Het kan ook zijn dat een organisatie als Schiphol een acuut probleem heeft met het personeel, maar dat de aanleiding een dieperliggend probleem is.  Denk hierbij bijvoorbeeld aan het imago of de visie op verduurzaming. Vanuit de markt is er de behoefte om meer data te verzamelen en te analyseren, daar zien wij kansen om bedrijven te helpen.”

Wat is ons doel met het bedrijf?

”Lang was geld verdienen en leuk werk doen het hoofddoel, tegenwoordig zijn we hier kritischer in. Willen we bijvoorbeeld Shell helpen om meer olie te verkopen of willen we liever een project met een groetere maatschappelijke impact? We hebben nu een leuk project lopen voor een privaat bedrijf die in samenwerking met de overheid verduurzaming en werkgelegenheid wil aanpakken. Dit is een combinatie die ideaal bij ons past.”

Waarom de samenwerking met Feedback Company?

Primair omdat we op zoek waren naar verschillende feedback tools, daar kwam Feedback Company ook naar voren. We vonden de features, uitstraling, widgets en prijsstelling interessant. Goede mix. Als we een tooling gaan gebruiken worden we over het algemeen graag partner. Dit kan helpen voor tips, contactpersonen binnen het bedrijf en meer informatie dan wanneer je alleen klant bent. Dat was onze beweegreden, het was voor ons niet zozeer het financiële (commissie) plaatje door het aantal klanten dat erop draait. Voor ons is het de betrokkenheid en snel op de hoogte zijn van nieuwe ontwikkelingen.

In vergelijking met andere toolings vonden we ook de omvang van Feedback Company erg prettig voor onze klanten. Jullie zijn actief in het buitenland mocht het nodig zijn, maar primair is Nederland, net als bij ons. Verder hebben klanten weinig bugs gehad en is het in een kwartiertje in te richten, dan ben je up and running en kan je aan de slag met verzamelen. Ideaal voor ons en onze klanten, zeer tevreden als klant en partner.

Hoe belangrijk vind je reviewmarketing?

“Ik vind het belangrijk om aan de buitenwereld te zien hoe onze dienstverlening beoordeeld wordt alvorens ze met ons in zee (willen) gaan. Klantenwerving door het verzamelen van reviews voor ons eigen bedrijf valt nog mee. De meeste klanten komen via via en is de bron mond-op-mond reclame. Soms hebben ze niet eens de website bezocht. Voor organisaties, zoals een parking bedrijf of verhuurbedrijf, is het één van de belangrijkere aspecten voordat potentiële klanten met ze in zee gaan. Daarnaast is het wetenschappelijk en statistisch bewezen dat social proof bijdraagt aan een verhoging van de omzet.

Voor ons als marketingbedrijf is het een belangrijk element om aan te bevelen aan onze klanten. Social proof is voor veel sectoren van groot belang, het aantal reviews en de score laten een ranking zien binnen je eigen sector. Het instellen en gebruiken van een review tooling is een goede investering, als je 1 klant extra binnenhaalt door de reviews heb je het in principe al terugverdiend. Bij een hoge score word je een autoriteit. Met 100+ klanten per maand weet je bijna zeker dat je het terugverdiend. Je kan de beoordelingen ook analyseren en kijken waar de verbeteringen van je diensten of producten ligt. Dit kan een groot verschil zijn, jij vindt als eigenaar misschien iets belangrijk, maar als je klanten iets anders zegt, dan moet je dus de focus verleggen.”

Welke review is je bijgebleven?

Waar ik trots en blij mee ben is niet een individuele review maar wel dat onze opdrachtgevers over het algemeen positief beoordeeld worden. Wij werken met bedrijven die aan de bovenkant van de markt zitten betreft degelijkheid en service. Dan is het fijn om terug te zien dat ze bijvoorbeeld een 9 scoren, een prettige bevestiging. Het is voor ons lang geleden dat we actief om reviews vroegen.

Een leuke review die we zelf kregen ging over actieve betrokkenheid, intensief meedenken en sturen in de juiste richting. Ons advies was dat ze iets totaal anders moeten doen, en mooi dat daarnaar geluisterd werd en het positief uit heeft gepakt. Dat is voor mij ook een klant die me goed is bijgebleven, omdat we een hele andere positionering hebben uitgewerkt.

Bij iedere eview hebben we wel een leuke herinnering, de opdracht blijft me bij. Het is best leuk om reviews eens terug te lezen, zo heb ik een overzicht welke bedrijven we hebben geholpen met leuke herinneringen.

Overige punten

Een paar maanden geleden zag ik dat Feedback Company verbreed is met de producten, een goede ontwikkeling in onze ogen. Misschien dat we in de maatschappelijke hoek meer organisaties kunnen bedienen die actief aan de slag willen met klanttevredenheidsonderzoek (KTO) en Medewerkerstevredenheidsonderzoek (MTO). Het partnership kunnen we dan ook breder en beter inzetten, gericht op de behoefte en wens van onze klant. We willen graag  dit jaar of volgend jaar meer workshops willen gaan geven, een leuke mogelijkheid om zelf ook weer reviews te gaan verzamelen.

Decidas is klant sinds 2019 en partner sinds 2021, bezoek de website: Decidas.nl

Kennismaken?

Wil jij je online reputatie verbeteren en een betrouwbaarheid uitstralen? Feedback Company helpt je hier graag mee en is expert in reputatiemanagement. Van bedrijfs- en productreviews tot uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek.

Plan een vrijblijvende demo in wanneer het jou uitkomt. De demo duurt ongeveer 15 minuten. We laten je de tool zien en je kunt al je vragen stellen. Wij helpen je graag. Wees gerust, je zit nog nergens aan vast.

Wil jij net als duizenden andere Feedback Company klanten:

• NMeer bezoekers op je website
  • NBetrouwbaarheid uitstralen
  • NHogere omzet en meer klanten
  • NBetere vindbaarheid in Google
  • NInzicht in de kwaliteit van de dienstverlening
  • NUnieke review box op jouw website
  • NKortlopende overeenkomst (vanaf 3 maanden) = uniek

Experts in experience

Onze producten

PX - Product eXperience

Product Experience

Verzamel feedback voor je webshop

CX - Customer Experience

Customer Experience

Inzicht in de klanttevredenheid

EX - Employee eXperience

Employee Experience

Meet de medewerkerstevredenheid

Direct advies?

Vul de Keuzehulp in voor een snel advies op maat.

mei 24 2023

The Online Retail Company: Binnen 10 jaar naar 15.000+ reviews

The Online Retail Company is een collectie van diverse webshops die in 2007 van start ging met Lastvan.com. De eigenaren, die voorheen beiden...
mei 23 2023

Juweelwinkel.nl: verkoop van vintage sieraden en horloges

Juweelwinkel is een online winkel gespecialiseerd in pre-owned, vintage, en antieke sieraden en horloges. Het bedrijf verwerft prachtige stukken via...
jul 25 2022

Brandmerck: het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek.

Brandmerck is het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek. Het Friese bureau wordt gedreven door de online vindbaarheid en...
mei 05 2022

GraagGoedOnline.nl: ondernemers helpen met een volledige website

Elke ondernemer wenst een vernieuwde website zonder te veel onderhoud. Jacques (links) en Robèr (rechts), oprichters van GraagGoedOnline.nl helpen...
Klantcase
dec 13 2021