Bloedwaardentest

aug 20, 2021

Inzicht in je gezondheid: in de webshop Bloedwaardentest regelen particulieren zelf laboratoriumonderzoeken om zo meer te weten over hun gezondheid. We spreken met Ellen van Gijsel, oprichter en eigenaar van Bloedwaardentest.

Klantcase Bloedwaardentest

Hoe onderscheiden jullie je van de concurrent?

‘Wij hebben niet veel concurrenten, want er zijn weinig bedrijven die, net als wij, via een webshop bloedonderzoek aanbieden. Verder onderscheiden we ons doordat we met zo’n 800 locaties in Nederland samenwerken, waardoor onze klanten altijd ergens in de buurt terecht kunnen voor bloedafname. Daarnaast hebben we een uitgebreid assortiment. Dus ook alle specialistische onderzoeken, waarvoor je normaal niet bij de huisarts terecht kunt. Tot slot hebben wij een breed netwerk van artsen, coaches en ervaringsdeskundige die mensen naar aanleiding van hun uitslag kunnen begeleiden.’

Wanneer zijn jullie reviews gaan verzamelen?

‘Wij zijn begonnen met een webshop via gratiswebshopbeginnen. Daarin zat een reviewtool. Op een gegeven moment zijn we overgestapt op LightSpeed, om onze webshop te optimaliseren. Toen konden we geen reviews meer verzamelen via onze eigen webshop en was het nodig een externe partij in te schakelen. Dat werd Feedback Company. Jullie hebben een integratie met LightSpeed; perfect voor ons. Daarnaast wilden we ook een betere rating in Google. We merkten dat we door de overstap naar LightSpeed en Feedback Company gigantisch groeiden.’

En waarom?

‘We vonden het verzamelen van reviews altijd al belangrijk, omdat je bij ons niet zomaar even een paar schoenen koopt. Een bloedonderzoek, gezondheidsinformatie: het moet allemaal vertrouwelijk en zorgvuldig zijn. Want je wilt natuurlijk geen verkeerde informatie krijgen en ook de juiste nazorg aanbieden, mocht er wel iets gevonden worden waar direct medisch handelen voor nodig is. Dus voor ons zijn reviews denk ik alles. Soms is het wel lastig om mensen aan te zetten tot het schrijven van een review, omdat niet iedereen altijd te koop willen lopen met dat zij een bepaalde test hebben gedaan. We moeten dan ook veel moeite doen om reviews te verzamelen. Maar we doen het graag.’

Hoe implementeren jullie onze tool?

‘Wij maken gebruik van jullie widget op onze website, zodat mensen zien dat we reviews via een extern bedrijf verzamelen. Verder versturen wij in de mail van de uitslag een directe link, waar klanten een review kunnen plaatsen. Later ontvangen zij nog een automatische mail vanuit Feedback Company om feedback achter te laten.’

Geven jullie altijd een reactie?

‘Ja, altijd. Al is het maar “Bedankt voor je review”, bij een positieve review. Maar ook op de kritische reviews gaan we in. Dan bedanken we voor de feedback en zoeken we uit wat er aan de hand is. We zijn namelijk blij dat de klant aan ons terugkoppelt wat niet goed was en beter kan. We willen graag weten wat we kunnen verbeteren en betrekken degene die de review heeft geschreven dan ook actief in het verbeterproces. We reageren altijd via e-mail, zodat het in ons klantensysteem terechtkomt en we meteen zien wat er aan de hand is.’

Welke reviews blijven je bij?

‘Dat is wanneer iemand niet tevreden is, maar wij vervolgens niet kunnen achterhalen wat de reden is. Dit komt omdat zij dan niet meer reageren op onze vraag wat er aan de hand is en wat we kunnen verbeteren. Dat vind ik erg frustrerende reviews, want je hebt er dan natuurlijk niks aan. Niemand eigenlijk. Die persoon heeft er niks aan, omdat hij het gevoel heeft niet gehoord te zijn, maar wij kunnen vervolgens niks verbeteren bij geen duidelijkheid.’

Meten jullie bepaalde processen?

‘Wij meten de algemene klanttevredenheid. Wij hebben het motto: under promise over estimate. Dus wij willen duidelijke zijn in wat mensen kunnen verwachten. Soms wordt er niet voldaan aan de verwachting van klanten. Dat zien we dan terug in de feedback en dan passen we dat aan in bijvoorbeeld onze communicatie. Feedback is dus belangrijk om de content van onze website goed te houden, zodat mensen precies weten wat ze kunnen verwachten.’

Heb je nog een gouden tip?

‘Zorg dat iemand die op hoog niveau in de organisatie werkzaam is alle reviews onder ogen krijgt. Daardoor hou je grip op de organisatie en weet je exact welke dingen goed lopen en welke dingen verbeterd kunnen worden. Laat je reviews niet zomaar door iemand afhandelen. Zie feedback als een belangrijk onderdeel van je klachtenprocedure. Wees daarnaast blij dat iemand een review schrijft, ook al is het slecht. Dit is namelijk de enige manier om je organisatie te verbeteren. Het feit dat mensen de moeite nemen om te zeggen wat er niet goed gaat, betekent dat ze in jouw organisatie willen investeren omdat jij wat kunt verbeteren. Ik denk dat je dat moet waarderen en als een investering in je bedrijf moet zien in plaats van dat je geïrriteerd raakt als mensen iets negatiefs zeggen. Straal uit naar je klanten dat je blij bent met hun feedback. Op die manier zullen ze eerder met je mee willen denken.’

Bezoek hier de website van Bloedwaardentest: Bloedwaardentest.nl.

Kennismaken?

Wil jij je online reputatie verbeteren en een betrouwbaarheid uitstralen? Feedback Company helpt je hier graag mee en is expert in reputatiemanagement. Van bedrijfs- en productreviews tot uitgebreid klanttevredenheidsonderzoek.

Plan een vrijblijvende demo in wanneer het jou uitkomt. De demo duurt ongeveer 15 minuten. We laten je de tool zien en je kunt al je vragen stellen. Wij helpen je graag. Wees gerust, je zit nog nergens aan vast.

Wil jij net als duizenden andere Feedback Company klanten:

• NMeer bezoekers op je website
  • NBetrouwbaarheid uitstralen
  • NHogere omzet en meer klanten
  • NBetere vindbaarheid in Google
  • NInzicht in de kwaliteit van de dienstverlening
  • NUnieke review box op jouw website
  • NKortlopende overeenkomst (vanaf 3 maanden) = uniek

Experts in experience

Onze producten

PX - Product eXperience

Product Experience

Verzamel feedback voor je webshop

CX - Customer Experience

Customer Experience

Inzicht in de klanttevredenheid

EX - Employee eXperience

Employee Experience

Meet de medewerkerstevredenheid

Direct advies?

Vul de Keuzehulp in voor een snel advies op maat.

mei 24 2023

The Online Retail Company: Binnen 10 jaar naar 15.000+ reviews

The Online Retail Company is een collectie van diverse webshops die in 2007 van start ging met Lastvan.com. De eigenaren, die voorheen beiden...
mei 23 2023

Juweelwinkel.nl: verkoop van vintage sieraden en horloges

Juweelwinkel is een online winkel gespecialiseerd in pre-owned, vintage, en antieke sieraden en horloges. Het bedrijf verwerft prachtige stukken via...
aug 11 2022

Decidas: full-service marketing bureau uit Rotterdam

Decidas is een full-service marketing bureau in Rotterdam. Het bedrijf helpt klanten in verschillende sectoren, met name binnen de B2B markt. Sinds...
jul 25 2022

Brandmerck: het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek.

Brandmerck is het toonaangevende bureau van Noord Nederland, gevestigd in Sneek. Het Friese bureau wordt gedreven door de online vindbaarheid en...
mei 05 2022

GraagGoedOnline.nl: ondernemers helpen met een volledige website

Elke ondernemer wenst een vernieuwde website zonder te veel onderhoud. Jacques (links) en Robèr (rechts), oprichters van GraagGoedOnline.nl helpen...
Klantcase
dec 13 2021