Huisregels

Eerlijk en veilig jouw ervaring delen

Wie zijn wij?

Feedback Company verzamelt feedback van klanten voor bedrijven. Deze feedback, of review, is van belang voor hen om te weten hoe het bedrijf presteert, maar ook nieuwe potentiële klanten bekijken deze reviews om te bepalen of zij tot een aankoop zullen overgaan. We willen je daarom bedanken dat je ons systeem gebruikt om een review te schrijven, maar deze moet wel voldoen aan een aantal regels:

Je hebt een aankoop of ervaring opgedaan

Wanneer je een ervaring hebt opgedaan, een dienst hebt afgenomen of een product hebt gekocht dan mag je bij ons een review achterlaten over dit bedrijf.

Wat valt er onder een aankoop of ervaring?

Een aankoop betekent dat je betaald hebt voor een dienst of product, dit geeft je dan ook het recht een review te schrijven bij ons over het bedrijf in kwestie. Een aankoop is (vaak) een combinatie van contact en aankoop. Over 1 aankoop/ervaring mag 1 review geschreven worden.

Een ervaring kan ontstaan na verschillende contactmomenten; een bezoek aan een winkel, mailcontact, telefonisch contact en/of gesprekken via de chat met een werknemer (persoon) geven jou het recht 1 review te schrijven.

Wat mag er in een review staan en wat niet?

Het is van belang dat je review is geschreven op basis van jouw mening en jouw ervaring. Een review op basis van ‘horen zeggen’ is geen ervaring die je zelf hebt opgedaan en is daarom niet toegestaan. Het moet jouw ervaring/mening zijn.

Wat volstaat als ervaring?

We vragen je om altijd zo uitgebreid mogelijk je ervaring met ons te delen. Wanneer er een aankoop heeft plaatsgevonden is het goed om na te denken hoe je de organisatie hebt ervaren. Wat ging er goed, wat ging er minder goed, wat zijn pluspunten, wat zijn minpunten. Dit kan onze klant en hun potentiële klanten alleen maar verder helpen.

Een review op basis van een ervaring (geen aankoop) heeft echter wel een aantal restricties.
Een ervaring op basis van (bijvoorbeeld) alleen een blik op de website of het contact zoeken zonder reactie te ontvangen, is helaas niet voldoende voor een beoordeling op ons platform. Er moet interactie zijn geweest met het bedrijf.
Zonder aankoop het bedrijf te beoordelen via een review op hun prijs, product (die ze wel of niet
aanbieden) of betaalmogelijkheid (missen van een aanbieder) is helaas niet voldoende voor een
review bij ons.
Ons platform is niet bedoeld om middels het schrijven van een review te reageren op een andere review of gegeven bedrijfsreactie, dit is dan ook niet toegestaan.

Eigenaren, werknemers en nauw betrokkenen mogen het bedrijf niet beoordelen.

Zorg voor een recente ervaring

Het is van belang dat je review is gebaseerd op een recente ervaring of op basis van een recente
aankoop bij het bedrijf en/of van een product dat beoordeeld wordt. Een relevante review is binnen
3 maanden van het opdoen van de ervaring op eigen initiatief geschreven (zonder uitnodiging) of
binnen hetzelfde termijn na het ontvangen van de eerste uitnodiging. De ervaring die (bijvoorbeeld)
een jaar geleden is opgedaan is niet meer relevant vandaag de dag.

Review is gekoppeld aan jouw bestaande e-mailadres

Om een review te schrijven is een geldig e-mailadres – privé, algemeen of persoonlijk mailadres van werk – verplicht. Dit e-mailadres is voor iedereen geheim behalve voor Feedback Company en het specifieke bedrijf dat beoordeeld wordt. Beide partijen kunnen je benaderen over je review ter verificatie of verduidelijking.

Mocht je verzocht zijn een anoniem onderzoek in te vullen dan is het mailadres niet voor het bedrijf te zien, maar deze komt ook niet online te staan. Verificatie zal dan ook niet plaatsvinden.

Houd het netjes en zorg voor een nette review!

Geef je mening, maar doe dit op een beschaafde manier.

Wat mag niet?

Bedreigingen, liegen, discriminatie, haat zaaiende teksten, ongepaste seksuele teksten, bevooroordeeld commentaar, intimideren, chanteren of het kleineren en/of direct beledigen van personen zijn niet toegestaan.

Herleidbare persoonsgegevens horen niet thuis in een review. Dit geldt voor jouw gegevens, maar zeker voor die van een ander. Denk aan voor- en achternaam, adres, leeftijd, telefoonnummer, woonplaats, etc.
Alleen een voornaam kan, maar een combinatie van voornaam en woonplaats zijn herleidbare persoonsgegevens. Niemand kan oordelen hoe een ander dit opvat, houdt deze gegevens daarom zoveel mogelijk buiten je review.

Maak geen reclame

Ons platform is niet bedoeld om anderen te overtuigen hoe goed het bij een ander is. Het is daarom niet toegestaan een andere partij, product of persoon te promoten in je review. Deel je mening, maar maak geen reclame voor een ander bedrijf of product.

Wat als mijn review niet voldoet aan de huisregels?

Mocht een review niet voldoen aan onze huisregels dan heeft Feedback Company het recht de review te censureren of offline te halen. Wanneer dit voorkomt word je hier niet van op de hoogte gebracht. Reviews worden systematisch en met de hand gekeurd, maar een review kan ook bij ons gemeld worden waardoor wij zullen handelen op basis van bovenstaande regels.

Mocht je vragen hebben over onze huisregels, reviews of jouw review neem dan contact op met: helpdesk@feedbackcompany.com

Gebruiksvoorwaarden

Door het achterlaten van je review ga je akkoord met de volgende gebruiksvoorwaarden:

• Je verklaart dat je met je review voldoet aan de Huisregels;
  • Je verklaart de enig auteur te zijn van je review en je doet vrijwillig afstand van alle rechten die daarop berusten;
  • Feedback Company en het desbetreffende bedrijf kunnen je review eeuwigdurend en naar eigen goeddunken gebruiken in welke vorm dan ook, zonder enige vorm van vergoeding aan de auteur;
  • Reviews worden na controle geplaatst op de reviewpagina van het bedrijf bij Feedback Company en kunnen worden doorgeplaatst naar Google. Zo kan Google de review gebruiken om voor het bedrijf sterren bij hun advertentie in Google ad’s te laten zien. Het e-mailadres wordt niet met hen gedeeld, alleen de review;
  • Feedback Company heeft het recht de review te verwijderen, te censureren, te weigeren of tijdelijk niet te publiceren;
  • Je gaat akkoord om Feedback Company en/of het betreffende bedrijf te vrijwaren van alle claims, eisen en schade (werkelijke en vervolgschade) die voortkomt uit het niet nakomen van de huisregels en voorwaarden;
  • Feedback Company sluit (voor zover de wet dit toestaat) elke aansprakelijkheid uit voor schade die het gevolg is van het verzamelen en/of de inhoud van reviews;
  • Je gaat akkoord met de opslag van persoonsgegevens zoals jouw naam, e-mailadres en IP-adres conform onze Privacyverklaring;
  • Op de Huisregels, de Gebruiksvoorwaarden en de Privacyverklaring is het Nederlands recht van toepassing. De Nederlandse rechter is bij uitsluiting bevoegd.