Hoe installeer ik Feedback Company plug-in op WordPress?

Om de Feedback Company plugin voor WordPress te installeren is technische kennis van jouw WordPress thema nodig. Om te beginnen, download de laatste versie van de Feedback Company plugin voor WordPress:

Versie: 3.0.1 in WordPress Marketplace

Na het downloaden van het zip bestand, log in op je WordPress admin en gebruik het hoofdmenu op te navigeren naar “Plugins / Add New” en click op de “Upload Plugin” knop en selecteer het zip bestand dat je zojuist hebt gedownload. Via WordPress kun je eenvoudig gebruikmaken van widgets en deze plaatsen op je website. Daarnaast kun je met WPML en/of Polylang een meertalige WordPress website maken. WPML en Polylang zijn gratis WordPress plugins. Je kiest zelf welke talen je wil gebruiken op je website. Lees onderaan dit artikel de mogelijkheden met WPML en Polylang. Voor een uitgebreide handleiding verwijzen we je graag door naar ons Helpcenter

Configuratie

Gebruik het hoofdmenu om te navigeren naar “Settings / Feedback Company” om het configuratie formulier te vinden. Vul het configuratie formulier van de Feedback Company plugin in en plaats de widget in je webshop om de functionaliteit te gebruiken. Het configuratie formulier is verdeeld in de secties “Authentication settings”, “WooCommerce Settings”, “Merchant reviews widget”, and “widgets preview”. Hoe de widget geplaatst moet worden in jouw webshop is uitgelegd in de sectie “Widget placement”.

Authenticatie Instellingen

WordPress Instellingen

Merchant reviews widget

Widgets preview

Deze sectie toont een voorbeeld van je widget. Wanneer je de instellingen van de widget veranderd zal er een voorbeeld worden getoond van de nieuwe versie.

Widget placement

Er zijn 2 manieren om de widget in je webshop te plaatsen, via de shortcode of via de widgets pagina van WordPress.

Om de shortcode te gebruiken, kopieer de shortcode in een tekst editor, zoals bij pagina’s of posts. De shortcode toont de widget wanneer de pagina weergeven wordt. De beschikbare shortcodes zijn:

• [feedback_company_merchant_review_widget]

Om de widgets te plaatsen via de widgets pagina van WordPress, gebruik het hoofdmenu om te navigeren naar “Appearance / Widgets”. Op deze pagina zie je de beschikbare widget velden gedefinieerd door jouw WordPress thema en een paneel met de Feedback Company widget. Sleep de Feedback Company widget in een widget veld om deze te tonen in jouw webshop.

Features

Uitnodigingen

Verzend automatisch review uitnodigingen via email naar jouw klanten gebaseerd na de aankoop in jouw webshop. Op deze manier verzamel je product en bedrijfsreviews.

Trust Widget

Toon de Trust widget van je verzamelde merchant reviews op je webshop. Zo kunnen de bezoekers de reviews zien op het Feedback Company platform.

Hoe installeer ik Feedback Company plug-in op WordPress?

WPML en Polylang

WPML en Polylang zijn gratis WordPress plugins. Je kunt hiermee eenvoudig een meertalige WordPress website maken. Je kiest zelf welke talen je wil gebruiken op je website. Bijvoorbeeld een Nederlandse en een Engelse versie.

Door in te loggen op WordPress is het mogelijk om de plugin WPML of Polylang te zoeken. Dit doe je als volgt. Klik op ‘Plugins’ in de linker menubalk:

Zoek dan op ‘Feedback Company’

De meest recente versie van de plugin zal dan naar voren komen die je kan downloaden door de stappen te volgen:

Linksonder in het menu vind je instellingen.

Door te klikken op ‘Instellingen’ komen opties naar voren met onder andere ook de geïnstalleerde plugin ‘Feedback Company’.

Wanneer WPML of Polylang gebruikt wordt zal het instellingenvenster als volgt eruit zien:

Wat doet de WPML en Polylang?

De plugin detecteert automatisch welke talen er beschikbaar zijn wanneer één van de genoemde plugins wordt ingezet. Zoals te zien op de afbeelding hierboven zijn dit de talen Nederlands en Engels. Wanneer er meerdere talen beschikbaar zijn worden deze ook zichtbaar. De taal is wit gekleurd als deze geselecteerd is. Switchen van taal is eenvoudig door op de gewenste taal te klikken.

Doordat Feedback Company werkt met ‘account = taal’ zullen er per taal API gegevens ingevoerd moeten worden om ons systeem te vertellen wie wij moeten uitnodigen na hoeveel dagen. Bijvoorbeeld: wanneer er twee talen op de website aanwezig zijn, zouden er ook twee accounts moeten zijn bij Feedback Company om in de juiste taal een uitnodiging te verzenden. Eén ingesteld in het Engels en de ander in het Nederlands. API credentials vind je terug in het portaal onder ‘Mijn account’. Niet aanwezig? Vraag ze dan aan via de knop in het portaal.

Bij het gebruik van Woocommerce is het van belang om uitnodigingen in te stellen, die verzendt dienen te worden. Wanneer Woocommerce wordt gebruikt én product reviews worden afgenomen bij Feedback Company is het mogelijk om uit te kiezen welke widget op de website wordt ingezet om de product reviews te tonen.

Wil je direct overstappen naar de nieuwste versie? In onze Helpdesk leggen we stap voor stap uit hoe je dit installeert.

El-Louise Loor

El-Louise Loor

Junior marketeer

Sinds kort is El-Louise afgestudeerd aan de Hogere Hotelschool. Tijdens haar studie heeft zij haar interesse in marketing ontdekt. Met haar passie voor schrijven, draagt zij nu een bijdrage aan Feedback Company voor het schrijven van content.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Wil jij net als 3.500+ ondernemers maandelijks handige tips, nieuws en nog meer onmisbare to do’s over reputatie, reviews en e-commerce ontvangen?