VOOR CONSUMENTEN

Waarmee kunnen we je helpen?

Je vindt hier alles over het schrijven van reviews,

privacy en Feedback company.

Wat zijn reviews en hoe werken reviews?

Een review is eigenlijk een mening die je achterlaat aan de hand van een ervaring die je hebt gehad. Dit kunnen ervaringen zijn met een bedrijf in het algemeen, met een klantenservice of een ervaring betreft een dienst of product. Welk soort ervaring je hebt is afhankelijk van jouw aankoop. Je laat dus eigenlijk jouw verhaal achter. Om zo anderen te informeren, bedrijven verder op weg te helpen en jouw verhaal kwijt te kunnen.

Hoe kan ik een bedrijf beoordelen?

Om een beoordeling te schrijven dien je uitgenodigd te worden door het bedrijf waar je een aankoop hebt gedaan. Deze uitnodiging zul je in jouw mailbox ontvangen. Door de link te volgen kom je terecht bij het review formulier.

Zonder uitnodiging kun je een review schrijven bij bedrijven die zijn aangesloten bij Feedback company. Dit doe je op een Feedback company review pagina. Wanneer je via Google zoekt op de naam van het bedrijf dat je wil beoordelen en daar “Feedback company” aan toevoegt kom je uit op de review pagina van het bedrijf. Voor het schrijven van een review zonder uitnodiging dien je echter wel een verificatie te doen via jouw mailbox.

Kan ik voor alle bedrijven een review schrijven bij Feedback company?

Nee. Alleen bij bedrijven die review software van Feedback company afnemen kun je een review achterlaten.

Aan welke regels moet ik me houden om een review bij Feedback company achter te laten?

Feedback company hanteert huisregels waar geschreven beoordelingen aan moeten voldoen. Reviews mogen bijvoorbeeld geen scheldwoorden of persoonlijke gegevens bevatten.

Kun je meerdere reviews achterlaten over eenzelfde bedrijf?

Je kunt enkel eens per drie maanden een review schrijven voor hetzelfde bedrijf.

Hoe check ik of een bedrijf is aangesloten bij Feedback company?

Bedrijven die zijn aangesloten bij Feedback company kun je eventueel herkennen aan een widget met een review score op hun site. Daarnaast is het ook handig om via Google te zoeken op de bedrijfsnaam + Feedback company + reviews. De zoekresultaten in Google zullen je dan naar de review pagina leiden.

Waarom zou ik een review schrijven voor een bedrijf?

Bedrijven zijn benieuwd naar jouw aankoopervaring omdat je hen helpt hun bedrijf te verbeteren. Daarnaast helpt jouw verhaal andere consumenten om een weloverwogen beslissing te maken voordat zij een aankoop doen.

Ik kan mijn geschreven review niet online vinden, wat kan ik nu doen?

Na het schrijven van een review krijg je van Feedback company een bevestigingsmail. Deze kan soms ook in je spamfolder belanden. Helemaal niks ontvangen? Je kunt vooralsnog een review schrijven op de bedrijfspagina van het bedrijf. Google de bedrijfsnaam van het bedrijf dat je wil beoordelen, samen met de woorden Feedback company reviews. Heb je review met een eindscore lager dan drie sterren achtergelaten? Dan wordt de review 7 dagen vastgehouden. Het bedrijf waar jij een review voor achterliet heeft dan even de tijd om contact met je op te nemen.

Kan ik mijn geschreven beoordeling aanpassen of verwijderen?

Jij bent de eigenaar van de review die je hebt geschreven. Wanneer je wenst de review aan te passen of te laten verwijderen kun je contact opnemen met onze support afdeling.

Het bedrijf heeft gereageerd op mijn review, kan ik hierop nog een reactie plaatsen?

Op het moment dat een bedrijf een reactie plaatst op jouw review kun je hier niet op reageren. Wanneer je toch wenst te reageren op de reactie van het bedrijf kun je contact opnemen met onze support afdeling.

Hoe kun je reviews rapporteren die in strijd zijn met de richtlijnen?

Wanneer je een review tegenkomt die in strijd is met de gedragsregels van Feedback company dan kun je dit melden bij de support afdeling van Feedback company.

Zijn reviews gebaseerd op echte aankopen en/of bestellingen?

Het merendeel van reviews is gebaseerd op aankopen gedaan door consumenten. Zij worden na een aankoop uitgenodigd om een review achter te laten. Klanten die nog geen aankoop hebben gedaan, maar wel een andere klant ervaring hebben opgedaan bij een bedrijf, kunnen ook een review achterlaten. Dit kan op de Feedback company review pagina van het desbetreffende bedrijf. Middels de schrijf hier je review kun je een klant ervaring achterlaten

Hoe bestrijdt Feedback company valse reviews?

Niet alle Feedback company reviews worden gecheckt. Feedback company heeft de mogelijkheid om IP adressen te controleren, dit zal gebeuren wanneer er twijfel is betreft de echtheid van een review. Daarnaast worden twijfelachtige reviews on hold gezet, waarbij onze support afdeling handmatig reviews keurt.

Kunnen bedrijven Feedback company betalen om reviews te verwijderen?

Nee. Bedrijven betalen bij Feedback company voor het gebruik van review software. Hiermee kunnen zij klanten uitnodigen en vragen om een review. Het zal nooit mogelijk zijn voor bedrijven om tegen betaling een review te laten verwijderen.

Wat doet Feedback company met mijn gegevens?

Feedback company verhandelt jouw gegevens niet aan derden. Jouw beoordeling is altijd gekoppeld aan jouw e-mailadres ter verificatie, deze wordt opgeslagen samen met jouw opgegeven naam, IP adres en geschreven review. Jouw e-mailadres wordt altijd geheim gehouden en kan alleen zichtbaar zijn voor Feedback company en het bedrijf dat jouw beoordeling vraagt of waarover je een beoordeling doet. Je kunt jouw data laten verwijderen wanneer je contact opneemt met Feedback company. Wij zullen dan alle data die bij ons bekend is per direct uit ons systeem halen.

Mag Feedback company contact met mij opnemen naar aanleiding van mijn review?

Feedback company mag contact met jou opnemen naar aanleiding van jouw geschreven review om te verifiëren dat je echt klant bent geweest bij een bedrijf. Dit gebeurt enkel per mail.

Wat is Feedback company?

Feedback company is een softwarebedrijf dat review software verstrekt aan bedrijven, met het doel hen te helpen groeien. De review software zorgt ervoor dat bedrijven feedback krijgen op hun producten of diensten en geeft consumenten de mogelijkheid hun aankoop ervaring te delen.

Zijn reviews van Feedback company betrouwbaar?

Consumenten kunnen een review achterlaten op basis van een uitnodiging, of via de Feedback company review pagina van een bedrijf dat is aangesloten bij Feedback company.

Verwijderd Feedback company beoordelingen?

Feedback company verwijdert reviews wanneer deze niet in lijn zijn met de gedragsregels die nageleefd dienen te worden wanneer een klant een review schrijft. In dit geval zal de review on hold worden gezet en zal de review persoonlijk worden beoordeeld door onze support afdeling. Wanneer de review in strijd is met de gedragsregels wordt deze verwijderd.

Wat is de link tussen Feedback company en Google?

Feedback company is een officiële Google review partner. Dit houdt in dat de reviews die worden verzameld met de Feedback company software doorgezet kunnen worden naar Google. Deze data kan getoond worden in Google producten, zoals advertenties. Op deze manier kunnen bedrijven bijvoorbeeld hun review sterren tonen in Google advertenties.