Marion

Ik heb enorm veel geleerd in deze opleiding, en daardoor ook een fijne baan kunnen vinden. Alle modules waren stuk voor stuk enorm leerzaam. Wel vond ik de reisafstanden soms wat ver, en lessen... Ik heb enorm veel geleerd in deze opleiding, en daardoor ook een fijne baan kunnen vinden. Alle modules waren stuk voor stuk enorm leerzaam. Wel vond ik de reisafstanden soms wat ver, en lessen kunnen zomaar verplaatst worden wat soms lastig is als je ernaast ook werkt. Wat wel fijn was dat er een keuzemogelijkheid geboden wordt waar en/of hoe je de module wilde volgen.

inzage in een examen zou op een andere manier mogelijk gemaakt moeten worden, dichterbij huis in ieder geval of dat je een mogelijkheid hebt om dit thuis te doen. In deze tijd zou dat eigenlijk mogelijk moeten zijn.

De leraren hadden veel kennis en helpen waar nodig is, dat heb ik als enorm prettig ervaren. Ook het delen van informatie in groepsverband was ook fijn, want ook van elkaar kun je leren.

De locaties waren goed verzorgd en als je de leerstof goed bijhoudt zijn de modules goed te volgen en bij te houden. Er wordt wel wat van je verwacht bij het maken van de module opdrachten maar aan het einde van de module heb je dan ook zeker heel wat kennis opgedaan wat je kunt toepassen op het bedrijf waar je werkt.

Praktijkervaring dien je op te doen tijdens je werk en het is raadzaam om tijdens de opleiding te werken waardoor je de lesstof ook beter kunt plaatsen of gebruiken op je werkplek.

Kortom ik heb de opleiding als heel plezierig ervaren. De studieadviseurs waren ook altijd erg vriendelijk.

Karin

De groep was wel groot. Het zou mooier zijn als hier maximaal 8 personen van gemaakt wordt. We moest nu soms lang wachten omdat iedereen een keer aan de beurt moest komen bij bepaalde opdrachten. De groep was wel groot. Het zou mooier zijn als hier maximaal 8 personen van gemaakt wordt. We moest nu soms lang wachten omdat iedereen een keer aan de beurt moest komen bij bepaalde opdrachten.
Verder prima training.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het achterlaten van de review, Karin! Goed dat je jouw feedback ten aanzien van de groepsgrootte aan ons meegeeft. Dank daarvoor!

Neline

De Secretaresse opleiding was zeer leerzaam en heb ik grotendeels goed ervaren. De locaties waren goed, de lunch was goed verzorgd, de lessen waren fijn en leerzaam en de docenten brachten het goed... De Secretaresse opleiding was zeer leerzaam en heb ik grotendeels goed ervaren. De locaties waren goed, de lunch was goed verzorgd, de lessen waren fijn en leerzaam en de docenten brachten het goed over.

De indeling les en toets van Correct Nederlands kan nog wel wat aandacht gebruiken, de docent was wel super fijn en deed het ontzettend goed. De toets was erg moeilijk voor de hele klas (12 v/d 14 leerlingen waren gezakt), in het vervolg zou ik meer lessen hieraan besteden, 2 lesdagen is niet genoeg. Of de moeilijkheidsgraad van de toets moet aangepast worden.

Na de toets van Nederlands kreeg je niet direct te zien of je gezakt of geslaagd was, dat kreeg je later via de mail. Het is fijner voor de student om het direct te zien op je scherm na het afronden van je toets. En dat je dan nog even tijd hebt om te zien waar je fouten in zitten zodat je daar weer verder op kan oefenen.
Nu moest ik helemaal naar Utrecht om mijn toets in te kunnen zien (ik kom uit Zeeland, Koudekerke) het is voor mij een heel eind rijden om even een toets in te zien. Ik moest er een vrije dag voor nemen van mijn werk.
Het heeft geen meerwaarde in Utrecht, want waar ik mijn toets heb gemaakt (examencentrum in Vlissingen) was ook strenge controle aanwezig, daar mocht je ook geen spullen, telefoon e.d. meenemen. Ik had daar ook mijn toets in kunnen zien.

Ik heb hier van andere leerlingen ook veel klachten over gehoord.
Als je een theorie-examen doet voor je rijbewijs bij het CBR dan is dat ook op deze manier geregeld, daarna zie je direct hoeveel fout je hebt en of je dus geslaagd bent.

Als ik jullie was zou ik dit aanpassen om je studenten meer tevreden te houden.

Verder was de opleiding namelijk erg goed op dit ene punt na.

Reactie Schoevers:

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding, Neline! Verder zullen wij je feedback over de examinering intern met ons meenemen. Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Met vriendelijke...

S. de Waard

Ik kreeg een nieuwe functie en vond deze opleiding waar ik ontzettend enthousiast van werd. De eerste losse modules werden daarna 7 keer verzet. De opleiding startte uiteindelijk 10 maanden na... Ik kreeg een nieuwe functie en vond deze opleiding waar ik ontzettend enthousiast van werd. De eerste losse modules werden daarna 7 keer verzet. De opleiding startte uiteindelijk 10 maanden na inschrijving, ondanks dat ik had aangegeven dat ik overal naartoe kon/wilde behalve online. Maar alles was ‘vol’. Hoorde later dat een medecursist die 5 maanden later was gestart al 2 modules had afgerond met 5 cursisten ipv 15. Klachten blijven onbeantwoord. De klantenservice is aardig maar kunnen er niks mee en doen dan ook niks. Examens worden op het laatste moment nagekeken of te laat. En de kwaliteit van de lessen verschilt enorm. Bij sommige onderwijslocaties betaal je nog 30.- parkeergeld (naast enorme opleidingskosten), en ik heb al B&C-keuzes aanvaard als locatie omdat ik anders maanden moet wachten op nieuwe opties. Al met al veel spijt van deze keuze.

Sommige docenten zijn bevlogen en goed.

Zwakke punten
Alles hierboven. Ook de mate van niet behulpzaam zijn is zo uitzonderlijk dat het bijna knap is.

Ook is de opleiding heel anders dan verwacht: per module van 3 naar 2 lesdagen waardoor je soms meerdere boeken moet lezen/voorbereiden per les. Zeker voor de HBO-Modules was dit veel te kort tijd.

De medecursisten zijn leuk maar met de meesten deel je maar 1 of 2 modules.

Alles gaat via E-connect er is niks persoonlijks aan. Een medecursist had feedback op een nagekeken module met verwijzingen naar onderwerpen die ze niet had in haar module en haar medecursisten hadden dezelfde feedback..

Het is een onderdeel van NCOI. Dus dezelfde lessen en trainers. (Voor meer geld).

En docenten geven verschillende kaders voor wat er wel of juist niet in een module moet staan.

Al met al: ik wou dat ik iets anders kon zeggen. Maar het is echt zó slecht!!!

Reactie Schoevers:

Wat jammer om te horen. We kunnen ons goed voorstellen dat je bepaalde dingen graag anders had gezien. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het... Wat jammer om te horen. We kunnen ons goed voorstellen dat je bepaalde dingen graag anders had gezien. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.
Schoevers

Vond het echt een matige training. Trainer had best kennis, maar leek slecht voorbereid en liet de cursisten niet uitpraten. Vond vooral zijn eigen verhaal heel interessant. In de presentatie... Vond het echt een matige training. Trainer had best kennis, maar leek slecht voorbereid en liet de cursisten niet uitpraten. Vond vooral zijn eigen verhaal heel interessant. In de presentatie stonden fouten, in de vergaderruimte was geen schrijfwaar beschikbaar en in het lesboek stond de tekst in 2 lettertypes (heel irritant) en de paginanummers in presentatie kwamen niet overeen met die in het boek. Eerste deel van de dag ging met name over de leraar, weinig interactie, lesstof was eigenlijk herhaling wat wat je had voorbereid (lezen) met 1 of twee korte oefeningen. Conclusie; einde dag weinig tot niks geleerd. Voor de naam Schroevers en voor wat het kost, vond ik dag 1 echt heel matig, als ik op de lagere school zat. Hopelijk is dag 2 beter. En bijna alle medestudenten dachten er net zo over.

Reactie Schoevers:

Wat jammer om te lezen over je ervaringen. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en... Wat jammer om te lezen over je ervaringen. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.
Schoevers

Helemaal top, ontspannen manier van les krijgen door luisteren en en doen.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor je review! We zijn erg blij om te lezen dat je zo tevreden bent over de opleiding.

Sharon

De lesmaterialen hadden wel wat uitgebreider mogen zijn.
Er was bij de eerste sessie wel wat hulpmiddelen aanwezig, maar bij de opleiding timemanagement nauwelijks.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het delen van je beoordeling, Sharon. We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Met vriendelijke...
Schoevers

Vooral het bestuurskunde deel erg interessant

Reactie Schoevers:

Blij dat je tevreden bent. Dank je voor je review!
Schoevers

Ik raad deze opleiding niet aan. Dit heeft een aantal redenen: een module wordt tussentijds veranderd naar een andere module. Een tweetal modules bestaan uit 2 lesdagen, erg minimaal. Inhalen van... Ik raad deze opleiding niet aan. Dit heeft een aantal redenen: een module wordt tussentijds veranderd naar een andere module. Een tweetal modules bestaan uit 2 lesdagen, erg minimaal. Inhalen van een les is onmogelijk, dus bij het missen van 1 les, heb je nog maar 1 lesdag over. Bij ziekte van leraar wordt er pas 9.15 uur in de ochtend gebeld terwijl je als student dan al een uur of langer onderweg bent. Qua inhoud niet veel raakvlakken met het werkende leven. Heel veel theorie. Het is een dure opleiding waarvan ik ook nu twijfel wat je in de toekomst ervan gaat gebruiken.

Reactie Schoevers:

We vinden het jammer dat je niet tevreden bent over de opleiding. We zijn erg geïnteresseerd in je feedback. Als je een klacht wilt indienen over de opleiding, kun je het contactformulier op onze... We vinden het jammer dat je niet tevreden bent over de opleiding. We zijn erg geïnteresseerd in je feedback. Als je een klacht wilt indienen over de opleiding, kun je het contactformulier op onze e-connect pagina invullen. Onze studiebegeleiders staan klaar om je te helpen. Je kunt ons ook via social media contacteren als je nog vragen hebt.
Schoevers

Schoevers doet zijn naam geen eer aan. Ik zou de opleiding fysiek volgend in Amsterdam. Hier hebben zij niets van waar kunnen maken, ik heb uren moeten reizen naar Utrecht en zelfs Rotterdam. Ook... Schoevers doet zijn naam geen eer aan. Ik zou de opleiding fysiek volgend in Amsterdam. Hier hebben zij niets van waar kunnen maken, ik heb uren moeten reizen naar Utrecht en zelfs Rotterdam. Ook bieden zij fysieke lessen aan, maar proberen er met online lessen vanaf te komen. Tussen de modules heb ik tot zelfs een half jaar moeten wachten voordat de volgende weer van start ging omdat er niet genoeg animo was voor deze betreffende module. Ik ben daardoor uiteindelijk langer als 2 jaar bezig (i.p.v 1) ik ben blij dat ik bijna klaar ben. De leraren zijn goed, de organisatie niet. Ik zou het niet aanraden

Reactie Schoevers:

We kunnen ons goed voorstellen dat je graag fysiek op locatie les krijgt, wanneer je hiervoor kiest, proberen we dit zo goed mogelijk naar jouw voorkeuren in te plannen. Het kan soms voorkomen dat... We kunnen ons goed voorstellen dat je graag fysiek op locatie les krijgt, wanneer je hiervoor kiest, proberen we dit zo goed mogelijk naar jouw voorkeuren in te plannen. Het kan soms voorkomen dat er door te weinig aanmeldingen er een en ander geschoven moet worden, daardoor kan het dus voorkomen dat je opleiding alleen nog maar op een bepaalde locatie, online via een virtual classroom of e-learning beschikbaar is. Onze excuses hiervoor. We hopen dat je ondanks dat de opleiding als leerzaam hebt ervaren.