Lisanne

Ik had me ingeschreven voor de cursus op locatie. Na een belletje dat er te weinig animo was het om laten zetten naar de online les cursus.
Overigens wel gewoon de volle mep moeten betalen...
Overigens wel gewoon de volle mep moeten betalen (voor de klassikale cursus).

De docent gaf de les die hij gaf wel fijn.
Maar waar de les zou duren van 10.00 tot 16.00 uur waren we al vaak om 13.00/13.30 uur klaar. De opdrachten die we vooraf moesten maken werden niet besproken en ook de opdrachten die we tijdens de les zouden moeten maken werden ook niet gedaan.

Beste Lisanne,
Beste Lisanne,
We kunnen ons goed voorstellen dat je graag fysiek op locatie les krijgt. Wanneer je hiervoor kiest, proberen we dit zo goed mogelijk naar je voorkeuren in te plannen. Het kan soms voorkomen dat er door te weinig aanmeldingen het een en ander geschoven moet worden, hierdoor kan het dus voorkomen dat je opleiding alleen nog maar op een bepaalde locatie, online via een virtual classroom of e-learning beschikbaar is. Onze excuses hiervoor. Verder nemen we je overige feedback intern met ons mee. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Ruby

De training kwam niet overeen met de info die ik ontvangen had per email. De onderdelen waardoor ik de training wilde volgen, zaten volgens de docent niet in de training. Ik heb nu niet uit de... De training kwam niet overeen met de info die ik ontvangen had per email. De onderdelen waardoor ik de training wilde volgen, zaten volgens de docent niet in de training. Ik heb nu niet uit de training kunnen halen wat ik er uit had willen halen. Tevens vind ik de prijs- kwaliteit verhouding niet meer in balans: de training zou voor gevorderde notulisten zijn, echter kunnen gevorderde notulisten niets uit de training halen/ valt er niet echt nieuws te leren. Erg jammer dit. Ik zal deze training niet aanbevelen bij mijn collega's.

Reactie Schoevers:

Beste Ruby, het spijt ons te lezen dat de training is overeen kwam met de info die je per e-mail had ontvangen. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je... Beste Ruby, het spijt ons te lezen dat de training is overeen kwam met de info die je per e-mail had ontvangen. Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.

Jolien

Organisatie: vervelend dat de avondvariant niet doorging en er maar één alternatief was qua datums. Locatie en voorzieningen waren wel erg goed.
Lesmateriaal en docent: sloot niet op elkaar...
Lesmateriaal en docent: sloot niet op elkaar aan. De behandelde stof was ook niet altijd passend bij de omschrijving van tevoren.
Aansluiting bij beroepspraktijk: helaas bleek dit niet alleen een cursus via Schoevers te zijn, waardoor er nauwelijks andere secretaresses aanwezig waren. En dat was juist mijn hulpvraag: timemanagement als secretaresse. Mijn leervragen zijn dus niet beantwoord. Zonde van al het geld!

Reactie Schoevers:

Beste Jolien, het spijt ons te lezen over je ervaringen en verwachtingen. Wat jammer om te lezen dat de training niet helemaal aan de verwachtingen heeft voldaan. Goed dat je jouw feedback hierover... Beste Jolien, het spijt ons te lezen over je ervaringen en verwachtingen. Wat jammer om te lezen dat de training niet helemaal aan de verwachtingen heeft voldaan. Goed dat je jouw feedback hierover met ons deelt!

Marjon

Inhoud training komt niet overeen met informatie in folder. Geen laptops aanwezig op lokatie, apparatuur op lokatie was kapot. trainer was weinig flexibel qua inhoud training.
Inhoudelijk was...
Inhoudelijk was de training niet voldoende; veel van het gebodene kan met zelf makkelijk terugvinden op internet. Het ging vooral over "technische" elementen, zoals hoe je een agenda etc maakt. Alle studenten waren juist op zoek naar inhoudelijke tips; hoe onderscheidt ik hoofdzaak van bijzaak in een vergadering etc. Daar werd niet op ingegaan, ook niet op collectief verzoek. Er werd ook maar 1 verslagsvorm geoefend, erg eenzijdig dus.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor je feedback, Marjon! We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt... Bedankt voor je feedback, Marjon! We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.
Schoevers

Het (14 jaar oude) filmpje werd afgespeeld, wij moesten notuleren en na afloop werd de uitwerking (waar diverse fouten in zaten) voorgelezen. Het is toch veel beter om per blokje onderling te... Het (14 jaar oude) filmpje werd afgespeeld, wij moesten notuleren en na afloop werd de uitwerking (waar diverse fouten in zaten) voorgelezen. Het is toch veel beter om per blokje onderling te bespreken wie waarom wat opschrijft.
Ik had (net als de andere deelnemers) de verwachting hoofd- en bijzaken te leren scheiden. Dit staat ook zo op de website van Schroevers, maar is niet behandeld.

Lesmateriaal stond niet klaar waardoor wij 50 min later begonnen dan afgesproken. Erg slechte cursus, en dat voor bijna € 1000,-

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het achterlaten van je review! Jammer om te lezen dat de cursus niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We... Bedankt voor het achterlaten van je review! Jammer om te lezen dat de cursus niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We waarderen je feedback omdat dit ons helpt onze diensten te verbeteren. We zullen dit zeker met ons meenemen!
Schoevers

Tijdens mijn oriëntatiegesprek heb ik duidelijk aangegeven waar ik naar opzoek ben. Helaas sluit deze opleiding niet aan bij mijn zoektocht.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het delen van je feedback met ons. Jammer om te lezen dat de opleiding niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.... Bedankt voor het delen van je feedback met ons. Jammer om te lezen dat de opleiding niet aan je verwachtingen heeft voldaan. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Lugien

Ten eerste vind ik deze review wel erg vlot, ik heb nog niet eens examen gedaan!
module Nederlands was waardevol, heb ik veel aan gehad.
Module Online werken en agendabeheer vond ik niet...
module Nederlands was waardevol, heb ik veel aan gehad.
Module Online werken en agendabeheer vond ik niet goed, geen enkele meerwaarde, geen agendabeheer besproken waar ik wel op had gehoopt en nodig had.

derde module Klantgerichte communicatie en ontvangst vond ik heel goed, veel van het geleerde in de praktijk kunnen oefenen.

Over het algemeen vond ik de leerstof van de totaleo opleiding meer passen voor een secretaresse en niet voor medewerker frontoffice.

Bij de locaties in her centrum van Utrecht komen er veel kosten bij voor het parkeren, dat vind ik eigenlijk niet kunnen voor zo’n dure training, het zijn nl.behoorlijk extra kosten.

Beste Lugien,
Beste Lugien,
Bedankt voor het delen van je feedback met ons. We kunnen ons goed voorstellen dat deze review erg vlot is uitgestuurd. We zullen dit samen met je andere feedback intern met ons meenemen, ter verbetering van de opleiding en kwaliteit van de service.
Met vriendelijke groeten,

Mirthe

Interessante lessen, elke docent op zijn eigen manier les gegeven maar allemaal fijn.
Veel voorbeelden uit de praktijk dat werkt erg prettig. De verslagen voor je eigen organisatie schrijven is ook prettig.

Reactie Schoevers:

Wat fijn om te lezen. Bedankt voor het delen van je feedback.
Schoevers

Prettige cursus, docente is goed opgeleid en inlevend.
Rollenspel zijn nooit populair om te doen, maar dit voelde vertrouwt en verliep goed.

Reactie Schoevers:

Dat is super om te lezen! Bedankt voor je beoordeling.
Schoevers

De opleiding was leerzaam en goed toe te passen in de praktijk

Reactie Schoevers:

Dat is erg fijn om te horen! Bedankt voor je review en deelname.