Neline

De Secretaresse opleiding was zeer leerzaam en heb ik grotendeels goed ervaren. De locaties waren goed, de lunch was goed verzorgd, de lessen waren fijn en leerzaam en de docenten brachten het goed over.

De indeling les en toets van Correct Nederlands kan nog wel wat aandacht gebruiken, de docent was wel super fijn en deed het ontzettend goed. De toets was erg moeilijk voor de hele klas (12 v/d 14 leerlingen waren gezakt), in het vervolg zou ik meer lessen hieraan besteden, 2 lesdagen is niet genoeg. Of de moeilijkheidsgraad van de toets moet aangepast worden.

Na de toets van Nederlands kreeg je niet direct te zien of je gezakt of geslaagd was, dat kreeg je later via de mail. Het is fijner voor de student om het direct te zien op je scherm na het afronden van je toets. En dat je dan nog even tijd hebt om te zien waar je fouten in zitten zodat je daar weer verder op kan oefenen.
Nu moest ik helemaal naar Utrecht om mijn toets in te kunnen zien (ik kom uit Zeeland, Koudekerke) het is voor mij een heel eind rijden om even een toets in te zien. Ik moest er een vrije dag voor nemen van mijn werk.
Het heeft geen meerwaarde in Utrecht, want waar ik mijn toets heb gemaakt (examencentrum in Vlissingen) was ook strenge controle aanwezig, daar mocht je ook geen spullen, telefoon e.d. meenemen. Ik had daar ook mijn toets in kunnen zien.

Ik heb hier van andere leerlingen ook veel klachten over gehoord.
Als je een theorie-examen doet voor je rijbewijs bij het CBR dan is dat ook op deze manier geregeld, daarna zie je direct hoeveel fout je hebt en of je dus geslaagd bent.

Als ik jullie was zou ik dit aanpassen om je studenten meer tevreden te houden.

Verder was de opleiding namelijk erg goed op dit ene punt na.

Reactie Schoevers:

Wat fijn dat je zo tevreden bent over de opleiding, Neline! Verder zullen wij je feedback over de examinering intern met ons meenemen. Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Schoevers

Score voor Schoevers: 3.5/5