Janna

Greenchoice is een absoluut dieptepunt. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het geworden. We zijn 14 jaar tevreden klanten geweest, het is ongelooflijk hoe vaste klanten nu behandeld worden. Binnen een... Greenchoice is een absoluut dieptepunt. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het geworden. We zijn 14 jaar tevreden klanten geweest, het is ongelooflijk hoe vaste klanten nu behandeld worden. Binnen een paar maanden van een prima bedrijf naar de slechtste energieleverancier.
Torenhoge tarieven, niet bereikbaar via mail, telefonisch of app. Reageren niet op vragen. De chatbot kan zelfs een eenvoudige vraag (wat is het mailadres?) niet beantwoorden enz.
Het beste is snel overstappen als het kan, en nooit meer terugkomen bij deze geld graaiers.
Een halve ster is nog te veel, helaas geen mogelijkheid voor minder.

Beste Janna,
Beste Janna,
Wat jammer om te lezen dat na zoveel jaren klant te zijn geweest je vertrouwen in ons beschadigd is. We merken vaker dat dit te maken heeft met de hoge prijzen van de afgelopen maanden. Die prijzen vragen we echter niet omdat we zo van 'graaien' houden. Ze zijn het gevolg van de hoge inkoopprijzen van dit moment. Oftewel: wij betalen zelf ook veel meer voor de stroom en het gas dat we inkopen dan eerder.
De prijzen zijn de laatste tijd weer iets gedaald overigens, dus waarschijnlijk zijn ook jouw tarieven na de volgende wijziging weer lager.
Wat betreft onze bereikbaarheid heb je gelijk: die was de laatste tijd slecht. Het aantal vragen dat we dagelijks binnenkregen was dan ook wel drie tot vier keer zo hoog als eerder. Dat konden we met onze bezetting, die voordat dit begon al krap was, simpelweg niet bijbenen. Ik en andere servicemedewerkers hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de achterstand zoveel mogelijk in te lopen. Het is nog steeds niet wat het zijn moet, maar het gaat de goede kant op. En telefonisch zijn we op de meeste momenten weer goed bereikbaar.

Joris

Https://www.nu.nl/economie/6228936/vattenfall-en-greenchoice-op-vingers-getikt-wegens-claims-over-groene-energie.html

En weer blijkt GreenChoice de boel te belazeren. Jaren geleden bewust...

En weer blijkt GreenChoice de boel te belazeren. Jaren geleden bewust klant geworden. Omdat je hoopt een fatsoenlijk energiebedrijf te kiezen. Nu....hoogste prijzen van Nederland en dan blijken de claims ook nog eens niet waar.

Zonde. Ik ga ergens anders kijken. Ondanks alle onzekerheid. Dat liever dan 'groene boeven' spekken.

Beste Joris,
Beste Joris,
De ACM stelt niet dat wij geen groene energieleverancier zijn. Ze heeft alleen opgemerkt dat we zorgvuldiger met bepaalde termen moeten omgaan. Zo mogen wij ons niet meer 'de groenste energiebeweging van Nederland' noemen, omdat we niet onderbouwden waarom wij niet alleen 'groen' zijn, maar ook nog 'de groenste'. Een terecht punt en daarom gebruiken wij deze term nu niet meer.
Dat Greenchoice een groene energieleverancier is, staat echter niet ter discussie. Niet voor niets scoren we al jaren hoog in het jaarlijkse onderzoek naar de duurzaamheid van energieleveranciers door o.a. Natuur en Milieu: https://natuurenmilieu.nl/publicatie/stroomranking-hoe-duurzaam-is-jouw-stroom/. Als het gaat om het versnellen van de overgang naar duurzame energie, zit je bij ons dus nog altijd goed.

H. Thissen

Vroeger tevreden, nu crimineel gedrag. Prijzen zijn extreem hoog, niet meer groen, geen keuze meer. Het is worden afgeperst of overstappen: Dat laatste kan ik iedereen aanbevelen inmiddels.

Beste H. Thissen,
Beste H. Thissen,
De hoge prijzen van dit moment zijn het gevolg van de hoge inkoopprijzen van dit moment. Daarbij is onze stroom nog altijd groen. Vervelend genoeg betalen wij op de markt waar wij de stroom moeten inkopen echter de prijzen van fossiele brandstoffen. Dat komt door de koppeling van de prijzen van stroom en gas aan elkaar. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. In de huidige situatie is de bron die als laatste aangezet wordt doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle vergroening van het elektriciteitsaanbod.

Nuijten

Tijdens de wedstrijd saldering zonnepanelen aanpassen, in euro’s rekenen per tarief periode en niet op jaar basis in kwh. Simpel weg negeren van het overheidsbeleid en creatief boekhouden in het... Tijdens de wedstrijd saldering zonnepanelen aanpassen, in euro’s rekenen per tarief periode en niet op jaar basis in kwh. Simpel weg negeren van het overheidsbeleid en creatief boekhouden in het voordeel van de groene leverancier. Jammer hoor, kwam altijd terug bij Greenchoice maar nu zodra het kan helaas weg.

Beste Nuijten,
Beste Nuijten,
Aan onze manier van salderen is niets veranderd, we salderen nog altijd per jaar. Als je het idee hebt dat het bij jou niet goed is gegaan, neem dan alsjeblieft contact met ons op via klachten@greenchoice.nl.

Jan

Al jarenlang bij Greenchoice, maar verbaas me nu over absurde prijsgekte waar zij in meegaan voor groene stroom. Opwek via windmolens en zon zijn echt niet duurder geworden. Ik zit juist bij... Al jarenlang bij Greenchoice, maar verbaas me nu over absurde prijsgekte waar zij in meegaan voor groene stroom. Opwek via windmolens en zon zijn echt niet duurder geworden. Ik zit juist bij Greenchoice omdat zij zeiden 100% groene stroom te leveren. Snap er helemaal niets van dat ik hier opeens 4x zoveel voor zou moeten gaan betalen. Behalve dan dat ik blijkbaar de winst van Greenchoice/Eneco veilig moet stellen. Dat valt me dan echt wel tegen. Juist nu kan Greenchoice laten zien dat duurzame energie zowel qua prijs als qua klimaatbestendigheid de enige juiste keuze is!

Beste Jan,
Beste Jan,
We snappen je vraag over de gestegen prijzen van onze groene stroom heel goed. We zouden graag willen dat we zo'n statement kunnen maken als jij suggereert, maar helaas verhindert de manier waarop de energiemarkt werkt dat. Daar zijn de prijzen van stroom en gas aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is dei energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle verdere vergroening van het elektriciteitsaanbod. En daar hebben we trouwe klanten zoals jij hard bij nodig.

Rob Borggreve

Administratief een rommeltje. Voorschot nu €62 en wil dit verhogen. Maar mijnGreenchoice geeft aan dat ik € 0 voorschot heb wat ik niet verder kan verhogen dan €20. O ja, wachttijd telefoon half uur.

Reactie Greenchoice:

Goedemiddag Rob, en bedankt voor je bericht.
Goedemiddag Rob, en bedankt voor je bericht.
Ik ben zojuist je contact met ons nagelopen, en zie inderdaad waar het mis is gegaan. Mijn oprechte excuses voor het ongemak! Je hebt van mij een mailtje ontvangen met een correctie van je termijnbedrag. Vanaf nu kan je ook weer via Mijn Greenchoice je termijnbedrag aanpassen.
Morgan van Greenchoice

Nuts

Niet 1 ster waard... iedereen weet waarom.

Be Home

Altijd erg tevreden geweest.
Altijd erg tevreden geweest.
Echter nu met de late communicatie en hoge prijzen voor duurzame stroom uit eigen windparken? Schandalig! Op deze manier alleen duur en niet duurzaam. Wij stappen op verschillende adressen over zodra dit kan.

Reactie Greenchoice:

We kunnen ons je vraag over de gestegen prijzen van onze groene stroom goed voorstellen. Daarom geven we graag wat meer uitleg over de manier waarop de energiemarkt werkt. Het grootste deel van onze... We kunnen ons je vraag over de gestegen prijzen van onze groene stroom goed voorstellen. Daarom geven we graag wat meer uitleg over de manier waarop de energiemarkt werkt. Het grootste deel van onze stroom moeten we daar inkopen, onze eigen windparkjes zijn misschien goed voor hooguit 5% van de stroom die we leveren.
Op die energiemarkt zijn de prijzen van stroom en gas aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is die energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale.

Maaike Kleiterp

Schandalig om de tarieven zo te verhogen om zoveel mogelijk geld binnen te kunnen harken ten koste van alle klanten. Je zou denken dat het "green" aspect al voldoende voordeel oplevert. Zodra de... Schandalig om de tarieven zo te verhogen om zoveel mogelijk geld binnen te kunnen harken ten koste van alle klanten. Je zou denken dat het "green" aspect al voldoende voordeel oplevert. Zodra de markt het enigszins toelaat zijn jullie mij kwijt als klant.

Jitse

Extreem goede ervaringen!