H. Thissen

Vroeger tevreden, nu crimineel gedrag. Prijzen zijn extreem hoog, niet meer groen, geen keuze meer. Het is worden afgeperst of overstappen: Dat laatste kan ik iedereen aanbevelen inmiddels.

Reactie Greenchoice:

Beste H. Thissen,
De hoge prijzen van dit moment zijn het gevolg van de hoge inkoopprijzen van dit moment. Daarbij is onze stroom nog altijd groen. Vervelend genoeg betalen wij op de markt waar wij de stroom moeten inkopen echter de prijzen van fossiele brandstoffen. Dat komt door de koppeling van de prijzen van stroom en gas aan elkaar. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. In de huidige situatie is de bron die als laatste aangezet wordt doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle vergroening van het elektriciteitsaanbod.
De prijzen zijn de laatste tijd weer iets gedaald overigens, dus waarschijnlijk zijn ook jouw tarieven na de volgende wijziging weer lager.
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 1/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee