Silly

Waardeloos hebben me veel bij laten betalen terwijl dat niet kan nu ben ik al sinds april weg bij ze, en bij een ander en heb mei nog moeten betalen terwijl ik al lang een afrekening had gehad raar... Waardeloos hebben me veel bij laten betalen terwijl dat niet kan nu ben ik al sinds april weg bij ze, en bij een ander en heb mei nog moeten betalen terwijl ik al lang een afrekening had gehad raar hè.
En te berijken zijn ze niet of je moet 1,10 per minuut betalen kan ook niet inloggen.
Wil je de klantenservice spreken krijg je computer en alles wat ik wil weten begrijpt ze niet echt ik heb er veel woorden voor maar die ga ik hier niet gebruiken.
GREENCHOICE WAARDELOOS.
Moet ook nog een ster aangeven???

biologisch restaurant aan sjuuteeanjd

Onbetrouwdbaar
Onbetrouwdbaar
2021 is ons restaurant 8 maanden gesloten geweest vanwege corona toch heeft green choice het volledig bedrag afgeschreven ,terwijl wij minder hebben verbruik probeer al 3 maanden concact te krijgen maar geven geen thuis .
tevens hebben zij alle verbruikscijfer uit mijn app verwijderd zodat ik niets kan controleren

roest

Een inmiddels dubieus bedrijf. Beloven van alles maar maken niets waar en houden zich niet van afspraken.
We begrijpen het, onze excuses maar verder doen ze niets.
Heb destijds voor ze...
We begrijpen het, onze excuses maar verder doen ze niets.
Heb destijds voor ze gekozen omdat ze klantvriendelijkste energieleverancier zijn maar dat kan nu niet meer waar zijn.
Al sinds 4 juli in overleg en wacht al sinds 20 september op een reactie van de afdeling Klachten. Na herhaald verzoek via mail en telefoon en medewerkers die iedere keer tickets aanmaken, nog steeds geen reactie van afdeling Klachten

Volgens de site:
Onze klachtenafdeling doet er alles aan om uw klacht op een goede en snelle manier op te lossen. Wij hebben als doel om binnen 3 werkdagen telefonisch contact met u op te nemen om uw klacht te bespreken.

Rara hoe kan dit?

Als het kon, had ik een 0 gegeven
En als het kan, wil ik iedere dag die volgt en Greenchoice geen contact opneemt, weer het laagste cijfer toekennen.

Richard van der Kolk

Over het algemeen zijn wij enorm tevreden over Greenchoice. De app werkt prima, buiten wat schoonheidsfoutjes hier en daar. De website is enorm overzichtelijk, alleen mis een een persoonlijke inbox... Over het algemeen zijn wij enorm tevreden over Greenchoice. De app werkt prima, buiten wat schoonheidsfoutjes hier en daar. De website is enorm overzichtelijk, alleen mis een een persoonlijke inbox waar je persoonlijke berichten kunt lezen die je eventueel ook als email hebt ontvangen. Verder is het contact met de klantenservice altijd goed verlopen, buiten de iets lange wachttijden.

Overall, heel erg tevreden met de service. De prijzen voor stroom (wij gebruiken geen gas) zijn uiteraard niet van deze wereld, maar daar moeten ze in Den Haag maar eens mee aan de slag dat de onderkant van onze maatschappij niet helemaal naar de *piep* gaat, maar als we zo doorgaan gaat het middenkader er achteraan.

Gerda van Oosterhout

Even vooraf. Ik zit al jaren vol tevredenheid bij Greenchoice. Mijn contract liep op 1 oktober jl. af. Ik heb bericht gekregen dat Ik van 128 euro naar 598 euro per maand ga. Ik heb een eenpersoons... Even vooraf. Ik zit al jaren vol tevredenheid bij Greenchoice. Mijn contract liep op 1 oktober jl. af. Ik heb bericht gekregen dat Ik van 128 euro naar 598 euro per maand ga. Ik heb een eenpersoons huishouden en verwarm alleen de woon- en badkamer. Zijn er meer klanten die zo'n exorbitante verhoging voorgeschoteld hebben gekregen?

Ricardo

Vind dat ze een fijne website hebben met een mooi en duidelijk overzicht van je verbruik. Ook de app is op dat punt prima. De keer dat ik de klantenservice heb gebruikt waren ze zeer vriendelijk en... Vind dat ze een fijne website hebben met een mooi en duidelijk overzicht van je verbruik. Ook de app is op dat punt prima. De keer dat ik de klantenservice heb gebruikt waren ze zeer vriendelijk en meedenkend.

Jos

Greenchoice weigert de terugleververgoeding te verhogen nu de prijzen voor stroom zo gestegen zijn. Schandalig en niet uit te leggen. Greenchoice wacht tot de minister een fatsoenlijk vergoeding... Greenchoice weigert de terugleververgoeding te verhogen nu de prijzen voor stroom zo gestegen zijn. Schandalig en niet uit te leggen. Greenchoice wacht tot de minister een fatsoenlijk vergoeding dwingend voorschrijft.

Beste Jos,
Beste Jos,
Wij hebben mensen die zelf stroom opwekken altijd graag willen stimuleren en willen dat nog steeds. We doen daarom graag een poging toch uit te leggen waarom onze teruglevergoeding niet net zo hoog is als de leveringstarieven.
Wij krijgen stroom die aan ons wordt teruggeleverd vaak nauwelijks verkocht, omdat dit op momenten is dat er een overschot aan zonne-energie is. Vaak krijgen we voor deze stroom daardoor veel minder dan ons teruglevertarief van 11,5 cent of zelfs niets. Het deze dagen populaire idee dat wij flink verdienen aan de teruglevering van onze klanten klopt dus niet, integendeel: wij investeren hier veel geld in, want wij zijn de energieleverancier met relatief gezien de meeste klanten die zelf energie opwekken.
Om een hogere vergoeding te kunnen geven, zouden we nog meer geld hierin moeten investeren. Dit zal ergens vandaan moeten komen en kan er toe leiden dat we bijvoorbeeld onze vaste kosten zullen moeten verhogen.
Het is dus geen onwil om een hogere vergoeding te geven. We hebben alleen niet oneindige middelen en moeten dus afwegingen maken waarin we die investeren. We willen bijvoorbeeld ook steun kunnen blijven leveren aan energiecooperaties, een hoge vergoedinig geven aan mensen met Zonnedelen, mensen met Winddelen faciliteren, bosprojecten blijven ondersteunen en ons spaarprogramma voor trouwe klanten doorzetten en uitbreiden, om een greep te doen uit de initiativen die wij uitvoeren en ondersteunen.
Hopelijk helpt dit iets om onze overwegingen bij de terugleververgoeding te begrijpen.

Auke van der Wilden

Greenchoice doet alsof ze heel groen zijn, maar met mijn 'windstroom' contract twijfel ik daar sterk aan. Ze verkopen inmiddels tegen de hoogste prijzen in de markt, dat is wel eigenaardig als je... Greenchoice doet alsof ze heel groen zijn, maar met mijn 'windstroom' contract twijfel ik daar sterk aan. Ze verkopen inmiddels tegen de hoogste prijzen in de markt, dat is wel eigenaardig als je zelf je stroom opwekt. Vervolgens proberen ze ook de wet te overtreden door binnen een maand de tarieven te verhogen en wordt er in de communicatie schandalig slecht met je als klant omgegaan. Alleen de app vind ik wel goed. Helaas zit ik aan deze aanbieder vast ivm winddelen, anders was ik al lang weg.

Beste Auke,
Beste Auke,
We snappen je vraag over de gestegen prijzen van onze groene stroom heel goed. Die prijzen hebben te maken met de manier waarop de energiemarkt werkt dat. Daar zijn de prijzen van stroom en gas aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is dei energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle verdere vergroening van het elektriciteitsaanbod. En daar hebben we trouwe klanten zoals jij hard bij nodig.
Mocht je toch nog twijfelen over de duurzaamheid van de stroom die je afneemt, dan zou je ook het laatste onderzoek naar duurzaamheid van energieleveranciers kunnen raadplegen:

Janna

Greenchoice is een absoluut dieptepunt. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het geworden. We zijn 14 jaar tevreden klanten geweest, het is ongelooflijk hoe vaste klanten nu behandeld worden. Binnen een... Greenchoice is een absoluut dieptepunt. Wat een onbetrouwbaar bedrijf is het geworden. We zijn 14 jaar tevreden klanten geweest, het is ongelooflijk hoe vaste klanten nu behandeld worden. Binnen een paar maanden van een prima bedrijf naar de slechtste energieleverancier.
Torenhoge tarieven, niet bereikbaar via mail, telefonisch of app. Reageren niet op vragen. De chatbot kan zelfs een eenvoudige vraag (wat is het mailadres?) niet beantwoorden enz.
Het beste is snel overstappen als het kan, en nooit meer terugkomen bij deze geld graaiers.
Een halve ster is nog te veel, helaas geen mogelijkheid voor minder.

Beste Janna,
Beste Janna,
Wat jammer om te lezen dat na zoveel jaren klant te zijn geweest je vertrouwen in ons beschadigd is. We merken vaker dat dit te maken heeft met de hoge prijzen van de afgelopen maanden. Die prijzen vragen we echter niet omdat we zo van 'graaien' houden. Ze zijn het gevolg van de hoge inkoopprijzen van dit moment. Oftewel: wij betalen zelf ook veel meer voor de stroom en het gas dat we inkopen dan eerder.
De prijzen zijn de laatste tijd weer iets gedaald overigens, dus waarschijnlijk zijn ook jouw tarieven na de volgende wijziging weer lager.
Wat betreft onze bereikbaarheid heb je gelijk: die was de laatste tijd slecht. Het aantal vragen dat we dagelijks binnenkregen was dan ook wel drie tot vier keer zo hoog als eerder. Dat konden we met onze bezetting, die voordat dit begon al krap was, simpelweg niet bijbenen. Ik en andere servicemedewerkers hebben de afgelopen weken hard gewerkt om de achterstand zoveel mogelijk in te lopen. Het is nog steeds niet wat het zijn moet, maar het gaat de goede kant op. En telefonisch zijn we op de meeste momenten weer goed bereikbaar.

Joris

Https://www.nu.nl/economie/6228936/vattenfall-en-greenchoice-op-vingers-getikt-wegens-claims-over-groene-energie.html

En weer blijkt GreenChoice de boel te belazeren. Jaren geleden bewust...

En weer blijkt GreenChoice de boel te belazeren. Jaren geleden bewust klant geworden. Omdat je hoopt een fatsoenlijk energiebedrijf te kiezen. Nu....hoogste prijzen van Nederland en dan blijken de claims ook nog eens niet waar.

Zonde. Ik ga ergens anders kijken. Ondanks alle onzekerheid. Dat liever dan 'groene boeven' spekken.

Beste Joris,
Beste Joris,
De ACM stelt niet dat wij geen groene energieleverancier zijn. Ze heeft alleen opgemerkt dat we zorgvuldiger met bepaalde termen moeten omgaan. Zo mogen wij ons niet meer 'de groenste energiebeweging van Nederland' noemen, omdat we niet onderbouwden waarom wij niet alleen 'groen' zijn, maar ook nog 'de groenste'. Een terecht punt en daarom gebruiken wij deze term nu niet meer.
Dat Greenchoice een groene energieleverancier is, staat echter niet ter discussie. Niet voor niets scoren we al jaren hoog in het jaarlijkse onderzoek naar de duurzaamheid van energieleveranciers door o.a. Natuur en Milieu: https://natuurenmilieu.nl/publicatie/stroomranking-hoe-duurzaam-is-jouw-stroom/. Als het gaat om het versnellen van de overgang naar duurzame energie, zit je bij ons dus nog altijd goed.