Luuk

Greenchoice faalt nog meer dan schiphol. Tarieven zijn de hoogste van NL terwijl deze duurzaam (lokaal) zou worden opgewekt. Speelt een juridisch klantonvriendelijk steekspelletje omtrent... Greenchoice faalt nog meer dan schiphol. Tarieven zijn de hoogste van NL terwijl deze duurzaam (lokaal) zou worden opgewekt. Speelt een juridisch klantonvriendelijk steekspelletje omtrent kwartaaltarieven. En herken ook zeker wat anderen schrijven omtrent de jaarafrekening. Indien er geld terug komt wordt deze stelselmatig achtergehouden. Bijbetalen? Dan ligt ie binnen een dag op de mat. Ook met voorschotten wordt gespeeld... Aanloop naar liquiditeitsproblemen? Faillisement aanstaande of CEO met winstmaximalisatie ten kosten van het voetvolk?

Beste Luuk,
Dat zijn nogal wat beschuldigingen die je uit. We willen daar graag op reageren.
Beste Luuk,
Wat betreft onze tarieven: die worden bepaald door de inkooprijzen op de energiemarkt. Daar zijn alle prijzen, dus helaas ook die van groene stroom, aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is die energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle verdere vergroening van het elektriciteitsaanbod.
Wat betreft incasso's en terugbetalingen naar aanleiding van nota's: deze zijn in beide gevallen in de maand na de maand waarin je de nota ontvangt.
De voorschotbedragen baseren we op eerder verbruik in de woning waar het om gaat. Mocht dat niet langer passen bij het actuele verbruik, dan is er altijd de mogelijkheid om dit aan te passen. Hierover kun jij, en ook anderen, contact opnemen met onze klantenservice.

Marco

Je kan overstappen naar "www.budgetthuis.nl".
Hun tarieven zijn lager dan de afzetters hier.
Ik ben vertrokken!!!

Ik doe even een goede recensie anders duurt het een week...
Je kan overstappen naar "www.budgetthuis.nl".
Hun tarieven zijn lager dan de afzetters hier.
Ik ben vertrokken!!!

Ik doe even een goede recensie anders duurt het een week voordat het erop staat terwijl iedereen moet weten dat je heel snel weg kan bij deze afzetters!!

Nogmaals: "www.budgetthuis.nl".
Ze zijn goedkoper en nee, ik werk er niet :D

Tim

Onbereikbaar en waardeloze app
Klantenservice is onbereikbaar. App werkt niet en hierdoor heb je geen inzicht in je gebruik. Oorzaak: te veel gebruikers en onvoldoend servercapaciteit.

Tije Oortwijn

Wat een beroerd bedrijf. Greenchoice heeft van alle aanbieders het allerhoogste tarief voor gas en stroom. 3,40 per kuub gas is gewoon schandalig, gezien de dynamische prijs in augustus slechts 1... Wat een beroerd bedrijf. Greenchoice heeft van alle aanbieders het allerhoogste tarief voor gas en stroom. 3,40 per kuub gas is gewoon schandalig, gezien de dynamische prijs in augustus slechts 1 dag de 3,25 heeft aangetikt. Het is gewoon niet uit te leggen en de inkopers van Greenchoice (en Eneco) zouden op staande voet moeten worden ontslagen.

Ik maak mijn zonnepaneel saldo op komende maand door electrisch te verwarmen en dan vertrek ik naar een dynamische aanbieder. Een andere mogelijkheid is er niet, doordat de standaard aanbieders nieuwe klanten alleen modelcontracten aanbieden met krankzinnige prijzen.

Henk

Het einde van Greenchoice omdat ze zelf net als van der Linde misbruik maakt van onrust. Ben blij dat ik binnenkort hier weg bent

R T

Vroeger altijd goed bereikbaar en goede ervaringen. Recenter een hoop schimmiger geworden met hun berekeningen en ze houden zich ogenschijnlijk niet aan de salderingswet. Ook zijn er meerdere... Vroeger altijd goed bereikbaar en goede ervaringen. Recenter een hoop schimmiger geworden met hun berekeningen en ze houden zich ogenschijnlijk niet aan de salderingswet. Ook zijn er meerdere variabele tarieven in omloop zonder dat je nu invloed hebt welke je nu werkelijk aan gekoppeld zit. Ook de klantenservice is praktisch onbereikbaar geworden het laatste jaar.

Huub van der Velden

Ik was altijd tevreden over Greenchoice. Echter ik heb geen begrip voor het feit dat ze de hoofdprijs vragen voor gas en stroom op dit moment. Ze zeggen geen fossiele brandstoffen aan te bieden en... Ik was altijd tevreden over Greenchoice. Echter ik heb geen begrip voor het feit dat ze de hoofdprijs vragen voor gas en stroom op dit moment. Ze zeggen geen fossiele brandstoffen aan te bieden en energie halen uit zon, wind en biomassa. Hoe is dit te rijmen met de gehanteerde prijzen?

Beste Huub,
Beste Huub,
We snappen je vraag over de gestegen prijzen van onze groene stroom heel goed. Die prijzen hebben te maken met de manier waarop de energiemarkt werkt dat. Daar zijn de prijzen van stroom en gas aan elkaar gekoppeld. De reden hiervoor is dat we in de huidige situatie gas nodig hebben om constant stroom te hebben. Nog lang niet alle stroom in Nederland wordt namelijk duurzaam opgewekt. Dat betekent dat er op momenten dat er niet voldoende duurzame stroom beschikbaar is kolen- en gascentrales het over moeten nemen. Een eigenaar van een gascentrale zal deze centrale niet kunnen en willen laten draaien als hij hier geen inkomsten mee genereert, doordat iedereen voor goedkope groene stroom kiest. Daarom is het zo geregeld dat de prijzen op de energiemarkt worden bepaald door de energiebron die als laatste aangezet moet worden. Dit heet de 'merit order'. En in de huidige situatie is die energiebron die als laatste aangaat doorgaans een gascentrale. Om van deze koppeling af te komen, is het dus belangrijk om in te zetten op snelle verdere vergroening van het elektriciteitsaanbod. En daar hebben we trouwe klanten zoals jij hard bij nodig.
Mocht je toch nog twijfelen over de duurzaamheid van de stroom die je afneemt, dan zou je ook het laatste onderzoek naar duurzaamheid van energieleveranciers kunnen raadplegen:

Lisa

Bij Greenchoice krijg je als vaste klantenbonus de duurste energie van heel Nederland. Ik was 8 jaar klant bij Greenchoice en als dank hiervoor kreeg ik nu een energietarief van 1,04 euro per KWh.... Bij Greenchoice krijg je als vaste klantenbonus de duurste energie van heel Nederland. Ik was 8 jaar klant bij Greenchoice en als dank hiervoor kreeg ik nu een energietarief van 1,04 euro per KWh. Modelcontracten van andere aanbieders waren tussen 80 en 90 cent per KWh. Meteen overgestapt.

Voor Greenchoice: ik hoop van harte dat jullie komende winter failliet gaan en nooit meer energie mogen leveren.

Jeroen

Al dagen niet telefonisch bereikbaar. Zogenaamde Watt is een aanfluiting. Chatbot nergens antwoord op.

Linn

Net artikel gelezen dat Eneco( Greenchoice onderdeel van) zijn tarieven van afgelopen maanden ook heeft verhoogd naar de tarieven van nu!! Belachelijk en passen dit aan in oktober. Greenchoice heeft... Net artikel gelezen dat Eneco( Greenchoice onderdeel van) zijn tarieven van afgelopen maanden ook heeft verhoogd naar de tarieven van nu!! Belachelijk en passen dit aan in oktober. Greenchoice heeft precies hetzelfde gedaan!! Ik heb alles per maand bijgehouden en zie nu dat de tarieven minstens zijn verdubbeld!!! Waar bijvoorbeeld 2 euro verbruik was staat nu ineens 4 tot 5 euro!! Kan toch niet!! Ook maar in de media brengen!!

Beste Linn,
Beste Linn,
In Mijn Greenchoice kan maar met één tarief worden gerekend. In de grafieken wordt daarom gerekend met je actuele tarieven. Maar dat betekent niet dat we je verbruik in eerdere maanden, toen je andere tarieven had, tegen de tarieven van nu gaan afrekenen. Je betaalt gewoon de tarieven die in die eerdere periode golden.