Joris

Https://www.nu.nl/economie/6228936/vattenfall-en-greenchoice-op-vingers-getikt-wegens-claims-over-groene-energie.html

En weer blijkt GreenChoice de boel te belazeren. Jaren geleden bewust klant geworden. Omdat je hoopt een fatsoenlijk energiebedrijf te kiezen. Nu....hoogste prijzen van Nederland en dan blijken de claims ook nog eens niet waar.

Zonde. Ik ga ergens anders kijken. Ondanks alle onzekerheid. Dat liever dan 'groene boeven' spekken.

Reactie Greenchoice:

Beste Joris,
De ACM stelt niet dat wij geen groene energieleverancier zijn. Ze heeft alleen opgemerkt dat we zorgvuldiger met bepaalde termen moeten omgaan. Zo mogen wij ons niet meer 'de groenste energiebeweging van Nederland' noemen, omdat we niet onderbouwden waarom wij niet alleen 'groen' zijn, maar ook nog 'de groenste'. Een terecht punt en daarom gebruiken wij deze term nu niet meer.
Dat Greenchoice een groene energieleverancier is, staat echter niet ter discussie. Niet voor niets scoren we al jaren hoog in het jaarlijkse onderzoek naar de duurzaamheid van energieleveranciers door o.a. Natuur en Milieu: https://natuurenmilieu.nl/publicatie/stroomranking-hoe-duurzaam-is-jouw-stroom/. Als het gaat om het versnellen van de overgang naar duurzame energie, zit je bij ons dus nog altijd goed.
Vriendelijke groet,
Bob van Greenchoice

Score voor Greenchoice: 0.5/5
Zou u Greenchoice aanbevelen bij uw vrienden, familie of kennissen? Nee