De virtual classrooms heb ik als zeer prettig ervaren.
Het lesmateriaal is vaak verouderd, dit mag absoluut een update ondergaan.
Er is vanuit jullie organisatie weinig controle op...
De virtual classrooms heb ik als zeer prettig ervaren.
Het lesmateriaal is vaak verouderd, dit mag absoluut een update ondergaan.
Er is vanuit jullie organisatie weinig controle op aanwezigheid en kwaliteit van docenten gebleken.
Ik ben abusievelijk voor 2 modules niet toegevoegd aan de virtual classrooms, dit vond ik erg vervelend.
Een deel van de exameneisen is helder echter daarnaast is er te veel ruimte voor subjectiviteit (onmeetbaar) waar een student zich niet op kan voorbereiden. Dit leidt tot herexamens, een inkomstenbron voor de opleider!
De commerciële instelling van de organisatie doet afbreuk aan de kwaliteit en ondersteuning van studenten!

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het achterlaten van je review! We zullen je feedback betreffende het lesmateriaal met ons meenemen. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt... Bedankt voor het achterlaten van je review! We zullen je feedback betreffende het lesmateriaal met ons meenemen. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.

Leonie

Ik ben erg teleurgesteld. In ongeveer alle opzichten. Dat de training is verzet en is op een andere locatie gegeven. Daardoor heb ik extra reiskosten gehad maar dat is nog niet zo erg.
Bij...
Bij aanvang van de training waren er geen laptops maar computerkasten, terwijl de training toch echt notuleren op de laptop is. Op de computerkast stonden 3 word documenten (voorbeeld notulen, besluitenlijst en actiepuntenlijst) en dat was het.
De docent heeft bij aanvang al aangegeven dat wij niet teveel verwachtingen moesten hebben over het digitale deel en de laptop, omdat hij meer thuis was in het taalkundige deel en wij op het laptop gebied er meer van af wisten dan hij. HUH?
In de informatie bij de training werd over templates etc. gesproken.
We hebben bijna een uur niets kunnen doen omdat er filmpjes niet beschikbaar waren. De filmpjes waren van slechte kwaliteit en achter in de ruimte niet te horen.
Tevens is de lesstof die wordt aangeboden oud en niet up to date. Het digitale boek dateert uit 2010 en is samengesteld uit lesstof van 2006 en 2009.
We hebben wat uitleg gekregen over hoe een verslag, besluitenlijst en actiepuntenlijst eruit moet zien. Niets wat wij als cursisten nog niet wisten.
Waar ik moeite mee heb, is dat er heel veel geld betaald wordt voor deze training en dat de lunch apart berekend wordt. Het staat vooraf vermeld maar ik blijf het bijzonder vinden.
Ik was zo blij dat ik eindelijk via Schoevers een training kon volgen. Ik ben er met het idee naartoe gegaan dat ik veel zou leren, beter en efficiënter mijn werk zou kunnen gaan doen. Hoe is de teleurstelling dat ik deze dag niets nieuws geleerd heb.
De docent was erg vriendelijk en hij moet werken met het materiaal dat hij aangeboden krijgt om de training te geven.
De prijs-kwaliteit verhouding is er niet. De prijs is bizar hoog en de kwaliteit is belabberd. Ik heb er geen ander woord voor.
Echt heel erg jammer. Ik voel me helaas genoodzaakt om een klacht hierover in te dienen bij Schoevers.

Reactie Schoevers:

Het spijt ons te lezen over je ervaringen en dit is niet de service die je van ons mag verwachten, Leonie. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je... Het spijt ons te lezen over je ervaringen en dit is niet de service die je van ons mag verwachten, Leonie. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.

Frank

Een slechte cursus. Geen boek per post maar een pdf want goedkoop. En de cursus is erg verouderd en veel te kort. Heb je eindelijk al je toetsen geleerd is de cursus alweer over. Waarom geen... Een slechte cursus. Geen boek per post maar een pdf want goedkoop. En de cursus is erg verouderd en veel te kort. Heb je eindelijk al je toetsen geleerd is de cursus alweer over. Waarom geen oefenmateriaal op een website om je typevaardigheden en snelheid te trainen? Veel geld voor weinig inhoud.

Reactie Schoevers:

Jammer om te lezen dat de opleiding niet naar wens is geweest. Bedankt voor je beoordeling.
Schoevers

Over het algemeen is de opleiding niet goed bevallen vanwege de volgende redenen:
- online leeromgeving liep vrijwel elke 10 minuten vast en er waren altijd problemen mee waardoor de les stroever verliep.
-de modules zijn interessant maar mocht ik werk zoeken als personal assistant dan ben ik daar nog steeds niet voor opgeleid aangezien ik geen les heb gehad in het maken van planningen, kennis over excel etc.
De lesstof is naar mijn mening amper van toepassing op de werkvloer.

Reactie Schoevers:

We zullen je feedback intern doorzetten voor verdere verbeteringen van onze opleidingen. Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Schoevers

Er is veel verschil tussen docent en de examinator waardoor de examinator vaak iets anders vindt dan de docent.
Hierdoor heb ik een paar keer een lager cijfer gekregen en zelf een keer een...
Hierdoor heb ik een paar keer een lager cijfer gekregen en zelf een keer een herkansing.

Reactie Schoevers:

Wat jammer om te lezen dat je zoveel verschil ervaart. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.
Schoevers

Het is enorm moeilijk om normaal contact te krijgen met schoevers zelf. Je betaald uiteindelijk meer dan dat ze in het begin zeggen en als je daar contact over opneemt hoor je niks terug. Ik ga... Het is enorm moeilijk om normaal contact te krijgen met schoevers zelf. Je betaald uiteindelijk meer dan dat ze in het begin zeggen en als je daar contact over opneemt hoor je niks terug. Ik ga nooit meer hier een opleiding volgen want het is enorm slecht geregeld allemaal. Raad het dan ook niemand aan. Ook reageren de meeste leraren pas na 4 weken een keer op berichten die in de online leeromgeving worden gesteld.

Reactie Schoevers:

Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de opleiding. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze... Het spijt ons te horen dat je niet tevreden bent over de opleiding. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.

Petra

Ik vond het een slechte opleiding. Ik heb van tevoren telefonisch mijn wens met betrekking tot de opleiding besproken - opfriscursus en tips en tricks om beter te notuleren.- en mij werd toen deze... Ik vond het een slechte opleiding. Ik heb van tevoren telefonisch mijn wens met betrekking tot de opleiding besproken - opfriscursus en tips en tricks om beter te notuleren.- en mij werd toen deze opleiding geadviseerd.
In jullie brochure staat dat in deze opleiding handige tips en trucs om zo kort, snel en goed mogelijk te notuleren geleerd worden en dat je leert hoe je kunt luisteren, formuleren en typen tegelijkertijd.
Verder zou je met deze opleiding leren wat belangrijk is om op te schrijven, maar vooral ook wat je niet hoeft op te schrijven. Verder leer je de laptop als handig hulpmiddel in te zetten.
Zo had ik mij de cursus dus voorgesteld maar wij kregen een paar filpmjes te zien van vergaderingen. We moesten zelf zonder instructies aantekeningen maken en daarna de notulen gaan maken op de laptop.
Daarna liet de docent zien hoe de notulen er volgens Schoevers uit zouden moeten zien. Als je vertelde wat je zelf had..meer of minder genotuleerd, dan was het antwoord dat dat ook goed was.
Al met al heb ik weinig tot niets geleerd.

Reactie Schoevers:

Jammer om te lezen dat je al met al weinig hebt geleerd Petra. We nemen je feedback intern met ons mee.

Henriette

De inhoud zou wat mij betreft gesplitst moeten worden in twee losse dagen.
De inhoud zou wat mij betreft gesplitst moeten worden in twee losse dagen.
Ik zou dag één apart geven en hernoemen als 'notuleren voor beginners' zodat je op (aparte) dag twee voor meer gevorderden de diepte in kunt gaan. Nu bleef het allemaal erg algemeen en vooral afgestemd op de beginnende notulist.
Ik had hogere verwachtingen over een opleiding met de naam 'notuleren in de boardroom'.
Daarnaast was het jammer dat het boek niet beschikbaar was.

Henriëtte van der Linden

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het delen van je beoordeling, Henriette! We gaan je feedback intern doorzetten en we hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Met vriendelijke...
Schoevers

Ik vind de training een blamage voor het niveau dat Schoevers nastreeft. De verwachting was om meer tips en handige trucjes te leren. Uiteindelijk was het een soort notuleren voor beginners. Zonde... Ik vind de training een blamage voor het niveau dat Schoevers nastreeft. De verwachting was om meer tips en handige trucjes te leren. Uiteindelijk was het een soort notuleren voor beginners. Zonde van de tijd en vooral van het geld.

Reactie Schoevers:

Het spijt ons te lezen over je ervaring met onze training. We hopen dat je de training desondanks als leerzaam hebt ervaren. Bedankt voor het achterlaten van je review!
Met vriendelijke...
Schoevers

De docent van projectmanagement was soms erg verwarrend. Omdat hij bijvoorbeeld 2 dingen te gelijk uitlegde, en het was soms erg moeilijk om de stof te volgen.

Reactie Schoevers:

Bedankt voor het delen van je beoordeling!