Beursman

Tevreden over bestelling
7.4/10
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
7.8/10
Gebruiksvriendelijkheid website
7.8/10

Paul de Vries

We zijn vol verwachting. In de mailberichten wordt een serieuze beschrijving gegeven van mondiale ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beurzen. Inzet is met deskundigheid posities te... We zijn vol verwachting. In de mailberichten wordt een serieuze beschrijving gegeven van mondiale ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beurzen. Inzet is met deskundigheid posities te adviseren met het oog op een zo hoog mogelijk rendement. Wij zijn nu een half jaar abonnee. Tijdens deze periode heeft het ons nog niet veel opgebracht en is de verhouding 'kosten - baten' niet veelbelovend. Niettemin heb ik nog vertrouwen omdat het beursklimaat over de afgelopen 6 maanden niet gunstig waren.

Positief is niet in te stappen wanneer dat niet gunstig wordt ingeschat, ook al betekent dat weinig mogelijkheden voor rendement. Beter geen rendement dan verlies.

Met regelmaat terugkomen op tegenvallende posities zoals bij grondstoffen. Deze plaatsen binnen een juiste context, naast verwoorden dat het momentum onjuist was, achteraf, kan hoop bieden.

Hans Valkenburg

Informatie is duidelijk. Goede klantenservice. Kennis van zaken.
Ik heb regelmatig problemen gehad met het ontvangen van email berichten.

Uitgebreide week en maand verwachtingen.

Bij de aankoop van een beperkt aantal groepen om in te beleggen is spreiding van inleg belangrijk. Ik vind de informatie hierover te summier beschreven. Graag zou ik hier meer nadruk op zien en meer... Bij de aankoop van een beperkt aantal groepen om in te beleggen is spreiding van inleg belangrijk. Ik vind de informatie hierover te summier beschreven. Graag zou ik hier meer nadruk op zien en meer uitleg over de wijze waarop en wanneer deze spreiding is uit te voeren.

Reactie Beursman:

Dank u. Enkele maanden geleden hebben een aantal klanten helaas storingen met het ontvangen van e-mails ondervonden. Het was voor ons reden om over te gaan naar een andere e-mailservice. Het... Dank u. Enkele maanden geleden hebben een aantal klanten helaas storingen met het ontvangen van e-mails ondervonden. Het was voor ons reden om over te gaan naar een andere e-mailservice. Het versturen van e-mails werkt nu weer perfect. Afhankelijk van wat voor spamfilters en instellingen klanten gebruiken blijft het aan te raden om info@beursman.nl bij de veilige afzenders te plaatsen.
U heeft gelijk spreiding is heel belangrijk. Daarom de keuze om met 12 verschillende groepen te werken. Beleggingen gelijkmatig over meerdere groepen verdelen geeft een goede spreiding. Teveel in slechts 1 groep beleggen is af te raden. Het is lastig om klanten bij een aankoop informatie over spreiding te geven. Het is afhankelijk van wanneer men klant is geworden, welke groepen men volgt en wat voor beleggingen bijvoorbeeld in aandelen men daarnaast nog heeft. Een klant zal afhankelijk van zijn eigen totale portefeuille moeten nagaan of hij wat betreft spreiding wel goed zit.

Sander

Heb besloten Beursman te volgen vanwege zijn heldere analyses en de mooie winsten die hij presenteert. Omdat ik ook anderen volg zet ik alle transacties in een systeem, dit met als doel om tot een... Heb besloten Beursman te volgen vanwege zijn heldere analyses en de mooie winsten die hij presenteert. Omdat ik ook anderen volg zet ik alle transacties in een systeem, dit met als doel om tot een overzichtelijke geheel te komen. Bij Beursman liep ik hier echter vast (zie verbeter punten).

Ik heb een halfjaar lang zo'n 8 a 9 ETF groepen gevolgd. Het rendement, als alle aankoop transacties in deze periode op dit moment worden verkocht, is negatief.

Beursman is in staat zijn visie helder te verwoorden.

Meer transparantie. Beursman verkoopt iedere aankoop in principe (maar niet altijd) twee keer, een keer voor de korte termijn en een keer voor de lange termijn strategie. Beursman geeft echter in de... Meer transparantie. Beursman verkoopt iedere aankoop in principe (maar niet altijd) twee keer, een keer voor de korte termijn en een keer voor de lange termijn strategie. Beursman geeft echter in de korte termijn verkoop niet aan hoeveel procent hij verkocht heeft, hierdoor is het onduidelijk wat er nog open staat. Daarnaast wordt er in de korte termijn verkoop niet vermeld waarom er verkocht is en of het überhaupt handig is om nu (al) te verkopen. Dit maakt het voor mij niet overzichtelijk. Van iemand als Beursman verwacht ik enkel het beste aankoop moment en het beste verkoopmoment, niet meer en niet minder.

Reactie Beursman:

U geeft aan meer dan 8 van de 12 groepen te hebben gevolgd. Dit jaar vallen slechts bij 2 van de 12 groepen de resultaten flink tegen. Dat zijn de groepen J grondstoffen met sterk achtergebleven... U geeft aan meer dan 8 van de 12 groepen te hebben gevolgd. Dit jaar vallen slechts bij 2 van de 12 groepen de resultaten flink tegen. Dat zijn de groepen J grondstoffen met sterk achtergebleven resultaten en groep K de grondstofsector die achterbleef maar inmiddels wel (hogere olieprijs) wat aan het aantrekken is. Met een goede spreiding over 12 groepen of in uw geval meer dan 8 groepen zijn de resultaten door de gestegen beurzen dit jaar heel goed.
U heeft gelijk dat er op de website niet staat welk percentage doorgaat voor de lange termijn strategie. Dat dit percentage kan afwijken heeft niets te maken met een grotere of kleinere kans op een stijging. De reden is de spreiding van de portefeuille. De portefeuille mag geen overwogen positie in een bepaalde groep krijgen. Omdat iedere klant een andere portefeuille samenstelling heeft afhankelijk van wanneer hij klant is geworden en welke groepen hij volgt heeft het geen zin dit percentage te vermelden. Klanten moeten zelf de spreiding van hun portefeuille die naast ETF’s ook uit andere beleggingen kan bestaan in de gaten houden.
Op voorhand is te zien welke info men bij een transactie krijgt. Alle transacties ouder dan 1 maand zijn gratis voor iedereen per groep in te zien: https://www.beursman.nl/etf-indextracker-beleggen
Het is juist dat er bij een verkoop voor de korte termijn strategie geen reden staat. Al bij aankoop wordt het beoogde rendement aangegeven. Bij het behalen van dat rendement volgt automatisch verkoop. De korte termijn strategie is er op gericht om met een opeenstapeling van rendementen van ongeveer 5% een hoog jaarrendement te behalen.
De lange termijn strategie werkt meer op een buy and hold principe en daarbij wordt wel de afweging gemaakt of het nog zin heeft langer in een positie te blijven of dat er al verkocht moet worden. Daarom wel vermelding van een reden van verkoop bij de lange termijn strategie. Hoe de 2 strategieën werken en nog meer info over de werkwijze staat op de website en is hier na te lezen: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen

Bijna anderhalf jaar klant

Gebruiksvriendelijk
Goede en duidelijke informatie en verwachtingen.

Ik mis een totaaloverzicht van alle nog openstaande ETF's. Zeker ook diegene die in de min staan. Deze zijn voor personen, die niet dagelijks tijd hebben, voor de lange termijn kiezen en met... Ik mis een totaaloverzicht van alle nog openstaande ETF's. Zeker ook diegene die in de min staan. Deze zijn voor personen, die niet dagelijks tijd hebben, voor de lange termijn kiezen en met kleinere budgetten werken interessanter dan de reeds verkochte ETF's.

Zeer gebruiksvriendelijk en waardevol
Analyses altijd bijzonder interessant en waardevol om te bezien

Tijdige wekelijkse en maandelijkse updates.

Sterke analyses van de macro-economische situatie om de markten.

Misschien leuk om een indicatie te geven van individuele aandelen (misschien alleen AEX) die te ver zijn gedaald en dus een mooie lange termijn aankoop zouden zijn.

suzy van nespen

Ik ben van twee portefeuilles lid geworden, loopt af op 20/7 en heb alleen maar verkopen gezien, dus heb er niets aan gehad, geld weggegooid.
spijtig
suzy

nee

Reactie Beursman:

U bent klant van 20-1-2017 tot 20-7-2017. In de periode van 20-1-17 tot 17-7-17 zijn er over de 12 groepen met daarin 137 ETF's in totaal 74 aankopen geweest. U heeft de 2 kleine groepen E en L... U bent klant van 20-1-2017 tot 20-7-2017. In de periode van 20-1-17 tot 17-7-17 zijn er over de 12 groepen met daarin 137 ETF's in totaal 74 aankopen geweest. U heeft de 2 kleine groepen E en L gevolgd met daarin slechts 16 van de 137 ETF's. Gedurende de periode dat u klant bent geweest waren er in die 2 groepen wat minder aankopen dan normaal. Groep E vanwege de zeer hoge koerswinstverhoudingen en groep L omdat een tijdelijke daling van de olieprijs is afgewacht. Er waren de volgende aankopen:
23-1-2017: Gekocht groep L: Van Eck Vectors Global Alternative Energy ETF. Korte termijn verkocht op 21-2-2017 met 5% winst. Lange termijn staat op 17-7-2017 op een winst van: 16%
1-2-2017: Gekocht groep E: Global X Social Media ETF. Korte termijn verkocht op 22-2-2017 met 5% winst. Lange termijn staat op 17-7-2017 op een winst van: 26%.
Nog voor 20-7-2017 maar wel nadat u uw beoordeling heeft gegeven zijn er vanwege de verwachting dat de olieprijs gaat stijgen nog 2 aankopen in groep L geweest.

Jeff

Op de eerste plaats zijn de week- en maand updates altijd interessant om te lezen. Ik heb vanaf begin dit jaar voor € 12.000 ingelegd door mee te gaan met de adviezen van de Beursman. Eigenlijk kwam... Op de eerste plaats zijn de week- en maand updates altijd interessant om te lezen. Ik heb vanaf begin dit jaar voor € 12.000 ingelegd door mee te gaan met de adviezen van de Beursman. Eigenlijk kwam de Beursman hoofdzakelijk met koopadviezen van grondstoffen zoals olie, koffie en suiker, goud en zilver. Inmiddels sta ik 20% in de RODE cijfers. € 2500 verdampt!

Veel ETF's hebben Amerikaanse bedrijven onderliggend. De economie is daar momenteel niet erg florissant en de verwachting ook zeker niet! Daarom staat de Dollar ook nog eens zwak en opzichte van de EURO. Pas daar goed voor op! Als je een aankoop doet in de DOLLAR valuta dan raad ik je aan om een dollarrekening aan te houden. Bij mij gaan de verliezen nu dubbel zo hard!

Daarnaast vind ik de aankoop strategie van de Beursman enigszins ondoorzichtig. Ik leg uit waarom. Als Beursman een aankoop doet dat weet je nooit voor welk bedrag dat is. Of hij bijkoopt of dat het een volledig nieuwe aankoop is.
Bij een verkoop weet je nooit of de Beursman alle ETF's verkoopt of dat hij ook nog een aantal aanhoudt. Daarnaast voert hij een dollar rekening. Dat betekent dat als hij op 5% winst zit, jij wel op -5% kan zitten omdat de valutakoers negatief is. Pas daar dus voor op en ga nooit blindelings mee!
Daarnaast de korte en lange termijn strategie. Een leuk idee. 80% kans dat er binnen een maand 5% of meer rendement behaald wordt. Maar als dat niet wordt behaald dan schuift de Beursman hem net zo lang door totdat hij ooit een keer op dat rendement komt. Desnoods tussen tijds nog een keer bijkopen op een dieptepunt. Daardoor zijn de resultaten altijd positief. Voor de Beursman natuurlijk prima. Maar jij kunt geheel andere doelen hebben en hebt het geld misschien wel weer eens nodig. Hoe dan ook pas op!

Zoals eerder genoemd weet je bij verkoop nooit of de Beursman alle ETF's verkoopt of er ook nog een aantal aanhoudt.
Ik ben in beginsel aardig meegegaan. Ik pakte net nog een topje mee van het positieve sentiment op de beurs waardoor ik dacht; hé, deze formule werkt goed voor mij. Het tegendeel blijkt nu. Gebruik je gezonde verstand en stap niet blindelings in alles wat de Beursman koopt.

Heldere communicatie

Geef de portefeuille weer zodat een gebruiker kan zien wat er gekocht of verkocht wordt ten opzichte van de portefeuille.

Reactie Beursman:

Het is waar dat de resultaten in groep J de grondstoffen en ook groep K de grondstofsector dit jaar nog tegenvallen. In de andere 10 groepen zijn dit jaar wel hele goede resultaten geboekt. Een... Het is waar dat de resultaten in groep J de grondstoffen en ook groep K de grondstofsector dit jaar nog tegenvallen. In de andere 10 groepen zijn dit jaar wel hele goede resultaten geboekt. Een goede spreiding is noodzakelijk om een goed rendement te behalen. Meer info over spreiding staat op de website: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen/spreiding-ETF-indextracker
Door bij de broker een Dollarrekening aan te houden is het valuta risico beter in de hand te houden. Meer info staat op de website: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen/Dollar-ETF-index-tracker .
Voor de korte termijn strategie wordt maximaal 5 keer gekocht. Bij iedere korte termijn verkoop staat de aankoopdatum. Een verkoop voor de lange termijn strategie is altijd een volledige verkoop met vermelding van het aantal aankopen en de aankoopdatums.

Ik sta enkele maanden ingeschreven. Tot nu toe alleen ETF aankopen opgevolgd met betrekking tot grondstoffen (olie, tarwe, suiker, koffie, goud) . Dat waren tot nu toe ook zo'n beetje de enige... Ik sta enkele maanden ingeschreven. Tot nu toe alleen ETF aankopen opgevolgd met betrekking tot grondstoffen (olie, tarwe, suiker, koffie, goud) . Dat waren tot nu toe ook zo'n beetje de enige aankopen van beursman. Helaas sta ik daarvoor behoorlijk in de min. Nu wil dat niet zeggen dat dat niet weer in de plus komt, maar een lekker begin is anders. Dit is dan ook de reden dat ik Beursman op dit moment niet aanprijs. Maar dat kan natuurlijk in de toekomst veranderen.

De website is zeer toegankelijk en geeft heldere en zinvolle informatie. De week en de maandvisie is interessant om te lezen.

Het zou mooi zijn als op de site een rapport komt te staan met aankopen die langer dan een jaar uitstaan en die tot dan toe een negatief rendement hebben. Dit gecombineerd met aankopen die met... Het zou mooi zijn als op de site een rapport komt te staan met aankopen die langer dan een jaar uitstaan en die tot dan toe een negatief rendement hebben. Dit gecombineerd met aankopen die met verlies zijn verkocht. Dit met aankoopdatum, aankoopkoers eventuele verkoopdatum en het tot dan toe behaalde negatieve rendement. Dat geeft dan een beeld van de risico's en mogelijk verliezen. Dit soort rapportages kan natuurlijk ook voor aankopen met positieve rendementen. Dat geeft je dan een beeld van de mogelijk winsten.

Doe nu bijna een half jaar mee met de groepen K,J,F,D,A.
Met grondstoffen sta ik nu gemiddeld 20% in de min.
De andere groepen krijg ik vrijwel geen of weinig adviezen voor.
Doe nu bijna een half jaar mee met de groepen K,J,F,D,A.
Met grondstoffen sta ik nu gemiddeld 20% in de min.
De andere groepen krijg ik vrijwel geen of weinig adviezen voor.

Dat is het risico dat je zelf aangaat natuurlijk.

Tot nu toe geen.
Maar dat komt omdat ik dik in de min sta ,en dat risico nam ik zelf.

Zou graag ook op de site zien welke ETF aankopen nu dik in de min staan.
Nu worden alleen de aankopen getoond die met de verwachte winst zijn verkocht.
De aankopen die dik in de min...
Zou graag ook op de site zien welke ETF aankopen nu dik in de min staan.
Nu worden alleen de aankopen getoond die met de verwachte winst zijn verkocht.
De aankopen die dik in de min staan kan ik tenminste niet vinden op de site .
Ik vind dat dat wel zou moeten tegenover al die verkopen met winst.
De verwachting wordt nu volgens mij gewekt dat alles met winst verkocht wordt al staat wel duidelijk op de site dat er verliezen geleden kunnen worden en dat je handelt op eigen risico.