Beursman

Tevreden over bestelling
6.6/10
7.4/10
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
8.2/10
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
7.6/10
Gebruiksvriendelijkheid website
7.4/10

Stef

Beursman geeft regelmatig onjuiste verklaringen. Hij beweerd bijvoorbeeld dat er geen goede verklaring is voor een beter resulterende AEX ten opzichte van andere Europese beursen. Volgens mij moet... Beursman geeft regelmatig onjuiste verklaringen. Hij beweerd bijvoorbeeld dat er geen goede verklaring is voor een beter resulterende AEX ten opzichte van andere Europese beursen. Volgens mij moet de Beursman weten hoe de aex index samengesteld is. De bedrijven met de grootste weging zoals Shell en Asml doen het nu juist goed.

Prima expertise op het gebied van goud

Iets minder goud pushen. Beursman roept al lang dat AEX gaat dalen. Mist hierdoor behoorlijk wat rendement.

Reactie Beursman:

Uw verklaring dat de AEX vanwege Shell en ASML hoger staat is niet juist. Shell is de afgelopen maand gestegen. Dat heeft zeker geholpen. Maar het zwaarwegende ASML staat nu lager dan een kleine... Uw verklaring dat de AEX vanwege Shell en ASML hoger staat is niet juist. Shell is de afgelopen maand gestegen. Dat heeft zeker geholpen. Maar het zwaarwegende ASML staat nu lager dan een kleine maand geleden. Van een gedaald aandeel gaat de AEX niet stijgen.

nicolaas balk

Zeer integer en acuraat. Chapeau!

Zie hierboven

?

Reno wuylens

Interessant

Algemeen overzicht

Te veel puchen richting goud en zilver

Andre

Erg plezierig en duidelijk om elke dag te lezen. Enkele aankopen gedaan. En Etf portefeuille opgezet.

Heldere taal, goede uitleg.

Niet steeds over goudmijn aankopen hebben. Of die bij andere cattegorien inzetten.

E van Haren

Sinds een jaar of twee koop ik goud en zilvermijnen, niet alleen via Buersman, ook via ander advies-sites. Ik geloof(de) in goud en zilver, maar ik moet mijn mening bijstellen. Ook al zijn de... Sinds een jaar of twee koop ik goud en zilvermijnen, niet alleen via Buersman, ook via ander advies-sites. Ik geloof(de) in goud en zilver, maar ik moet mijn mening bijstellen. Ook al zijn de fundamenten allemaal uitstekend, vergelijkbaar met de jaren '80, goud en zilver zullen niet meer doen wat ze toen deden, stijgen naar all times high. De uitstekende fundamenten doen hun werk niet in deze veranderende tijd, de kopers (Babyboomers) van toen zijn gepensioneerd, de kopers van nu ( Milleniums) beleggen in andere producten. Groene energie, crypto, tech en innovatie. Wat verder meespeelt is de overtuiging dat er nooit meer een beurscrash kan/zal komen, omdat er een opvangnet is: gewoon geld bijdrukken en zorgen dat er geen domino-effect kan ontstaan bij omvallende giganten. Wat dat betreft is Evergrande weer een bewijs voor de belegger in het algemeen. Ook al is dit bedrijf niet te vergelijken met de Lehmanbank, dat China inspringt stelt beleggers globaal gerust, vandaar doorstijgende beurzen, vandaar het optimisme. De beurs werkt niet meer zoals in de vorige eeuw. Er is een andere, hedendaagse, beleggingstactiek plus bijbehorende psychologie aan de hand en oudere doorgewinterde beleggers zouden zich dit moeten realiseren en hun strategie bijstellen. Helaas, ik zie de jonge beleggers van nu niet in de goud en zilvermijnen gaan. Mocht ik het fout hebben, dan ben ik alleen maar blij voor de goldbugs onder ons.

heldere visie, wel gekleurd door eigen geloof. Dat is mooi, maar zou wat realistischer mogen zijn.

ik wilde communiceren met Beursman, maar contact is niet mogelijk. te druk waarschijnlijk voor prive-antwoorden

Beursman klant

Te veel focus op goud en zilver. Dat Beursman niet meegaat in volledig speculatieve klassen zoals cryptovaluta, kan ik volledig begrijpen. Dat is immers een strategische beslissing. Ook de... Te veel focus op goud en zilver. Dat Beursman niet meegaat in volledig speculatieve klassen zoals cryptovaluta, kan ik volledig begrijpen. Dat is immers een strategische beslissing. Ook de dagelijkse update met inzichten is goed.

Beursman voorspelt een verderstijgende bullmarkt in goud en zilver op basis van een vergelijking met 1980 en 2010, maar grafiekverloop uit het verleden is nooit een garantie voor de toekomst. Deze crisis is nu eenmaal anders. Bovendien ben ik het ook niet altijd eens met hoe Beursman de FED speeches interpreteert, bv de laatste zei hij dat er gezegd werd dat de inflatie niet langer tijdelijk is, terwijl ik begreep dat men helemaal niet van dat standpunt afgeweken was.

Voor de indextrackers is het een pover jaar geweest. Maar er waren wel heel wat opportuniteiten bij de grondstoffen, zoals koper, olie en gas. Ook koffie werd begin dit jaar veel te vroeg verkocht. Nu is het natuurlijk allemaal makkelijk om dat achteraf te zeggen, maar ik vind het toch onvoorzichtig om volledig te blijven focussen op enkel goud en zilver. Met de ervaring die Beursman heeft had hij toch minstens één andere opportuniteit moeten zien in andere grondstoffen, al was het maar enkel om te diversifiëren. Hier ben ik als klant teleurgesteld in. Het zou goed zijn als hij hier op zou kunnen terugblikken in een volgende update.

Daarnaast had ik als klant graag wat meer transparantie gehad i.v.m. de aankoopkoersen van de goud- en zilvermijnen, die vorig jaar plots verwijderd werden. (Waarom?) Ik had als klant altijd de perceptie dat er één aankoop aan één koers was van Beursman, maar las enkele maanden geleden in de dagelijkse update dat hij soms ook bijkoopt als de koers zakt. Als dat zo is, vind ik dat dit wel aan de klanten meegedeeld moet worden, anders kan men nooit het finale rendement controleren. Bij de laatste 2 nieuwe zilverzoekers is de aankoopkoers nu wél gepubliceerd heb ik gezien. Ook zou het goed zijn om aan te geven of de jaarrendementen berekend worden op enkel gerealiseerde meerwaarden, of ook op basis van latente meerwaarden.

Tot slot blijft het wisselen van mijnaandelen veraderlijk. Het lijkt dat veel klanten in de voorbeurse handel kopen, omdat de bewuste aandelen meteen +10% openen. Als je dan meteen bij opening tijdens de gewone handel koopt, word je mee naar beneden gesleurd bij winstnemingen.

Dagelijks contact met klanten. De no-nonsense schrijfstijl ligt mij.

Meer diversiteit in activeklassen. Minder opgeblazen rendementen verkondigen bij goud en zilver.

Reactie Beursman:

We hebben 1 ETF website, 1 goudmijnenwebsite en 1 zilvermijnenwebsite. Het is dan niet zo vreemd dat het veel over goud en zilver gaat. Er zijn nooit aankoopkoersen van goudmijnen/zilvermijnaandelen... We hebben 1 ETF website, 1 goudmijnenwebsite en 1 zilvermijnenwebsite. Het is dan niet zo vreemd dat het veel over goud en zilver gaat. Er zijn nooit aankoopkoersen van goudmijnen/zilvermijnaandelen verwijderd. Ze hebben er nooit gestaan. We gingen ervanuit dat klanten die in de grafiek konden zien. Klanten vonden dat lastig en dus gaan ze vanaf nu zoals laatst met de aankoop van de zilverzoekers wel vermeld worden. Mijnaandelen die wij extra koopwaardig vinden krijgen de vermelding "koopkans". Ook wij kopen dan vaak bij en vermelden dit in de dagelijkse update. Dit bijkopen nemen we niet mee in de beleggingsresultaten. De resultaten op jaarbasis zijn het vergelijk van de standen op 31- 12 tot 31-12 het jaar erop. De resultaten na verkoop van een aandeel zijn van datum aankoop tot datum verkoop. Het is waar dat klanten na wisseling vaak te gretig kopen. Bij de laatste wisseling van 2 zilverzoekers hebben we daarom voor een andere aanpak gekozen en extra veel info gegeven.

Max Koning

Ik volg al een jaar de dagelijkse berichtgeving van de Beursman maar de laatste maanden met al meer twijfels. Nu (12 september) meld de Beursman de wijziging van twee zilveraandelen. Avino Silver... Ik volg al een jaar de dagelijkse berichtgeving van de Beursman maar de laatste maanden met al meer twijfels. Nu (12 september) meld de Beursman de wijziging van twee zilveraandelen. Avino Silver gekocht in 2019 voor 0,51 dollar en Golden Minerals hetzelfde jaar voor 0,21 dollar. Beide verkocht op 10 september j.l voor respectievelijk 0,97 en 0,51 dollar En dus schermt Beursman met rendementen van 90 en 142 % over deze aandelen. Maar de koersen op 31 december 2020 waren voor Avino 1,28 dollar en voor Golden Minerals 0,76 dollar. En Beursman pronkt ook zeer trots met zijn resultaat over 2020 van 104%.
Wat hij dus doet is twee keer dezelfde huid verkopen. De winst over deze aandelen heeft hij gemaakt in 2020, dus onderdeel van de genoemde 104%. Maar in 2021 heeft hij verlies gemaakt op deze aandelen, gemiddeld zo’n 30 %. En een ieder die deze aandelen begin 2021 heeft gekocht en het advies tot verkoop opvolgt pakt een soortgelijk verlies.
Goed, we horen allemaal te weten dat resultaten uit het verleden geen garantie bieden voor de toekomst. En misschien is het verkoopadvies wel een goed advies. Maar de jubelende communicatie over rendementen past niet bij de werkelijke situatie, namelijk de negatieve trend in 2021.
Verder valt op dat de Beursman zijn aandelen op vrijdag 10 september heeft verkocht, en dit vervolgens in het aansluitende weekend aan alle gratis abonnees verkondigd. Waarschijnlijk om ze nieuwsgierig te maken naar de nieuwe aankopen, die ze alleen kunnen zien na het afsluiten van een abonnement. Maar of betalende klanten nou zo blij zijn dat iedereen het verkoopadvies de komende dagen probeert op te volgen? De Beursman lijkt het belang van zijn betalende klanten op te offeren aan zijn belang om nieuwe klanten te winnen.

Het verklaren van wat er gebeurt is

Het voorspellen van wat er gaat gebeuren, heeft het 100% fout.
Het voorspellen van wat er gaat gebeuren, heeft het 100% fout.
De Beursman heeft een pakket van 7 zilver en 7 goud zoekers/mijnen. Het dagelijks aangeven van het resultaat van dit pakket haalt een hoop van de opgeblazen lucht uit deze site

P.K

Roept een jaar lang dat de zilver en goudmijnen gaan stijgen door allerlei redenen. Is er zeer van overtuigd en het zijn koopkansen vlgs hem en uiteindelijk sta je in de min. Praatjesmaker.... Roept een jaar lang dat de zilver en goudmijnen gaan stijgen door allerlei redenen. Is er zeer van overtuigd en het zijn koopkansen vlgs hem en uiteindelijk sta je in de min. Praatjesmaker. Schandalig.

Dat de bestelling vlot verloopt

Veel

van Wijngaarden

Slecht. Sinds inschrijving in maart 2021 niets meer van gehoord.

goede website, goede info over ETF's

bijwerken info op website, contact met de abonnees, te veel om op te noemen

Marcel Versseput

Eigenlijk geen, na afsluiten abo geen enkele tip ontvangen behalve een verkooptip van een aankoop voor de abo tijd

kan ze niet noemen.

Abonnementduur baseren op behaald rendement en/of tips. Nul rendement, geld gewoon weg door de pot gespoeld