Snelheid ophaal/bezorging
Gratis extra service 2e man/verhuizer
Snelheid offerte aanvraag

Peter

VREEMDE GANG VAN ZAKEN
Wij boekten de verhuizing van onze piano via internet bij Smaragd BV.
Afgesproken werd om deze een vrijdag te vervoeren maar dit werd later door Smaragd gewijzigd naar zaterdag.
Men zou tussen 8 en 12 ’s ochtends komen, wij – de opdrachtgever – stuurden deze ochtend een e-mail om een het tijdstip te vernemen, maar rond 10 uur werd nota bene de ontvanger op het bezorgadres gebeld dat de auto defect was en dan men zondag zou komen als de auto niet direct gemaakt kon worden.

Wij kregen een slecht gevoel en besloten de opdracht te annuleren, een verhuizer heeft toch meerdere auto’s of hij schakelt een collega in en zoekt in ieder geval naar een oplossing om op de afgesproken dag te komen: wij en de ontvanger hadden op zaterdag en niet op zondag gerekend.
Onmiddellijk werden wij door Smaragd BV geïnformeerd dat conform de algemene voorwaarden 100% van het overeengekomen verhuisbedrag zou moeten worden betaald.

Let op: bij het accepteren van de offerte accepteer je met een muisklik tevens de algemene voorwaarden die onder het kopje overmacht iedere verantwoordelijkheid uitsluit als de prestatie niet op het afgesproken tijdstip wordt geleverd door allerlei uiteenlopende redenen.

Wij hebben overwogen om onze rechtsbijstandverzekering in te schakelen, want in het civiele recht omvat het begrip overmacht zeker geen technische problemen bij transportauto’s.

Onze piano werd daarmee echter niet vervoerd, dus gingen wij akkoord met verhuizing op zondag en inderdaad kwam er die dag een bestelauto voorrijden met twee heren die een trui met het opschrift ‘Smaragd’ droegen: de auto toonde alleen de naam van een keukenleverancier!
Het inladen ging netjes, jammer dat zij - net zoals wij - geen mondkapje droegen.

Smaragd BV had ons een e-mail gestuurd om vooraf contant te betalen: nota bene dus vóór het transport en de aflevering.
Wij stelden betaling per pin voor en verzochten om een factuur, waarop Smaragd wilde dat wij met een ‘Tikkie’ zouden betalen.
Het ‘Tikkie’ werkte echter niet dus wij informeerden de verhuizers dat wij – de opdrachtgever - het geld na levering en plaatsing van de piano zouden overmaken naar het rekeningnummer op de factuur nadat de ontvanger ons dit had bevestigd.

Wat schetst onze verbazing toen de ontvanger ons belde en vertelde dat de piano niet gelost zou worden voordat er betaald was.

Smaragd BV heeft de ontvanger – die het afgesproken bedrag niet eens wist – zonder facturen toen een ‘Tikkie’ gestuurd voor de verhuizing en voor een viertal wieltjes voor onder de piano die de verhuizers nog even verkochten aan de geadresseerde en die wij nooit besteld hadden.
Wij hebben de ontvanger het bedrag natuurlijk terugbetaald.

Al met al een vreemde gang van zaken en voor ons een les om voortaan een verhuizer in te schakelen die de door de consumentenbond erkende algemene voorwaarden hanteert.

Score voor Smaragd Express: 2/5
Geslacht: Man