Fam. Coenders

Erg tevreden

Coen van den Boom

Greenchoice heeft vast contract beeindigd van woning van mijn vader toen we 2e woning aanmelden. Nu wordt er heel moeilijk gedaan om dit recht te zetten. Gaat hem duizenden euro's kosten op deze... Greenchoice heeft vast contract beeindigd van woning van mijn vader toen we 2e woning aanmelden. Nu wordt er heel moeilijk gedaan om dit recht te zetten. Gaat hem duizenden euro's kosten op deze manier.
Ze zijn vrijwel niet bereikbaar (1 uur in de wachtrij is niks), beloven terug te bellen en doen dat niet.

Een maatschappij die zo met zijn klanten om gaat moet zich rot schamen. Nou weet ik niet of de rest veel beter is, maar op deze manier zal ik nooit meer naar greenchoice gaan.

Rita

Geschokt dat ik al 3 jaar op mijn adres een vinkje mis waardoor mijn huis geen 'verblijfsfunctie' lijkt te hebben. Daardoor al jaren geen energiebelasting verlaging en geen compensatie ontvangen in... Geschokt dat ik al 3 jaar op mijn adres een vinkje mis waardoor mijn huis geen 'verblijfsfunctie' lijkt te hebben. Daardoor al jaren geen energiebelasting verlaging en geen compensatie ontvangen in november en december. Greenchoice bleek hiervan te weten, er is een hele groep klanten voor wie dit geldt. Nu afwachten of het wordt terug betaald. Ik heb de afgelopen 4 weken 6 keer minstens 45 minuten in de wachtrij gestaan. Ongelooflijk. Ook bizar hoe de levertarieven enorm zijn toegenomen en de teruglevertarieven tegelijkertijd enorm zijn terug geschroefd. Ik was eerder redelijk tevreden maar nu ik dit weet vertrouw ik Greenchoice niet meer. Het is ook niet goed te controleren.

M.Lamet

Allerbelabberst in communicatie. Dit jaar al zeker drie keer aan de telefoon gehangen om het termijnbedrag voor een leegstaande woning weer naar beneden te laten zetten. Pand is sinds aanvang... Allerbelabberst in communicatie. Dit jaar al zeker drie keer aan de telefoon gehangen om het termijnbedrag voor een leegstaande woning weer naar beneden te laten zetten. Pand is sinds aanvang contract onbewoond. Er wordt dus niet of nauwelijks energie gebruikt. Toch presteert Greenchoice het om telkens weer het termijnbedrag op basis van 'historisch verbruik' naar een paar honderd euro per maand te verhogen. Mailen daarover kan natuurlijk niet in reactie op hun mails, want dat komt van een 'no-reply' adres. Letterlijk een week geleden medewerker aan de telefoon gehad na een uur wachten. Termijnbedrag naar beneden gezet. Week later: mail dat termijnbedrag weer omhoog gaat. Goed bezig Greenchoice!!!

roest

Na alle ellende die we tot oktober met Greenchoice hebben gehad, blijft de informatie over tarieven weer uit. Weer zelf actie ondernemen omdat Greenchoice niet doet wat ze beloven. Hoe is dit... Na alle ellende die we tot oktober met Greenchoice hebben gehad, blijft de informatie over tarieven weer uit. Weer zelf actie ondernemen omdat Greenchoice niet doet wat ze beloven. Hoe is dit mogelijk?

Wim

Wat is eigenlijk green het zijn oplichters trouwens dat zijn ze bijna allemaal. Bedankt Rutten voor de vrije keuze. Eerste levensbehoefte onbetaalbaar maken. Zou drinkwater ook dicht draaien. Ook... Wat is eigenlijk green het zijn oplichters trouwens dat zijn ze bijna allemaal. Bedankt Rutten voor de vrije keuze. Eerste levensbehoefte onbetaalbaar maken. Zou drinkwater ook dicht draaien. Ook verkopen aan criminelen

HL vd Marel

Word wel vriendelijk te woord gestaan word alleen beetje moe van dat aanpassen van mijn termijn bedrag en altijd naar beneden ik zeg laat staan waar hij op stond dus niet meer aanpassen naar beneden... Word wel vriendelijk te woord gestaan word alleen beetje moe van dat aanpassen van mijn termijn bedrag en altijd naar beneden ik zeg laat staan waar hij op stond dus niet meer aanpassen naar beneden daar zijn ze wel heel vlug mee en dan zeggen dat je van tevoren een e-mail krijgt wat al vier keer bij mij niet gebeurd is slechte zaak en ze zijn steeds vroeger gesloten dus word voor de werkende mens steeds moeilijker om contact te krijgen van mij geen voldoende voor de klantenservice

Marian Munnichs

Ben sinds 2016 klant en heb een vast contract. Ben nog steeds heel tevreden. Uitstekende online informatievoorziening: overzichtelijke website, eenvoudig taalgebruik & tabellen. Heb een slimme... Ben sinds 2016 klant en heb een vast contract. Ben nog steeds heel tevreden. Uitstekende online informatievoorziening: overzichtelijke website, eenvoudig taalgebruik & tabellen. Heb een slimme meter, waardoor ik het verbruik per dag / maand / jaar en de bijbehorende kosten met 1 muisklik kan controleren. Dat helpt om nòg bewustere keuzes te maken qua energieverbruik.
Ook het aanpassen van het maandbedrag is eenvoudig zelf te regelen. Ik zet 'm bewust iets te hoog, dat wordt bij de jaarafrekening tot op de cent verrekend en voelt als een klein spaarpotje. Bij een groot bedrijf als Greenchoice hoef ik niet bang te zijn, dat ze door de energiecrisis omvallen en de voorschotten in een faillissement verdwijnen. Of is dat een illusie?

Er hangt aan dit alles helaas ook een pittig prijskaartje: Greenchoice is bepaald geen prijsvechter. Al ben ik me er wel van bewust, dat een groot deel van het maandbedrag wordt bepaald door de energiebelasting èn btw die de overheid heft en waar Greenchoice en concurrenten geen invloed op hebben. Zag tot mijn verbazing dat we zelfs btw over de energiebelasting betalen?
Door de hogere energiebelasting en sterk gestegen BTW (van 9% naar 21% tikt echt flink aan) gaat in 2023 ook mijn maandbedrag omhoog, ondanks het vast contract dat ik heb. Dat komt dus niet door Greenchoice, maar door de keuzes die onze overheid maakt, o.a. om het energieplafond te financieren.
Mijn verbruik zit ruim onder dat energieplafond, dus daar heb ik zelf geen voordeel van. Maar mijn 5jaar Wind-contract bij Greenchoice voelt nu wel als een heel groot voordeel.

Stefan

Ondanks een vast contract, wordt het maand bedrag met minimaal 300% verhoogd!? Klanten service is niet bereikbaar. Dus, ondanks 6 jaar klant, zo snel mogelijk weg.

Driel

Dramatische prijzen door verkeerde inkoop of exorbitante marges