I. TS

Greenchoice customer service representative, Imara, gave me false information regarding changing my contract to a flat rate instead of the existing variable rate and promised that she'll change it... Greenchoice customer service representative, Imara, gave me false information regarding changing my contract to a flat rate instead of the existing variable rate and promised that she'll change it for me and that it'll be effective immediately.
Six months later, when I noticed that the contract hadn't been changed, I contacted customer care again. It took time and effort till my contract was changed and when I asked to be reimbursed for the six month for the price difference incurred from the initial request date until the new contract took effect (always the 1st of the following month), responses have varied from denying the need for reimbursement due to a "misunderstanding" to falsely claiming that the contract was changed 6 months ago.
It appears that the customer care and complaints departments either lack diligence in their work or are deliberately attempting to exhaust customers until they abandon their reimbursement requests. This approach reflects poorly on Greenchoice. As a commercial enterprise, their goal is to generate income and a key aspect of achieving this is maintaining customer satisfaction. The current handling of my case undermines this goal.

Johannes

Spelen balletje balletje

Reactie Greenchoice:

Bedankt voor je bericht. Mag ik je vragen wat je met deze review bedoelt. Kan je dat mailen naar vragen@greenchoice.nl. Wij helpen je namelijk graag. Groene groet Erwin

cch manten

Ik heb wel ervaring wat ik kwijt wil. vond een mederwerker, of ster niet erg belreeft en zorgvuldig met mijn vragen ook om gaan, heb de chat nog bewaard was Zlata

Lijkt ook of alles...

Lijkt ook of alles beetje anders geworden was als toen ik eerder klant werd, producten misschien wel goed maar de dingen er omheen soms minder , minder gevoelig naar de klant , niet zo gemakkelijk contact te krijgen , je moet zoeken lijkt net o=f jee eerst alles zelf op moet lossen word je van eeeen naar ander gestuurd eindelijk, kan je gewoon contacht krijgen, was eerder anders

Adri

We zijn sinds april 2023 aangesloten bij GreenChoice voor gas en elektriciteit. Met onze slimme meter konden we precies bijhouden hoeveel we elke maand verbruikten. In november realiseerden we ons... We zijn sinds april 2023 aangesloten bij GreenChoice voor gas en elektriciteit. Met onze slimme meter konden we precies bijhouden hoeveel we elke maand verbruikten. In november realiseerden we ons dat we veel gas gebruikten om ons huis te verwarmen en werden we bezorgd dat we aan het einde van het jaar geld zouden moeten bijbetalen. Om dit te voorkomen, verhoogden we onze betaling met 100 euro via de applicatie.

In december ontvingen we een bericht van GreenChoice waarin stond dat ze onze betaling verlaagden omdat vanaf 1 januari 2024 de overheidsheffingen en netbeheerkosten zouden veranderen. Hierdoor hebben we nooit het verhoogde bedrag betaald, aangezien GreenChoice onze betaling aanpaste op basis van hun tariefinformatie en onze gegevens van april 2023 tot december 2023.

Echter, we moesten onlangs bijna 1.000 euro betalen omdat hun berekeningen, inclusief de overheidsheffingen en ons jaarlijkse verbruik, aantoonden dat onze maandelijkse betalingen onvoldoende waren. Toen ik belde om mijn schok te uiten, gezien het feit dat ze onze betalingsaanpassing hadden verlaagd toen we probeerden bij te sturen, werd mij verteld dat het kwam door mijn gebrek aan kennis van het Nederlands. Ze beweerden dat ik had moeten begrijpen dat hun jaarlijkse verbruiksraming onjuist was en dat het mijn verantwoordelijkheid was om contact met hen op te nemen.

Blijkbaar had ik moeten begrijpen dat toen ze mijn verhoogde betaling verlaagden, hun gegevens speculatief waren, en had ik moeten bellen om te vragen om een verhoging. Dit alles met de aanname dat ze in december keken naar mijn gegevens vanaf april en de gegevens van de vorige bewoners van januari tot maart. Het is duidelijk dat ik veel meer verbruik dan de vorige bewoners.

Vreemd genoeg, toen ze mij probeerden over te halen om mijn contract te verlengen in maart 2024, met een volledig jaar aan gegevens, beweerden ze dat mijn maandelijkse betaling bijna 20 euro lager zou zijn dan wat ik op dat moment betaalde. Ik ging ervan uit dat dit kwam door de overheidsheffingen die aanzienlijke besparingen opleverden en voelde me trots op mijn verbruik. Echter, nu ze mijn handtekening hebben, zal mijn betaling 70 euro hoger zijn dan mijn contract.

Ik heb er geen moeite mee om te betalen voor wat ik verbruik, maar de misleiding om mij het gevoel te geven dat alles in orde was, om me vervolgens te verrassen, is onvergeeflijk. Met geen andere keus dan mijn tweejarige termijn bij deze slangen uit te zitten, mogen ze elke ochtend blootsvoets op Legoblokjes stappen voor de rest van hun leven.

N. Teering

Greenchoice deed mij een verlengaanbod voor €193 per maand. Als je je als nieuwe klant wilt aanmelden betaal je, met dezelfde verbruiksgegevens, nog maar €123. Wel een erg groot verschil. Na contact... Greenchoice deed mij een verlengaanbod voor €193 per maand. Als je je als nieuwe klant wilt aanmelden betaal je, met dezelfde verbruiksgegevens, nog maar €123. Wel een erg groot verschil. Na contact hierover met sales daalde het aanbod naar €164. Toen ik zei dat ik ook 2500 Kwh terug lever werd het aanbod €119. Greenchoice was dus even 'vergeten' dat ik ook terug lever. Excuus van Greenchoice: 'Sorry stond niet in ons systeem'.
Als ik dus klakkeloos het eerste aanbod had aangenomen had ik €70 teveel betaald.

Peter

Nieuw contract

Reactie Greenchoice:

Bedankt voor de beoordeling. Ik zie dat u niet helemaal tevreden bent, mag ik je vragen waardoor dit komt? Ik kan niet uit je bericht halen waardoor dit komt. Ik hoor het graag van je via een... Bedankt voor de beoordeling. Ik zie dat u niet helemaal tevreden bent, mag ik je vragen waardoor dit komt? Ik kan niet uit je bericht halen waardoor dit komt. Ik hoor het graag van je via een e-mail naar vragen@greenchoice.nl. Vernoem mijn naam maar in de e-mail, dan ga ik kijken wat ik eventueel nog voor je kan doen. Groene Groet Erwin

Kymarine bv

Blijf hier weg het venijn zit in de staart
deze club heeft een chaotische administratie en verwarrende correspondentie
zodra je daar een contract afgesloten hebt dan heb je eigelijk...

Blijf hier weg het venijn zit in de staart
deze club heeft een chaotische administratie en verwarrende correspondentie
zodra je daar een contract afgesloten hebt dan heb je eigelijk al getekend voor een zooitje ellende, maandelijks valt het nog mee maar zodra je over wilt stappen begint het gedoe.
na overname contract door een andere leverancier blijven ze geld van je rekening halen.
bij contact hierover geven ze de nieuwe leverancier de schuld, later na meerdere mails en bewijs van de nieuwe leverancier geven ze toe dat ze fout zaten maar dan begint de ellende weer.
niet deugende eindafrekeningen, 3 stuks heb ik er gehad en na een jaar mail verkeer nog steeds niets ok.
dan een paar maal sorry ging verkeerd bij ons, dan een eindafrekening 0, daarna sorry 0 klopt niet je moet toch betalen, dan sturen ze credit nota's later blijkt dat die ook niet goed zijn en dat ik 1 van die nota's moet betalen.
krijg ik weer een nieuw overzicht waarin de bedragen niet kloppen, toen heb ik alles op hold gezet en dan komen ze met dreigementen, deurwaarder, sommaties alle mail die ik naar die advocaat stuur wordt niet beantwoord.
blijft over onder protest toch maar betalen.
dus mensen aub blijf weg bij deze club bespaard je heel veel negatieve energie

K. R.

Nu 4 dagen bij Greenchoice. Zeer slecht werkende app. Meerdere keren (dagelijks) geen werking: “technische storing” zowel app op mobiel als iPad als via de site. Ook meerdere keren opnieuw de app... Nu 4 dagen bij Greenchoice. Zeer slecht werkende app. Meerdere keren (dagelijks) geen werking: “technische storing” zowel app op mobiel als iPad als via de site. Ook meerdere keren opnieuw de app downloaden werkt niet

Reactie Greenchoice:

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaar met onze app. Wegens vernieuwing van systemen, ervaren wij wat problemen met de "Mijn Greenchoice"omgeving. Daar... Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaar met onze app. Wegens vernieuwing van systemen, ervaren wij wat problemen met de "Mijn Greenchoice"omgeving. Daar mijn excuses voor. We zijn hard aan het werk om alles zo snel mogelijk op te lossen. Groene Groet Erwin

ivo

Wordt opgehangen zonder reden

Reactie Greenchoice:

Bedankt voor je bericht. Wat de call vanuit Greenchoice zelf of vanuit een extern bedrijf? Ik hoop dat u ben terug gebeld en dat uw vraag is beantwoord. Groene groet Erwin

Een Geus

Ik was lang een tevreden klant. Vandaag radar gezien op tv. Past in de trend van mijn toenemende negatieve ervaring met dit bedrijf. Jammer dat dit bedrijf ooit echt groen was en nu toch net zo... Ik was lang een tevreden klant. Vandaag radar gezien op tv. Past in de trend van mijn toenemende negatieve ervaring met dit bedrijf. Jammer dat dit bedrijf ooit echt groen was en nu toch net zo zwart blijkt te zijn als de rest. In plaats van investeren in duurzame opslag van duurzaam opgewekte stroom, melken ze toch liever de klant uit voor korte termijn rendement. Na jaren zogenaamd trouwe klant bossen opbouwen (inmiddels sterke vraagtekens bij), toch maar opzoek naar een meer geschikte aanbieder. Erg jammer. Kortom nog geen ster waard. Los daarvan is het bijzonder dat de overheid kennelijk accepteert dat energie reuzen groene energie belasten en geen duurzame plannen maken om energie op te slaan en bij te dragen aan de energietransitie. Duurzame opwekkers worden nu als boeman weggezet, terwijl energiemaatschappijen miljarden winsten maken, en netbeheerders lekker mee melken. Terwijl daar de verantwoordelijkheid ligt om in het grote geheel duurzaam te worden. Schande. Zowel vanuit de overheid, dat men de lobby kennelijk omarmt, de rechtsstaat die niet ingrijpt, maar vooral het gebrek aan maatschappelijk verantwoord ondernemen vanuit de branche. Dus zelf weten of u afnemer wilt worden van gray choice.

Reactie Greenchoice:

Bedankt voor je bericht en wat jammer dat je deze ervaring hebt met ons. Ik snap dat je deze gevoelens nu hebt, maar voor en goede uitleg raad ik je aan om eens met ons te bellen, zodat wij de goede... Bedankt voor je bericht en wat jammer dat je deze ervaring hebt met ons. Ik snap dat je deze gevoelens nu hebt, maar voor en goede uitleg raad ik je aan om eens met ons te bellen, zodat wij de goede uitleg aan je kunnen geven. In radar is wel een erg eenzijdig verhaal verteld namelijk en er is maar een klein stukje van onze verklaring gebruikt, dat is natuurlijk ook niet eerlijk. Je kan ons bereiken op 010-4782326 tussen half 9 en 17 uur. Groeten Erwin