A. Wassenaar

Wij hebben goede ervaringen met Studiekring Katwijk. De bijles wiskunde werd snel geregeld. Ook tijdens de Coronatijd kon de bijles door blijven gaan via Skype. Wij waren zeer blij met de wiskunde... Wij hebben goede ervaringen met Studiekring Katwijk. De bijles wiskunde werd snel geregeld. Ook tijdens de Coronatijd kon de bijles door blijven gaan via Skype. Wij waren zeer blij met de wiskunde docent. Hij was heel positief en betrokken. Ook wist hij onze dochter goed te motiveren. We werden tevens zeer uitgebreid op de hoogte gehouden van het verloop van de lessen. Bedankt Niels!

M. Brocken

In tijden van Corona hebben we huiswerkbegeleiding aangevraagd en studiecoaching. Binnen een week was het opgestart met iedere dag online begeleiding, een strakke planning en extra verdieping... In tijden van Corona hebben we huiswerkbegeleiding aangevraagd en studiecoaching. Binnen een week was het opgestart met iedere dag online begeleiding, een strakke planning en extra verdieping tijdens de uren studievaardigheden. Het contact met de begeleiders is goed en ze hebben ook contact met de docenten op school, waardoor ze ook via de school terug horen dat een leerling vordering maakt of niet. Het heeft mijn zoon heel goed geholpen, toch over van 4 naar 5 havo! Stichtse Vrije School Zeist

Van den Brink

Mijn zoon heeft jarenlang begeleiding bij Studiekring Geert Groote gevolgd. Zowel huiswerkbegeleiding en als bijles. Wij waren erg tevreden over de aanpak en een goede aanvulling op de school zelf.

Etienne

Best wel slecht!
Onze zoon zit 3 middagen op studiekring in de studiebegeleidings klas in Hoofddorp.
Nu werden we gemaild door school dat hij zijn werk niet inleverde.
Dat vond ik...
Best wel slecht!
Nu werden we gemaild door school dat hij zijn werk niet inleverde.
Dat vond ik heel gek, we betalen best wel wat voor een goede begeleiding.
Ik heb dit gemeld bij de Vestigingsmanager Anne Breems.
Maar tot op heden nog geen uitleg gekregen.
Conclusie: veel geld voor slecht begeleiding, dus niet doen!
Etienne van Os

Reactie Studiekring:

Geachte heer Van Os, bedankt voor het achterlaten van uw review. Wij betreuren het dat u niet tevreden bent over de begeleiding van uw zoon op onze locatie in Hoofddorp. Gelukkig hebben we inmiddels... Geachte heer Van Os, bedankt voor het achterlaten van uw review. Wij betreuren het dat u niet tevreden bent over de begeleiding van uw zoon op onze locatie in Hoofddorp. Gelukkig hebben we inmiddels contact gehad en zijn we tot een passende oplossing gekomen. We vertrouwen erop dat uw zoon in de toekomst weer naar volle tevredenheid de begeleiding zal volgen. Met vriendelijke groet, Team Studiekring

Eric Hartkoorn

Dankzij de extra hulp, studievaardigheden en focus waarvoor onze dochter bij studiekring terecht kon, was er thuis weer meer tijd over om weer gewoon ouders te kunnen zijn. Prima begeleiding in... Dankzij de extra hulp, studievaardigheden en focus waarvoor onze dochter bij studiekring terecht kon, was er thuis weer meer tijd over om weer gewoon ouders te kunnen zijn. Prima begeleiding in uitstekend overleg met ons als ouders. Enorm bedankt voor afgelopen jaren Els!

Ariette

Slecht. Locatiemanager is niet te bereiken. Na contractopzegging ontvangen we nog rekeningen, maar geen contact met de organisatie te krijgen. Geen terugkoppeling van de voortgang van je kind. Geen... Slecht. Locatiemanager is niet te bereiken. Na contractopzegging ontvangen we nog rekeningen, maar geen contact met de organisatie te krijgen. Geen terugkoppeling van de voortgang van je kind. Geen resultaat van de begeleiding. Dus geeft Studiekring Mijn kind op. Huh?

Reactie Studiekring:

Geachte, bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze review te plaatsen. Uiteraard vinden wij het zeer vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Helaas lukt het ons... Geachte, bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze review te plaatsen. Uiteraard vinden wij het zeer vervelend om te horen dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Helaas lukt het ons niet om u telefonisch te bereiken. We zullen het nogmaals proberen om zo tot een passende oplossing te komen. Hopelijk spreken we elkaar snel. Met vriendelijke groet, team Studiekring

E. Hoek

Wij hebben Studiekring leren kennen als een zeer halsstarrige en commerciële organisatie die vooral aan haar eigen belang denkt.
De huiswerkbegeleiding op locatie wordt nu, door de...
De huiswerkbegeleiding op locatie wordt nu, door de coronacrisis, online als alternatief aangeboden. Misschien een goede oplossing voor sommigen, maar voor onze dochter werkt dit dus niet. Daarbij zit ze deze dagen al meer achter een beeldscherm dan ons lief is. Desalniettemin worden wij geacht dit, in hun ogen ‘passende alternatief’, te accepteren en de daarbij behorende fikse facturen te betalen (wat wij dus niet gaan doen). Wees dus gewaarschuwd vóórdat je met deze organisatie in zee gaat. Gemaakte afspraken of algemene voorwaarden gelden kennelijk alleen als het hún uitkomt.

Reactie Studiekring:

Beste mevrouw Hoek, bedankt voor uw feedback. Wij betreuren het te horen dat u niet tevreden bent over de alternatieven die wij aangeboden hebben voor uw dochter. Met inachtneming van de... Beste mevrouw Hoek, bedankt voor uw feedback. Wij betreuren het te horen dat u niet tevreden bent over de alternatieven die wij aangeboden hebben voor uw dochter. Met inachtneming van de coronamaatregelen, willen wij uw dochter zo goed mogelijk blijven ondersteunen in de huidige periode. Wij doen alles wat binnen onze mogelijkheden ligt, met dezelfde inzet en toewijding als waarmee wij normaal op onze locaties werken en krijgen hierop veel positieve reacties van leerlingen en ouders. We hopen dat we ook met u tot een passende oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groet, team Studiekring

Tijdens een crisis tonen mensen en bedrijven hun ware karakter. De meesten steunen elkaar in deze vervelende tijd waarin dit virus om zich heen grijpt. Maar niet Studiekring: Ik ontving een... Tijdens een crisis tonen mensen en bedrijven hun ware karakter. De meesten steunen elkaar in deze vervelende tijd waarin dit virus om zich heen grijpt. Maar niet Studiekring: Ik ontving een aanmaning van een gerechtsdeurwaarder voor een Studiekring factuur van juni 2019, waar ik zelfs nooit een herinnering voor ontving!

Reactie Studiekring:

Geachte mevrouw, bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze review te plaatsen. Uiteraard vinden wij het zeer vervelend om te horen dat de afhandeling van deze factuur niet goed is verlopen.... Geachte mevrouw, bedankt dat u de tijd heeft genomen om deze review te plaatsen. Uiteraard vinden wij het zeer vervelend om te horen dat de afhandeling van deze factuur niet goed is verlopen. Gelukkig hebben we inmiddels telefonisch contact gehad en zijn we tot een passende oplossing gekomen. We zullen u dit voorstel, zoals afgesproken, ook schriftelijk bevestigen zodat we het hiermee hopelijk op een goede manier af kunnen sluiten. Met vriendelijke groet, team Studiekring

Jet

Zeer slechte ervaring m.b.t. huiswerkbegeleiding van onze zoon bij Studiekring Zutphen. Er was geen enkele controle op de aanwezigheid van onze zoon bij Studiekring ten opzichte van zijn lesrooster.... Zeer slechte ervaring m.b.t. huiswerkbegeleiding van onze zoon bij Studiekring Zutphen. Er was geen enkele controle op de aanwezigheid van onze zoon bij Studiekring ten opzichte van zijn lesrooster. Als hij om 13:00 uur klaar was met school, dan kon hij gerust om 17:00 uur bij Studiekring aankomen.
Enig toezicht op starttijden en een terugkoppeling naar ouders lijkt mij wel op zijn plaats bij een huiswerkinstituut. Vaak is motivatie en zelfdiscipline nou net iets waar aan gewerkt moet worden bij leerlingen die hier naartoe gaan toch?
Studiekring maakte ons de belofte dat zij onze zoon zouden helpen met het plannen, nakijken en overhoren van huiswerk. Best belangrijk zeker als je in je examenjaar zit! De praktijk bleek echter anders, tenminste in ons geval. Als onze zoon het nut niet inzag van het maken van een uittreksel, om zo tentamens voor te bereiden, dan hoefde dat niet. Als onze zoon aangaf dat hij de tentamenstof wel kende, dan werd dit aangenomen zonder hem te overhoren. In de rapportage lazen wij, helaas weken na het begin van het schooljaar: " hij zegt geen baat te hebben bij het maken van een uittreksel" en "hij denkt dat hij het kent". Wat voegt Studiekring dan eigenlijk toe? Wij betaalden fors voor begeleiding én controle! We verwachten daarvoor echt geen tienen, maar we hoopten wel dat onze zoon zou leren plannen en dat het beste uit hem gehaald zou worden. Onze zoon scoorde in oktober een onvoldoende voor een boekverslag Nederlands. Dit verbaasde ons, want wij gingen er toen nog vanuit dat zijn werk nagekeken werd bij Studiekring. Een onvoldoende halen voor een boekverslag dat nagekeken was, dat vonden wij toch wat vreemd. Wij deden navraag en hoorden dat dit verslag aan hun aandacht was ontsnapt. De vestigingsmanager bood excuses aan en beloofde ons beterschap. Gelukkig was er nog een herkansing voor dit examenonderdeel. Ik vertrouwde erop dat de vestigingsmanager haar belofte na zou komen en dat de herkansing goed zou verlopen. Enkele weken later kwam onze zoon om 18:00 uur thuis van Studiekring. De volgende dag moest hij zijn herkansing inleveren had ik die middag gezien in de online-agenda van zijn school. Ik vroeg hem om mij het verslag te laten zien. Tot onze grote schrik bleek hij nog nauwelijks íets op papier te hebben. Ik keek in het rapportagesysteem van Studiekring en las: "hij moet zijn boekverslag vanavond thuis afmaken". Dit is dus de wijze waarop Studiekring onze zoon leerde plannen! Om over nakijken maar helemaal te zwijgen! Tot diep in de nacht is onze zoon, onder mijn toeziend oog, aan de slag geweest om een goed verslag te maken. Wij waren woest op Studiekring Zutphen en besloten onze zoon daar per direct weg te halen. De volgende dag sprak ik de vestigingsmanager. Zij gaf aan dat de begeleiding van onze zoon inderdaad te wensen over had gelaten. Zelf was ze de afgelopen tijd veel op een andere lokatie aanwezig geweest. Blijkbaar deden haar medewerkers niet al teveel concludeerde ik zelf. Ondanks aanwijsbare nalatigheid van hun kant, dienden wij ons te houden aan de opzegtermijn volgens het contract. Ze wenste hier trouwens ook geen "discussie" over te voeren met mij. Ik was met stomheid geslagen door de hooghartige toon die deze jongedame aansloeg. Uiteraard gingen wij hier niet mee akkoord en we hebben dit met succes aangevochten. Fouten zijn toegegeven door de leidinggevende van deze vestigingsmanager. We zijn uiteindelijk een financiële compensatie overeengekomen. Inmiddels hebben we na enkele maanden slechts een deel van dit afgesproken bedrag ontvangen. Nu de rest nog! We zijn alweer enkele telefoontjes en mailtjes verder. Afspraak is helaas geen afspraak met deze organisatie. Ze nemen zelfs niet de moeite om te reageren op onze mailtjes/betalingsherinneringen. Ik heb inmiddels geen goed woord meer over voor Studiekring. Ik raad mensen dan ook ten sterkste af om met deze organisatie in zee te gaan.

Reactie Studiekring:

Bedankt voor uw bericht. Zoals we eerder hebben aangegeven betreuren wij het dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Fijn dat we elkaar inmiddels gesproken hebben, nogmaals excuses voor... Bedankt voor uw bericht. Zoals we eerder hebben aangegeven betreuren wij het dat u niet tevreden bent over onze dienstverlening. Fijn dat we elkaar inmiddels gesproken hebben, nogmaals excuses voor de gang van zaken. Ik hoop dat u in kan stemmen met de voorgestelde oplossingen. Daarnaast hebben wij op basis van uw feedback, intensieve gesprekken met alle betrokkenen gevoerd. Ons team zorgt ervoor dat dit niet nogmaals kan gebeuren. Uiteraard is er ons veel aan gelegen dat leerlingen en ouders tevreden zijn en dat de beoogde resultaten worden behaald. Met vriendelijke groet, team Studiekring

Zeer goede ervaringen met studiekring, mede dankzij Agnes heeft onze dochter haar HAVO diploma in de wacht gesleept! Zelfs met goede cijfers! Zonder studiekring was dit niet gelukt. De motivatie... Zeer goede ervaringen met studiekring, mede dankzij Agnes heeft onze dochter haar HAVO diploma in de wacht gesleept! Zelfs met goede cijfers! Zonder studiekring was dit niet gelukt. De motivatie kwam terug bij onze dochter en mede dankzij de juiste planning (wat dagelijks werd gedaan) is het gelukt om alles te kunnen behalen. Zeer tevreden dus over studiekring en dan met name over Agnes.