1983 beoordelingen

1983 Reviews

Elissa

Ik vond dat er erg veel overlap was in de modules. Iedere docent behandelde uitgebreid de customer journey en de persona en dat nam vaak minstens de helft van de lestijd in beslag (vaak zelfs met... Ik vond dat er erg veel overlap was in de modules. Iedere docent behandelde uitgebreid de customer journey en de persona en dat nam vaak minstens de helft van de lestijd in beslag (vaak zelfs met identieke presentatie slides). Dat is zonde! Daardoor kwam het ook niet op me over als één opleiding, maar echt als losse modules die erg veel overlap hadden.

Erg jammer dat ik me had opgegeven om de modules op locatie te volgen ( met heerlijke lunch) en dat dit slechts bij één module mogelijk bleek. (terwijl bij boeken groot op de website stond dat er nog maar een paar plaatsen beschikbaar waren voor deze opleiding, beetje misleidend).
Het is veel leuker als je echt bij elkaar zit en de lesstof komt dan ook veel meer tot leven! ( virtueel was het toch vaak dat de docent er eerder dan gepland eindigde omdat we allemaal niet meer zo fit overkwamen)

Ik vond de eindopdracht ongelooflijk intensief . Het zou fijn zijn als je tijdens de opleiding ook echt per module aan deze opdracht werkt en dat je bijvoorbeeld ieder hoofdstuk na een module in kunt leveren. Nu sloot de eindopdracht vaak ook niet geheel aan op de lesstof, waardoor het echt een losse oprdacht werd.

Tot slot vond ik het stuk voor stuk erg leuke en kundige docenten! Van de meesten heb ik veel geleerd.
Storytelling vond ik helaas die minste module, omdat het daadwerkelijke story-tellen daar te weinig aan bod kwam. Het liefst had ik daar veel meer opdrachten gekregen die echt daarover gingen.
Schrijven voor het web had wel veel opdrachten tijdens de lesdag en was daardoor erg leuk, het zelfde geldt voor contenmanagement en contentstrategie,

Dus ik ben positief over de docenten (!) maar minder over om deze losse modules ook echt als opleiding aan te bieden, daarvoor is meer structuur en minder overlap nodig.

Reactie SRM:

Bedankt voor je feedback, Elissa. We zullen je feedback intern doorzetten. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Esther

Top!

Reactie SRM:

Bedankt voor het delen van je positieve review, Esther. We wensen je veel succes toe met het toepassen van de opgedane kennis.

Reactie SRM:

Bedankt voor het delen van je positieve review. We wensen je veel succes toe met het toepassen van de opgedane kennis.

Pauline

De twee masterclasses (Internal Branding & Interne Communicatie) heb ik als erg nuttig ervaren. Er was veel (diepgaade) theorie, evenals toepassing er van in de praktijk en voorbeelden vanuit de... De twee masterclasses (Internal Branding & Interne Communicatie) heb ik als erg nuttig ervaren. Er was veel (diepgaade) theorie, evenals toepassing er van in de praktijk en voorbeelden vanuit de praktijk van de (ervaren) docenten.
De training 'Omgaan met Weerstand' was helaas minder nuttig. Dit was erg gericht op basis gesprektechnieken en minder op (grote) groepen collega's of teams en te basic voor mensen die een opleiding doen tot senior (!) communicatie adviseur (!). Deze training is gefocust op mensen die vanuit opleiding dan wel ervaring, geen ervaring hebben met het voeren van weerstands- (of moeilijke) gesprekken.

Mijn advies zou dan ook zijn om deze training uit het pakket te halen voor sr. comm. adviseur en te vervangen voor een andere training, meer gericht en meer nuttig voor gevordere communicados.

Reactie SRM:

Bedankt dat jij jouw feedback met ons wilde delen Pauline.
Bedankt dat jij jouw feedback met ons wilde delen Pauline.
Wij nemen jouw feedback serieus en zullen deze intern delen met onze collega's van het opleidingsmanagement, zodat dit intern besproken kan worden. We zijn blij te horen dat de masterclasses Internal Branding en Interne Communicatie naar wens waren.
- SRM

Fijne training, sloot heel goed aan op de werkpraktijk. Enthousiaste, bevlogen en ervaren docent. Interactieve werkvormen, cases en opdrachten. Locatie was echt een minpunt; Daltonlaan was prima... Fijne training, sloot heel goed aan op de werkpraktijk. Enthousiaste, bevlogen en ervaren docent. Interactieve werkvormen, cases en opdrachten. Locatie was echt een minpunt; Daltonlaan was prima maar Bunnik viel tegen qua bereikbaarheid, ruimte (koud, ondermaatse techniek) en catering/lunch. Leuke groep medecursisten!

Marie-Fleur

Ik vond mijn training SEA en SEO interressant! SEA was wat chaotisch en veel informatie voor de tijd die we hadden.
SEO training van Ernst was heel goed! Duidelijke en rustige uitleg, goede...
SEO training van Ernst was heel goed! Duidelijke en rustige uitleg, goede info en interactief.

PS
Ik was niet op locatie maar die moest ik ook een ranking geven.

Wilma

De docent was erg goed. De training voegde weinig toe aan het boek SEO voor tekstschrijvers dat ik vantevoren braaf gelezen had. De opdracht om je CJ in kaart te brengen bleek niet nodig te zijn... De docent was erg goed. De training voegde weinig toe aan het boek SEO voor tekstschrijvers dat ik vantevoren braaf gelezen had. De opdracht om je CJ in kaart te brengen bleek niet nodig te zijn geweest voor de training zelf. Catering was prima, maar het was vrij koud in het lokaal. Airco had minder gemogen.

Beste Wilma,
Beste Wilma,
Bedankt dat je de tijd hebt genomen om jouw feedback achter te laten. Wat fijn om te lezen dat de docent en catering zo naar wens waren. Hopelijk mogen wij jou in de toekomst nog eens verwelkomen, wij staan graag voor je klaar.
- SRM

De Masterclass Strategisch Adviseren sloot heel goed aan op mijn behoefte en de fase van mijn huidige werksituatie. De tips, lesmateraal en zeker de docent Karel Winkelaar hebben mij geholpen om... De Masterclass Strategisch Adviseren sloot heel goed aan op mijn behoefte en de fase van mijn huidige werksituatie. De tips, lesmateraal en zeker de docent Karel Winkelaar hebben mij geholpen om meer inzicht te krijgen waar ik de komende jaren veel plezier aan ga beleven.

Reactie SRM:

Bedankt voor je positieve feedback!
Bedankt voor je positieve feedback!
Wat leuk om te horen dat de Masterclass Strategisch Adviseren zo goed aansloot op jouw behoeften en huidige werksituatie. We zijn blij dat de tips, het lesmateriaal en de docent je hebben geholpen om meer inzicht te krijgen. We wensen je veel succes en plezier in de komende jaren!
- SRM

Docenten met veel vakkennis en praktijkervaring. Kleine groepen in de lessen waardoor je alle aandacht krijgt en de ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en ook opdrachten met elkaar te oefenen.... Docenten met veel vakkennis en praktijkervaring. Kleine groepen in de lessen waardoor je alle aandacht krijgt en de ruimte om met elkaar in gesprek te gaan en ook opdrachten met elkaar te oefenen. Het lesmateriaal sluit goed aan op de praktijk.

Reactie SRM:

Bedankt voor je positieve review!
Bedankt voor je positieve review!
Wat leuk om te horen dat jouw opleiding zo naar wens is geweest! Het is ook fijn om te weten dat het lesmateriaal goed aansluit op de praktijk. We hopen dat je veel blijft leren en dit in de toekomst goed kan toepassen in de praktijk.

Renée

De docent had duidelijk veel ervaring, maar het was een hele dag vooral luisteren, en heel weinig zelf proberen. Daarbij was het scherm van de virtual classroom dermate klein, dat sommige delen... De docent had duidelijk veel ervaring, maar het was een hele dag vooral luisteren, en heel weinig zelf proberen. Daarbij was het scherm van de virtual classroom dermate klein, dat sommige delen bijna niet te lezen waren. Dan is een hele dag luisteren erg vermoeiend. Als er meer ruimte was geweest om zelf te proberen een SEA campagne op te zetten, hadden we ook gerichter vragen kunnen stellen en was de les interactiever geweest.
Nogmaals, de docent had duidelijk veel ervaring, maar de lesvorm was gewoon niet ideaal. Het ging diep in op details van google ads search, terwijl ik het simpel zelf opzetten van een campagne en zelf de stappen doorlopen gemist heb. Ook is alleen google ads search aan bod gekomen, en de andere vormen, als google display niet.

Bedankt voor jouw waardevolle feedback Renée,
Bedankt voor jouw waardevolle feedback Renée,
Wat jammer om te horen dat er weinig ruimte was om zelf een SEA-campagne op te zetten en dat jij hierdoor minder gerichte vragen kon stellen. We nemen je suggestie om meer interactieve elementen toe te voegen en ook andere vormen zoals Google Display te behandelen, zeker mee voor toekomstige sessies.
Nogmaals bedankt voor je waardevolle input. We streven ernaar om onze lessen continu te verbeteren en jouw feedback helpt ons daarbij enorm.