SRM

Groepsgrootte
7.6/10
Lesruimte / Lunch

Jorien

Losse modules wat rommelig, maar inhoud goed

Ervaringen training

Mijn ervaring met de communicatie c opleiding verschilt erg per module. De ene was beter dan de andere.

Sterke punten, verbeterpunten of tips

De opleiding was anders dan voorgaande jaren. Daar moest iedereen, ook de trainers zelf, aan wennen. Er was veel onduidelijk over het verloop, de examinering, etc. De communicatie vanuit het SRM was... De opleiding was anders dan voorgaande jaren. Daar moest iedereen, ook de trainers zelf, aan wennen. Er was veel onduidelijk over het verloop, de examinering, etc. De communicatie vanuit het SRM was daarin onvoldoende. Doordat het allemaal losse modules zijn voelt het minder als één geheel. Tip: zorg ervoor dat de modules goed op elkaar worden afgestemd. Ik vond de behoorlijke investering qua uren van de scriptie en het mondeling examen niet in verhouding staan tot de rest van de opleiding.

Danielle W

Zelf ben ik geslaagd, maar het slagingspercentage is al jaren zeer laag; rond de 50%. Bij een opleiding voor professionals vind ik dat opvallend; je bent immers gemotiveerd en werkt al in het vak.... Zelf ben ik geslaagd, maar het slagingspercentage is al jaren zeer laag; rond de 50%. Bij een opleiding voor professionals vind ik dat opvallend; je bent immers gemotiveerd en werkt al in het vak. Dan lijkt me of de selectie aan de poort of de kwaliteit van de opleiding niet op orde. Mijn paper werd tijdens het examen as voldoende beoordeeld, nèt aan, terwijl mijn mentor het de beste paper sinds lage tijd vond. Dat verschil in beoordelen in 1 instituut is groot. Daarbij had een medestudent van delen overgeschreven. Dit constateerde de mentor maar is niet aangepakt. In mijn tijd mocht je tijdens het 2,5 uur durende examen alleen naar het toilet met een briefje van de huisarts.
De trainers zijn niet allemaal proefessioneel; over je roddelen tegen andere studenten aan de bar vind ik niet ok.
Ik besef dat dit een vrij stevig tegengeluid is. Il sta hiervoor en vind dat ook dit, naast alle goede ervaringen, gezegd moet worden.

Simone

Teleurgesteld

Ervaringen training

Ik heb de executive master leiderschap voor de communicatiestrateeg gevolgd. Echter, deze opleiding voldeed niet aan de verwachtingen. Het belangrijkste punt is dat de vertaalslag naar communicatie... Ik heb de executive master leiderschap voor de communicatiestrateeg gevolgd. Echter, deze opleiding voldeed niet aan de verwachtingen. Het belangrijkste punt is dat de vertaalslag naar communicatie ontbrak. Juist als je je aanmeldt bij 'het instituut voor communicatie en marketing opleidingen', zou dat goed geborgd moeten zijn. Ik heb eerder een opleiding gevolgd bij SRM en destijds waren de docenten met brede ervaring in het eigen vakgebied een bron van inspiratie. Nu ontbrak dit element. Daarnaast was de opleiding modulair opgebouwd en sloten de modules niet echt op elkaar aan. Ook was het niveauverschil van de cursisten soms erg groot. De eindopdracht werd pas zeer laat bekend gemaakt waardoor je tijdens de opleiding hier minder op kon focussen. De docenten die de verschillende modules verzorgden waren allen zeer bekwaam in hun eigen vakgebied.

Sterke punten, verbeterpunten of tips

Zorg dat het eigen vakgebied 'communicatie' weer een belangrijk element vormt in de opleiding en werk met docenten die ook kennis hebben van dit vakgebied.

M

Oplichters

Ervaringen training

Oplichters. Reageren express niet op mailtjes en belletjes. Hierdoor kon ik de cursus niet stopzetten en moet ik duizenden euro’s betalen.

Alles

Henk Bennen

Opleiding bestond uit 3 modules die niet op elkaar aansloten. Docenten hadden geen idee wat hun module moest toevoegen aan de eindopdracht. Eindopdracht pas heel laat bekend. Heel veel... Opleiding bestond uit 3 modules die niet op elkaar aansloten. Docenten hadden geen idee wat hun module moest toevoegen aan de eindopdracht. Eindopdracht pas heel laat bekend. Heel veel onduidelijkheid vanuit SRM

Niek Muller

Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big... Voor het Case examen Nima B trainer/coach William van Vessem. Een Topper! Gepassioneerd door marketing. Kennis van theorie en praktijk. Enthousiast, weet je te motiveren. Humor. Laat je de big picture zien maar gaat ook in detail. Ook de overige specialisten van SRM (finance bijvoorbeeld) zijn top! Er wordt veel geoefend met echte Nima Cases wat jouw zelfvertrouwen stimuleert. Geen saaie boeken (wél als naslagwerk en eventuele verdieping) maar iedere les handouts. En het Do-it weekend is helemaal fantastisch. Ondersteuning vanuit kantoor SRM is ook prima.

Ilko Wiersma

De expertise van de verschillende trainers was voortreffelijk. Veel nieuwe inzichten aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk. In combinatie met de scriptie en de kundige begeleiding met... De expertise van de verschillende trainers was voortreffelijk. Veel nieuwe inzichten aan de hand van concrete voorbeelden uit de praktijk. In combinatie met de scriptie en de kundige begeleiding met uiteindelijk een diploma was de (tijds)investering meer dan waard.

de Reus

Zeer goede ervaring. Vakinhoudelijk zeer sterke docenten met veel praktijkervaring. Begeleiding zeer goed en nauwkeurig, streng doch rechtvaardig. Wil je meer strategisch nadenken over de marketing... Zeer goede ervaring. Vakinhoudelijk zeer sterke docenten met veel praktijkervaring. Begeleiding zeer goed en nauwkeurig, streng doch rechtvaardig. Wil je meer strategisch nadenken over de marketing van jouw organisatie en in staat zijn een marketingplan te schrijven? Neem dan een opleiding af bij SRM. Zou het van harte aanbevelen.

De opleiding omvat alle aspecten van online marketing met (voor een beginnende marketeer) ruim voldoende diepgang. De docenten zijn deskundig in hun vakgebied en staan open voor vragen en... De opleiding omvat alle aspecten van online marketing met (voor een beginnende marketeer) ruim voldoende diepgang. De docenten zijn deskundig in hun vakgebied en staan open voor vragen en begeleiding. Er is voldoende ruimte in het rooster voor zelfstudie en extra sessies die naar behoefte in te vullen zijn. Alleen is de organisatie soms erg rommelig geweest.

Goede duidelijke training die goed te combineren is naast je werk. de training is direct toe te passen in de praktijk waardoor je ook direct resultaat ziet en weet waar je mee bezig bent.