Het was heel leuk om te doen en je leerde veel bij over de landen.

Bonita

7/10

Leuke typecursus met info en weetjes over de wereld.

Maurice

10/10

Alle 3 mijn kinderen al vroeg succesvol aan een typdiploma geholpen met Picatypen. De wereldreis is erg leuk met info & quiz over verschillende landen. Het feit dat "Sandra" meekijkt en tips geeft... Alle 3 mijn kinderen al vroeg succesvol aan een typdiploma geholpen met Picatypen. De wereldreis is erg leuk met info & quiz over verschillende landen. Het feit dat "Sandra" meekijkt en tips geeft helpt in de motivatie om door te gaan.

-

6/10

In het begin waren beide kinderen enthousiast over de typelessen. Later werd dit wat minder, waardoor het steeds een strijd werd om toch te zorgen dat ze de lessen gingen doen. Het ging met name om... In het begin waren beide kinderen enthousiast over de typelessen. Later werd dit wat minder, waardoor het steeds een strijd werd om toch te zorgen dat ze de lessen gingen doen. Het ging met name om het feit dat als ze een les niet haalden, ze hem maar 2x konden doen maar niet extra konden oefenen. Er werd dan meteen een nieuwe letter/teken toegevoegd om te oefenen. Dat is niet motiverend als je de letter daarvoor nog niet beheerst, omdat je dat het gevoel hebt dat het niet lukt. Hierdoor heeft mijn dochter de cursus uiteindelijk niet kunnen behalen (de eindopdracht kun je ook maar 2x doen). Een extra mogelijkheid om de les nog eens te oefenen zou dus geen overbodige luxe zijn!
De layout is wel prettig en de quiz tussendoor vonden ze ook leuk (en goed voor de algemene ontwikkeling).

Reactie Picatypen:

Dank je voor je review. We hebben hier eerder een reactie opgestuurd, helaas hebben we daar geen respons op gekregen. Je geeft aan dat een les maar twee keer gedaan kon worden. We bieden inderdaad... Dank je voor je review. We hebben hier eerder een reactie opgestuurd, helaas hebben we daar geen respons op gekregen. Je geeft aan dat een les maar twee keer gedaan kon worden. We bieden inderdaad bij het niet halen van de dagopdracht een extra reisdag aan om extra te kunnen oefenen, daarna reizen we door naar de volgende bestemming. Daarbij hanteren we dezelfde doelen. De oefeningen binnen een reisdag kunnen natuurlijk zo vaak herhaalt worden als nodig is, daarover heeft de typecoach meerdere aanwijzingen gegeven en dit advies staat ook na het maken van iedere oefening waarbij de gestelde doelen niet worden behaald in beeld. Door deze aanwijzingen goed op te volgen worden de letters goed geautomatiseerd en kunnen de gestelde doelen steeds makkelijker gehaald worden. Na het niet halen van de gestelde doelen bij de eindopdracht en de herkansing geven we wel degelijk nog een kans! De typecoach heeft hier ook een bericht gestuurd in het account van je dochter, jammer dat dit bericht niet gelezen is. Dan was duidelijk geworden dat er nog even wat extra geoefend kan worden, waarna de eindopdracht nog een keer gemaakt kan worden.

Els

10/10

Zeer positief! Door oefeningen, filmpjes en weetjes af te wisselen was de druk minder zwaar en was er tussendoor een momentje van ontspanning. Hierdoor werd het ook boeiend en was het geen saaie... Zeer positief! Door oefeningen, filmpjes en weetjes af te wisselen was de druk minder zwaar en was er tussendoor een momentje van ontspanning. Hierdoor werd het ook boeiend en was het geen saaie materie.

Janneke

6/10

Redelijk, het is vrij taai om te oefenen. Persoonlijk zou ik willen dat er ook spelvormen in zitten. De filmpjes zijn lukraak gekozen en niet altijd waarheid. De quiz gaat ook niet over het filmpje.... Redelijk, het is vrij taai om te oefenen. Persoonlijk zou ik willen dat er ook spelvormen in zitten. De filmpjes zijn lukraak gekozen en niet altijd waarheid. De quiz gaat ook niet over het filmpje. Dus de antwoorden zijn nergens te vinden.
Wel fijn dat er snel wordt gereageerd op de chat