NKC

Berthus Bout

Schade moest i.v.m afspraak in Duitsland en het niet voorhanden zijn van de onderdelen in NL in Duitsland gerepareerd worden. Na enig overleg en uitleg en aandrang van mij kon dit gelukkig en na... Schade moest i.v.m afspraak in Duitsland en het niet voorhanden zijn van de onderdelen in NL in Duitsland gerepareerd worden. Na enig overleg en uitleg en aandrang van mij kon dit gelukkig en na afhandeling werd de Duitse nota vergoed met uitzondering van het eigen risico wat normaal is.

Reviewtitel:

Was na mijn telefonische uitleg OK om schade in Duitsland te repareren

Joke bos

Reviewtitel:

Goed. Behalve de brief die ik heb ontvangen.

Simon Smaling

Verzekeren en de ellende later

Reviewtitel:

Ik ben al jaren verzekerd bij de NKC. Tot voor kort nooit wat geclaimd. Ik had zelf schade veroorzaakt aan mijn camper. Ik was in de buurt van mijn dealer die net over de grens zit (Ochttrup), waar ik een noodreparatie liet uitvoeren i.v.m. de waterdichtheid van de camper. Daarna deze schade gemeld aan NKC. Op deze melding kreeg ik een standaard email terug met allerlei zaken die betrekking hadden op de keuze van herstelbedrijven, eigen risico etc. Aangezien het totale schadebedrag meer was dan EUR 2.500 moest ik in contact treden met het NKC. Daar kreeg ik te horen dat laten herstellen bij een bedrijf in het buitenland niet vergoed zou worden. Maar ik kreeg ook te horen dat het eigen risico verhaal kortgeleden behoorlijk is verhoogd! Stond inderdaad in de polis die ik een aantal dagen daar voren had gekregen. Dit was me ook niet opgevallen. Ik kreeg het advies toch maar voor de reparatie naar een herstelbedrijf te gaan in de buurt. Ok, dit gedaan, er bleek een herstelbedrijf op 2 km afstand te zitten.
Ik erheen met camper, en daar werd ik allervriendelijkst geholpen. De deskundige aldaar heeft het bekeken en vertelde mij dat alles voor mij geregeld werd, en dat zijn bedrijf meer met NKC had gewerkt. Ik heb zelfs geen bedrag gehoord, dat werd allemaal geregeld. Afspraak gemaakt voor 2 weken later (na 1 april). Kom ik daar, werd mij verteld dat het bedrijf geen schadeherstelbedrijf meer was voor de NKC. Sinds 1 april waren de regels gewijzigd. Ik kreeg rare verhalen te horen, waar ik hierover niets wil schrijven, maar het had uiteraard te maken met afspraken tussen hersteller en NKC en dat ging uiteraard over geld.
Ik was inmiddels op de site van het NKC aan het kijken voor een ander herstelbedrijf, maar dat zat veel verder weg.
Inmiddels had het herstelbedrijf gebeld met het NKC, ik kreeg uiteindelijk ook de telefoon in mijn hand gedrukt, en de persoon vertelde mij dat ze (NKC) ruggespraak ging houden. Na 15 minuten werd mij medegedeeld dat ik alsnog de camper mocht laten repareren aldaar. Ik snap er niets van.
Uiteindelijk was ik zeer tevreden over de hersteller en de moeite die hij heeft genomen om te communiceren met het NKC voor mij. Het schade bedrag is uiteindelijk vergoed, incl. de kosten in het buitenland, uiteraard onder aftrek van EUR 475 eigen risico. Ik zal me beraden of ik wel bij de NKC wil blijven qua verzekering.

A. Schipper

Trage uitbetaling van de schade

Reviewtitel:

helaas kont de NKC niet na wat ze beloven en betalen niet binnen gestelde tijd

B.Harzevoort

Uitstekend

Reviewtitel:

In alle jaren dat we lid 2 keer wat geclaimt en alles tot volle tevredenheid afgehandeld

Jan Aarsen .

Goede service van de NKC verzekering en schade goed en vlug afgehandeld .

Gewoon geweldig gedaan .

van den Boom

Helemaal goed!

Reviewtitel:

de afhandeling was prettig, snel en goed.

Hein Alberts

Goed geholpen