ICON

Ivo Engels

Slechte comunicatie bij aanmelding

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik zit nu te wachten bii de voorkeuring. Waarom? Omdat ik misschien niet mee mag doen omdat er nu wordt gekeken wanneer ik mijn nakeuring had van vorig onderzoek. Bij mijn aamelding telefonisch is... Ik zit nu te wachten bii de voorkeuring. Waarom? Omdat ik misschien niet mee mag doen omdat er nu wordt gekeken wanneer ik mijn nakeuring had van vorig onderzoek. Bij mijn aamelding telefonisch is gevraagd wanneer ik dosering had. Die heb ik doorgeven en toen is mij gezegd dat ik mee mocht doen. Dit is NIET de 1e x dat dit gebeurt. Zo slecht dit. Ik heb vrij gevraagd van werk en tijd genomen om 1,5 uur in de auto te reizen en straks werr terug. Het enige wat ze straks zullen zeggen dat ik mijn reiskosten krijg... ik hoop toch dat er een betere financiele vergoeding komt... de onderzoeken zelf intern zijn oo zich prima maar comunicatie bii aanmelding al vaak slecht dat ik voor nikd ben gekomen.....

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Vantevorem beter comunicatie of ik mee mag doen of niet.... zo slecht dit...

Beste Ivo,
Beste Ivo,
Wat vervelend dat het zo gelopen is. Ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is om zo aan je medische keuring te beginnen. We doen er natuurlijk alles aan om zo duidelijk mogelijk te communiceren voorafgaand aan een keuring of een onderzoek.
Bij navraag blijkt het dat de medische keuring toch door kon gaan! Dat is fijn om te lezen.
We hopen dat je keuring verder goed is verlopen en dat je kunt deelnemen aan het onderzoek.
Vera van ICON

t van der plop

Middelmatig

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

deels positief maar deels ook slecht

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

nette bedden, leuke verpleging en het eten is op zich niet slecht maar wat wel tegenvalt is soms vaak de (late) betalingen en vergoeding ( PRA Onderschat het waarschijnlijk want dat is de grootste... nette bedden, leuke verpleging en het eten is op zich niet slecht maar wat wel tegenvalt is soms vaak de (late) betalingen en vergoeding ( PRA Onderschat het waarschijnlijk want dat is de grootste redenen waarom men uberhaupt een naald of kateter in zijn of haar lichaam zou willen accepteren, en als de vergoedingen tegenvallen ga je op den duur niemand meer kunnen strikken voor studies )
bijvoorbeeld voor een herhaal screening / bloedafname wordt je niet voor betaald maar enkel alleen je reiskosten , terwijl men wel verwacht dat je de hele lange reis maakt en bloed uit je lichaam afstaat, en ook nog aan die lange lijst van regels en verwachtingen voldoet.
Ook weten de Artsen soms ook niet hoeveel vergoeding je kan verwachten na onverwachte of plotselinge uitsluiting aan een studie vanwege sommige omstandigheden , terwijl je de reis al naar het kliniek hebt gemaakt en ook nog rekening moet houden met veranderingen in jou prive leven terwille van zo een studie duur.
Men moet bij PRA wat meer rekening gaan houden met de offers die de Deelnemers maken, anders is het niet meer in ballans met de lichamelijke inbreng van de deelnemers .

Goedemiddag,
Goedemiddag,
Bedankt voor je review. Bij ICON streven wij er naar om de vergoeding en de reiskosten binnen 21 dagen na de nakeuring uit te betalen. Voor onderzoeken die langer duren of waarvoor veel reisbewegingen gemaakt worden, is er vaak sprake van een tussentijdse betaling. Voor onderzoeken waarbij er geen tussentijdse betaling is, kan dit in overleg als uitzondering geregeld worden. Verder krijg je geen vergoeding voor een (herhaal) keuring omdat we onderzoeken of je geschikt bent voor deelname. Eigenlijk krijg je dus gratis een gezondheidscheck. Het feit dat je aan een lange lijst van regels en verwachtingen moet voldoen, is er om je eigen veiligheid te waarborgen.
Tot slot, de artsen kunnen niet weten hoeveel vergoeding je krijgt bij onverwachte omstandigheden omdat hiervoor een berekening moet worden gemaakt door onze financiële afdeling. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, dan horen/lezen wij dit graag! Groet, Zahra van ICON.

Alwin

Mooi wat bijverdienen en kunnen werken aan een cursus kunnen combineren.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Het was mijn eerste keer en dit onderzoek van 2x6 dagen was prima te doen. De meeste onderzoekshandelingen beperkten zich, in het onderzoek waarin ik mee deed, tot 1 dag, dus er bleef veel tijd over... Het was mijn eerste keer en dit onderzoek van 2x6 dagen was prima te doen. De meeste onderzoekshandelingen beperkten zich, in het onderzoek waarin ik mee deed, tot 1 dag, dus er bleef veel tijd over voor mijn cursus. Het eten was prima en het slapen op een zaal met anderen viel ook meer. Alleen dat je risico loopt om als reserve aangewezen te worden stond me wat tegen. Gelukkig waren er te weinig kandidaten in mijn groep, zodat er niemand naar huis werd gestuurd.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Als er geen risico is dat je als reserve aangewezen kan worden en dan al na 1 dag naar huis gestuurd zou kunnen worden, dan zou dat toch wel wat fijner zijn. Groningen is voor veel mensen niet... Als er geen risico is dat je als reserve aangewezen kan worden en dan al na 1 dag naar huis gestuurd zou kunnen worden, dan zou dat toch wel wat fijner zijn. Groningen is voor veel mensen niet naast de deur. Idem voor eventuele nakeuringen. Ik heb speciaal een studie gekozen waarvan de nakeuring op de laatste dag al was, zodat je niet hoeft terug te komen.

Hi Alwin,
Bedankt voor je positieve review! Fijn om te lezen dat je eerste deelname bij PRA | ICON goed is bevallen. We verwelkomen je graag nog een keer in ons onderzoekscentrum.
Ik kan...
Hi Alwin,
Ik kan mij voorstellen dat het niet prettig is om eventueel een reserve positie toegekend te krijgen. Echter, het is voor het onderzoek van belang dat er voldoende mensen medicatie toegediend krijgen. Mocht dit niet het geval zijn, dan kan dit de onderzoeksresultaten beïnvloeden. Bij het inplannen van de deelnemers wordt er dus rekening gehouden met reserves. Mocht er iemand niet meer mee kunnen of willen doen, dan kan het onderzoek alsnog doorgaan. Om deelnemers met een reserve positie tegemoet te komen, is er wel sprake van een reserve vergoeding.
Groet, Zahra van PRA | ICON.

Robert

Zeer slechte communicatie. Onprofessioneel.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Nadat alles akkoord is bevonden bevestigt een medewerker dat er nog plaats is voor deelname. De volgende krijg je doodleuk een email met de mededeling "er is geen plaats". Inmiddels wel afspraken... Nadat alles akkoord is bevonden bevestigt een medewerker dat er nog plaats is voor deelname. De volgende krijg je doodleuk een email met de mededeling "er is geen plaats". Inmiddels wel afspraken afgezegd. Als je dan vervolgens naar PRA belt, dan staat de desbetreffende medewerkster met een mond vol tanden. Ja, ik begrijp het ook niet. Ik heb een klacht ingediend.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Communiceer met elkaar en zorg dat je administratie m.b.t. de planning op orde is.

Beste Robert,
Beste Robert,
Wat ontzettend vervelend dat het zo gelopen is. Het is natuurlijk niet onze bedoeling u zo op het laatste moment af te zeggen. Helaas is dit soms nodig. Wij mogen namelijk maar een x aantal afspraken voor een medische keuring inplannen per onderzoek. Op het moment dat er al genoeg deelnemers voor een bepaald onderzoek zijn, moeten we helaas de resterende medische keuringen afzeggen.
Wij hebben uw e-mail naar de klachtencommissie ook ontvangen. Hier gaan wij intern zo snel mogelijk naar kijken.
Vera van PRA | ICON.

leo de boer

Ik ben daar nog niet geweest l de boer

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

ervaring .dat ik 21 jaar geen drugs meer gebruik .maar je krijg geen tweede kans voor !!!!

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

ik had me eigen aangemeld om mijn aan te melden eerst .kreeg ik een .bericht dat ik ben aan genomen genomen .daarna weer een bericht dat.het weer niet doorging .ik heb een hoopmeegemaakt .maar ik... ik had me eigen aangemeld om mijn aan te melden eerst .kreeg ik een .bericht dat ik ben aan genomen genomen .daarna weer een bericht dat.het weer niet doorging .ik heb een hoopmeegemaakt .maar ik ben een ex gebruiker .wat ik nu al 21 jaar niet meer doet .ik denk dat ze mijn gegevens .hebben op gevraagd .toen hebben ze maar weer hebben afgezegt .zeggen de mensen dat iedereen een tweede kans krijg .ik ken je vertellen dat het niet zo is .dat is mijn mening dan .mij gaat het niet om het geld .ik denk nu dat je een proef konijn ben als daar heen gaat .maar dat is mijn mening .iefereen ze eigen ding .l de boer.beste .allemaal !!!!!

Beste Leo,
Beste Leo,
Bedankt voor je review. Wij kunnen ons goed voorstellen dat het vervelend is wanneer je deelname niet doorgaat. Helaas kunnen wij een deelname aan een onderzoek nooit garanderen. Er kunnen namelijk altijd wijzigingen plaatsvinden in bijvoorbeeld de data van het onderzoek of de deelnemersgroep.
Daarnaast controleren onze artsen ook de medische voorgeschiedenis van potentiële deelnemers. Hieruit kan blijken dat een potentiële deelnemer toch niet geschikt is, door bijvoorbeeld door medische aandoeningen of medicatie gebruik. Bij dit soort beslissingen is de gezondheid van de deelnemer altijd prioriteit.
Ik hoop dat wij je hiermee voldoende hebben geïnformeerd. Mocht je vragen hebben dan horen wij dit graag,

JMS

Prima ik ben een vaste klant geworden van PRA

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Elke keer super gezellige sfeer leuke groep en leuk dat de medewerkers je gaan herkennen als der nu zovaak bent geweest

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Weer gezellig met ze alle aan 1 tafel zitten maar helaas door die corona is nu niet mogelijk

Hi,
Hi,
Wat goed om te lezen dat deelname bij PRA | ICON zo goed bevalt! En natuurlijk bedankt voor de goede review. We verwelkomen je graag nog een keer in ons onderzoekscentrum!

Altajerarquia

Een moment dat ik mijn hoofd boven water moest houden anders had ik alles te verliezen blijkbaar.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Het ging goed alleen sommige dames zijn beide handen en dat merk je gelijk in hun toon.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Vriendelijkheid en geduld. En de betaling kan sneller want hun eisen veel zelf bij de dag van binnenkomst moets ik met zijn allen voor de corona test 2 uur wachten om eindelijk kunnen liggen en... Vriendelijkheid en geduld. En de betaling kan sneller want hun eisen veel zelf bij de dag van binnenkomst moets ik met zijn allen voor de corona test 2 uur wachten om eindelijk kunnen liggen en ontspannen !!

Beste Altajerarquia,
Bedankt voor de feedback. Wij vinden het vervelend om te lezen dat je ervaring bij PRA | ICON tegenviel. We zullen je feedback dan ook meenemen tijdens ons intern overleg....
Beste Altajerarquia,
Wat betreft de betaling, ons streven is om deze binnen 21 dagen na de nakeuring over te maken. Een snellere uitbetaling is momenteel om administratieve redenen niet mogelijk.
We verwelkomen je graag nog een keer in het onderzoekscentrum!

Menno Kuipers

Ik had een ontspannen verblijf met een relatief hoge vergoeding.

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik heb 16 dagen verbleven in het onderzoekscentrum. Hoewel de regels vrijstreng worden gehanteerd en er erg op punctualiteit wordt gehamerd is was het verblijf verder erg ontspannen. Ik had erg veel... Ik heb 16 dagen verbleven in het onderzoekscentrum. Hoewel de regels vrijstreng worden gehanteerd en er erg op punctualiteit wordt gehamerd is was het verblijf verder erg ontspannen. Ik had erg veel vrije tijd en kon het gezellig maken met de andere vrijwilligers. Het eten smaakte over het algemeen best goed, met enkele uitzonderingen (de pannenkoeken).
Al met al een aanrader.

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Iets meer mogelijkheden om buiten te zijn, op het dakterras bijvoorbeeld.

Beste Menno,
Bedankt voor je positieve review! Heel fijn om te lezen dat jouw verblijf een positieve ervaring is geweest en dat je deelname bij PRA | ICON zou aanraden.
Vera...
Beste Menno,

Tatiana V.

Onderbetaald

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Vergeleken met andere instanties is deelnemen aan Pra echt wel onderbetaald, enige voordeel aan Pra, vele geneesmiddelen onderzoeken, is goed om voor 1 keer deel te nemen per jaar, maar zeker niet... Vergeleken met andere instanties is deelnemen aan Pra echt wel onderbetaald, enige voordeel aan Pra, vele geneesmiddelen onderzoeken, is goed om voor 1 keer deel te nemen per jaar, maar zeker niet om de 3 maanden !!

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Deelnemers minder geld aftroggelen voor domste redenen, bv kaartje vergeten kost je €50 of 20 min laat komen €200 afhouden enz...

Beste Tatiana,
Beste Tatiana,
Bedankt voor je feedback. De vergoeding is een compensatie van de tijd en moeite die iemand in een onderzoek steekt en is afhankelijk van de duur van het onderzoek en de medische handelingen die tijdens het onderzoek worden gedaan. Geneesmiddelenonderzoek is streng gereguleerd en dit geldt ook voor de vergoeding. Wij mogen als PRA | ICON niet zomaar de vergoeding verhogen of verlagen.
Daarnaast gelden er tijdens het onderzoek inderdaad ook regels. Deze regels zijn belangrijk om de veiligheid van het onderzoek en de betrouwbaarheid van de onderzoeksresultaten te waarborgen.

Positief

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

Ik ben al jaren trouwe deelnemer en ben best wel tevreden

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

Waarom vragen of je wel of niet gevaccineerd bent? Chdr, Qps, Cpu SGS, Cpu Jansen, pfizer clinical.. hebben met geen enkele keer gevraagd of ik gevaccineerd ben !!!!

Beste,
Bedankt voor je positieve review! Fijn om te lezen dat je geneesmiddelenonderzoek bij PRA | ICON zou aanraden.
Wij vragen altijd naar vaccinaties en gebruik van medicatie. Voor...
Beste,
Wij vragen altijd naar vaccinaties en gebruik van medicatie. Voor bepaalde onderzoeken is het belangrijk dat er een aantal weken tussen de vaccinatie en het onderzoek zit. Dit geldt niet alleen voor het coronavaccin, maar ook voor andere vaccins of gebruik van medicatie.