ICON

t van der plop

Middelmatig

Geef een uitgebreidere omschrijving van je ervaring

deels positief maar deels ook slecht

Wat zou je bij je volgende deelname bij ICON graag anders willen zien?

nette bedden, leuke verpleging en het eten is op zich niet slecht maar wat wel tegenvalt is soms vaak de (late) betalingen en vergoeding ( PRA Onderschat het waarschijnlijk want dat is de grootste redenen waarom men uberhaupt een naald of kateter in zijn of haar lichaam zou willen accepteren, en als de vergoedingen tegenvallen ga je op den duur niemand meer kunnen strikken voor studies )
bijvoorbeeld voor een herhaal screening / bloedafname wordt je niet voor betaald maar enkel alleen je reiskosten , terwijl men wel verwacht dat je de hele lange reis maakt en bloed uit je lichaam afstaat, en ook nog aan die lange lijst van regels en verwachtingen voldoet.
Ook weten de Artsen soms ook niet hoeveel vergoeding je kan verwachten na onverwachte of plotselinge uitsluiting aan een studie vanwege sommige omstandigheden , terwijl je de reis al naar het kliniek hebt gemaakt en ook nog rekening moet houden met veranderingen in jou prive leven terwille van zo een studie duur.
Men moet bij PRA wat meer rekening gaan houden met de offers die de Deelnemers maken, anders is het niet meer in ballans met de lichamelijke inbreng van de deelnemers .

Reactie ICON:

Goedemiddag,
Bedankt voor je review. Bij ICON streven wij er naar om de vergoeding en de reiskosten binnen 21 dagen na de nakeuring uit te betalen. Voor onderzoeken die langer duren of waarvoor veel reisbewegingen gemaakt worden, is er vaak sprake van een tussentijdse betaling. Voor onderzoeken waarbij er geen tussentijdse betaling is, kan dit in overleg als uitzondering geregeld worden. Verder krijg je geen vergoeding voor een (herhaal) keuring omdat we onderzoeken of je geschikt bent voor deelname. Eigenlijk krijg je dus gratis een gezondheidscheck. Het feit dat je aan een lange lijst van regels en verwachtingen moet voldoen, is er om je eigen veiligheid te waarborgen.
Tot slot, de artsen kunnen niet weten hoeveel vergoeding je krijgt bij onverwachte omstandigheden omdat hiervoor een berekening moet worden gemaakt door onze financiële afdeling. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geïnformeerd. Mocht je nog vragen hebben, dan horen/lezen wij dit graag! Groet, Zahra van ICON.

Score voor ICON: 2.5/5
Zou je het anderen aanraden om deel te nemen aan een geneesmiddelenonderzoek bij ICON? Ja