Ineke Postuma -Kinders

Op mijn aangetekende brief d.d. 04-06-2022 vol met klachten over zowel het Kassteelhotel als mede onze buschauffeur en reisleider Piet, heb ik tot op heden geen reactie terug ontvangen. Dus voel ik... Op mijn aangetekende brief d.d. 04-06-2022 vol met klachten over zowel het Kassteelhotel als mede onze buschauffeur en reisleider Piet, heb ik tot op heden geen reactie terug ontvangen. Dus voel ik mij genoodzaakt om een ieder die deze reis wil gaan boeken te waarschuwen! De reisbeschrijving vanuit de folder is zeer misleidend en klopt niets van. Onze chauffeur Piet sprak geen woord Engels nog Duits en had zich totaal niet voorbereid om ons ook maar iets over Tsjechië te kunnen vertellen Hongarije wel, maar die reis hadden we niet geboekt. Verstand om zijn routeplanner in te stellen had hij ook al niet, we zaten soms ruim 3.00 uur achtereen in de bus met weinig beenruimte en een kapotte toilet in zijn bus. Tevens kwamen we regelmatig te laat aan voor een rondleiding met gids, wat voor ons betekende "bus uit en bekijk het maar" De rijstijl van chauffeur Piet: heeft hem na verschillende gevaarlijke incidenten uiteindelijk zijn eigen achterbumper gekost. Het genoemde Kassteelhotel uit de folder: Bij aankomst dachten we heerlijk de benen te kunnen strekken al zittend op het terras, daar werden we meteen weggestuurd onze plaats was aan de houten tafels met houten bankjes. Daags om 22.00 uur ging het personeel naar huis de poort en alle binnenruimtes op slot en de lichten gingen uit ( Verplicht naar je kamer) De ridderavond, in de wijnkelder van het hotel geniet van een heerlijk Bourgondisch diner en waan uzelf een Tempelier. Vergeet ook dit maar, geen verschil met het dagelijkse voedsel gewoon eten in de eetzaal en om 22.00 uur bedtijd. Enz. Enz. Menig klacht ter plekke bij chauffeur Piet ingediend "GEEN REACTIE" net als nu op mijn aangetekende brief.

Excursiereis 8 dagen bijzonder Moravië

Marianne Bonzet

Van 21 tot 28 mei ben ik met Effeweg/Bolderman naar het ZwarteWoud en de Elzas geweest.Het was een mooie reis door een prachtige landelijke omgeving met veel vakwerkhuizen en kleine plaatsen.Ook... Van 21 tot 28 mei ben ik met Effeweg/Bolderman naar het ZwarteWoud en de Elzas geweest.Het was een mooie reis door een prachtige landelijke omgeving met veel vakwerkhuizen en kleine plaatsen.Ook zijn we in Straatsburg en Freiburg geweest.Helaas waren de winkels in Freiburg gesloten vanwege de Hemelvaartsdag.Gelukkig waren de terrassen wel open.
Het hotel was heel gezellig. De eigenaar zorgde iedere avond voor een programma.Wat het eten betreft vond ik vooral de soep heel lekker.
Ondanks dat ik als enige alleen was met allemaal koppels heb ik het toch heel gezellig gehad.Hoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat mijn voorkeur toch naar een singlereis gaat.Misschien was ik wel eens iets te veel aanwezig...
Ik hoop dat Effeweg/Bolderman meer singlereizen gaat organiseren. Vooral omdat een ,hiervoor bekende ,collega hierin het aanbod nogal heeft vermindert. Tot de volgende reis !

8 dagen ZwarteWoud en de Elzas

M. Siemerink

Samen met mijn vriend en vriendin heb ik een heerlijke 8 daagse reis beleefd naar Wenen/ Wienerwald. Veel gezien, veel beleefd en veel gelachen. We werden overal veilig naartoe gebracht door onze... Samen met mijn vriend en vriendin heb ik een heerlijke 8 daagse reis beleefd naar Wenen/ Wienerwald. Veel gezien, veel beleefd en veel gelachen. We werden overal veilig naartoe gebracht door onze geweldige en prettige chauffeur Luut. Niets was hem teveel.

Oostenrijk, t.w. Wenen/Wienerwald van 4 t/m 11 juni 2022

Nelligje

Excursiereis Barcelona. Goede chauffeur/reisleider (Gunther) en gids Bibi. Hotel in Santa Sussanna was goed, eten heerlijk. Groot minpunt was de muziek in het hotel/zwembad: ondanks qua leeftijd... Excursiereis Barcelona. Goede chauffeur/reisleider (Gunther) en gids Bibi. Hotel in Santa Sussanna was goed, eten heerlijk. Groot minpunt was de muziek in het hotel/zwembad: ondanks qua leeftijd "jong & oud" werd er de gehele dag bij het zwembad eenzijdige muziek (house-achtig, met een 'beat') gedraaid. Dat had wat mij betreft meer afwisselend moeten zijn: muziek is toch mede sfeerbepalend. Er waren meer reisgenoten die dit minder vonden. Nelligje Wagter (1946).

Welke reis heeft u gemaakt?

Excursiereis Barcelona, 30 mei - 8 juni '22.

Marcel Willems

Onze chauffeur maakte deze reis voor de eerste maal. Daarom geen informatie over de bezienswaardigheden onderweg gekregen. Mededelingen beperkte zich tot huishoudelijke mededelingen. De... Onze chauffeur maakte deze reis voor de eerste maal. Daarom geen informatie over de bezienswaardigheden onderweg gekregen. Mededelingen beperkte zich tot huishoudelijke mededelingen. De overnachtingshotels in Duitsland zijn goed. Het hotel in Tsjechië voldeed. Ontbijt was elke keer hetzelfde en weinig keus. Bij het diner steeds dezelfde salades./groentes. De alcoholische drank was tot 22.00 gratis, frisdrank diende afgerekend te worden. Na 22.00 ging het licht uit en soms eerder. Het personeel sprak alleen Tsjechisch. Bij het diner was je nog niet uitgegeten of het bord weg weggehaald. De eerste dag kasteel excursie zou met gids zijn. Doordat we 8 min te laatwaren was de gids al weg en konden wij alleen op eigen gelegenheid naar binnen. De chauffeur heeft de entree en de dagkaart uit eigen zak betaald. De overige excursies diende de chauffeur een dag van te voren te bevestigen en door taal barrière gebeurde dat niet. Een van de mede passagiers heeft hem hierbij geholpen. De entre naar de grotten was een euro duurder dan stond aangegeven. Het verschil heeft de chauffeur uit eigen zak bijgelegd. De prijsjes van de bingo heeft de chauffeur uit eigen zak betaald. Ondanks de vele hobbels genoten van de reis en het landschap.

Moravië light all inclusive

Henriëtte

Een mooie 10 daagse reis naar Kroatië gehad van 28 mei tot 6 juni.
Een mooie 10 daagse reis naar Kroatië gehad van 28 mei tot 6 juni.
Dankzij Ronald onze buschauffeur hebben we vele veilige kilometers afgelegd en zijn we het nodige te weten gekomen, over de omgeving.
Hotel" Materada " in Poreč is goed .
Overnachtings hotel in Denkendorf heeft helaas géén lift , bij reservering wel aangegeven zo laag mogelijk? Maar kwam op de derde verdieping terecht.
Terugkijkend op een fijne vakantie.

Single reis Kroatië

Lukie

Veel gezien. Fantastische buschauffeur Ruiz en reisleider Arjen. Logistiek zat de reis slecht in elkaar. Veel overbodige kilometers. Hotels zeer wisselend van kwaliteit.

Portugal

Dijkstra/Vogelesang

Prachtige reis, veel gezien, echt skihotel, zonder poespas, met heel gezellig en goed personeel! Geweldige chauffeur/reisleider Gerrit!

Meer van Genève 21-28 mei

Robert Speelmeijer

Hopeloze reis, slechte planning vanuit de reisorganisatie, onduidelijke informatie van chauffeuse.

Welke reis heeft u gemaakt?

4 dagen Londen En concert van Andre Rieu.

Henny Lubbers

Mooie fietsreis langs de Donau gemaakt.
Prima hotels met een uitstekend buffet elke avond. Niet eerder meegemaakt zo lux!
Prima reisleider Eugene.
Wat betreft de chauffeur, Kees,...
Mooie fietsreis langs de Donau gemaakt.
Prima reisleider Eugene.
Wat betreft de chauffeur, Kees, uitstekende stuurmanskunsten, maar een beetje vriendelijkheid zou de reis aangenamer hebben gemaakt!

Fietsreis Donau.