Dmbogerd.verdoorn

DM Bogerd.Verdoorn

Welke reis heeft u gemaakt?

Geboekt voor de Eifel maar kreeg een telefoontje dat het hotel overgeboekt was 3 dagen voor vertrek,dus nu de kerst alleen vieren vreselijk,dank zei Effeweg.

Marcel Burgers

Netjes op tijd opgehaald in Arnhem, daarna door naar Zeeland waar de bus naar onze bestemming al klaar stond. Onze chauffeur Wendy heeft ons veilig en met genoeg info de gehele reis verzorgd. Hotel... Netjes op tijd opgehaald in Arnhem, daarna door naar Zeeland waar de bus naar onze bestemming al klaar stond. Onze chauffeur Wendy heeft ons veilig en met genoeg info de gehele reis verzorgd. Hotel overnachting was ook ok, zeker gezien de gehele reissom. Ter plekke was de duitse organisatie qua shuttlebus een puinhoop, je werd bijna plat getrapt om de bus in te komen, teveel mensen te weinig bussen en erg koud. Voor ons zeker weer een keer EFFEWEG!

Kerst reis Keulen/Bonn

m pelgrim

Helaas viel dit erg tegen ,hotel erg koud,men had tijdens eten sjaal om.animatie was er niet .naar de kerstmarkt met de shuttlebus.
in zeeland gegeten ,viel heel erg tegen ,alles liep door...
in zeeland gegeten ,viel heel erg tegen ,alles liep door elkaar heen ,ongeorganiseerd ,juffrouw tok in didam was veel beter en georganiseerd en sfeervol,dit gaan we niet weer doen.wel evt de reizen maar niet meer het eten erbij

kerstmarkten aken koln monchau

Iris Berghuizen

Deze reis zeer zeker niet boeken.

Welke reis heeft u gemaakt?

Cruise Lubeck/Kopenhagen en Bremen.

Goedemiddag,

Hierbij mijn verslag van deze reis van 20 t/m 22 oktober jl.

8.00 uur vertrek naar Lubeck. Ruim voor Bremen zagen we...
Cruise Lubeck/Kopenhagen en Bremen.

Goedemiddag,

Hierbij mijn verslag van deze reis van 20 t/m 22 oktober jl.

8.00 uur vertrek naar Lubeck. Ruim voor Bremen zagen we dat er een file stond van 2,5 uur. Dit aangegeven aan de chauffeur om andere route te kunnen nemen maar nee hoor gewoon door rijden en aansluiten. 3 uur geduurd. Na dringend verzoek uiteindelijk in Lubeck (hij wilde eerste instantie niet ivm tijd boot) 45 min gekregen om te bezoeken. Nou dat was rennen. Vervolgens naar de boot. Daar nog een uur gestaan omdat de tickets er niet waren en dat er zelfs helemaal geen boot zou gaan? Vervolgens nog 45 min gewacht op de boot en op de kade eruit gezet en zelf lopen naar de boot met bagage. Zo medelijden met de ouderen onder ons, werden niet geholpen. Vervolgens om 22.00 uur aan het diner wat echt super lekker was. Daarna kregen we te horen dat we de volgende dag om 6.00 uur aan ontbijt (zeer goed) om07.00 uur vertrekken met alle bagage naar Kopenhagen. Hoezo alles weer mee, hebben toch een cruise geboekt dan blijf je spullen toch in de hut? Had is dus een ferry boot. En alles is gesloten geen entertainment zoals beloofd. In Kopenhagen heerlijke dag gehad, alleen de gids was engels/duits talig terwijl er een Nederlandse gids was belooft dus dat leverde de nodige commotie op want de ouderen verstaan geen Engels en duits.

In Kopenhagen ook weer minder tijd gekregen want . ...de boot... nou boot kwam weer pas om 21.00 uur. Gegeten bij een pompstation (chauffeur extra gestopt 45 min ) omdat diner op de boot nog later zou zijn. Belachelijk! De boot daar moesten we weer op wachten, tickets waren nu wel snel geregeld en konden uitstappen in de boot. Zaten inderdaad om 2200 aan diner op een boot van TT lines van jaar tang. Bedden slecht en geen animatie zoals beloofd. Alleen eetruimte. Eten was weer super goed. Erg jammer dat er geen voorzieningen waren want aan boord had ook een feestje moeten zijn. Zaterdagmorgen naar Bremen. Een rit van 2 uur en ja hoor in deze rit een pauze van 20 min. Hoe dan??? Aangekomen in Bremen kregen we 2 uur de tijd want we moeten naar Zeeland op tijd voor het eten (18.00 uur) en ivm wegafsluiting bij Bremen. Woest ben ik. Heb betaald voor een cruise en bezoek aan 3 steden. Gekregen busrit heen van 08.00 – 21.00 uur, waardeloze overnachting op de Ferry en de bezoeken aan de steden mogen geen naam hebben. Woord cruise mogen jullie niet gebruiken. Het is een overnachting op de boot en je blijft slepen met je bagage Echt echt slecht. Had een feestje moeten zijn voor 50ste verjaardag van mijn schoonzuster.

De buschauffeur had ook niets te vertellen, gaf aan dat hij chauffeur was en geen reisleider. Werden totaal niet op de hoogte gehouden wat er gaande was. Je laat toch niet je bus achter met alle passagiers erin terwijl wij niet weten wat er hand is? En qua omgeving heeft hij ook niet verteld.

PLUS..had al in Kopenhagen een email gestuurd en werd netjes vrijdagmiddag in Kopenhagen gebeld door jullie voor een oplossing voor de rest van de reis. Jullie hebben denk ik contact gehad maar heeft evengoed zijn eigen programma gevolgd en niet meegedacht om het voor ons, de passagiers, de reis qua stedenbezoek beter te maken.

Ik wil heel graag mijn geld terug zodat ik iets anders kan vinden om deze reis opnieuw te kunnen doen.

Zijn al vele malen met jullie op reis geweest en het is nog nooit zo slecht geweest.
Over 2 weken gaan we met jullie naar Wenen, hoop aub dat dit weer als vanouds is.

Mvg Iris berghuizen
p.s. hun oplossing, nwe reis boeken 25 euro korting

Onbekend

Helaas onze reis geannuleerd en zo gauw geen alternatief kunnen vinden. Super goeie service gehad tijdens het hele proces!

S.Brouwer

Ik vind het hotel baren in het zwarte woud niet goed slechte bedden eten niet lekker geen lift en de douche bijna koud water

5 dagen Zwarte Woud

Willem Wolda

Stedenreis met Effeweg
Stedenreis met Effeweg
Kortgeleden stedenreis gemaakt met Effeweg! Het was een 10-daagsereis langs Wenen, Boedapest en Praag! Het was een leuk reisgezelschap en de chauffeur was ook dik in orde! De hotels waren redelijk, met uitzondering van het hotel Globus in Praag! Een smerig en onhygiënisch hotel met onvriendelijk personeel. Het eten was niet te vreten en werd geserveerd door een hoestende en proestende ober, die z’n neus met de hand afveegde en bediende met dezelfde hand! In de nieuwe reisgids van Effeweg is dit hotel wederom in het reisschema opgenomen.
Het afscheidsdiner was één grote chaos! Hoe krijg ik zoveel mogelijk mensen in één zaal! De terugreis ondernomen in een volle bus met hoestende, proestende en rochelende medereizigers. Bij thuiskomst even een testje gedaan en, hoe verrassend, een positieve uitslag!

Stedenreis Wenen, Boedapest en Praag

Theun van Vliet en Jifke Jeeninga

We hebben onze eerste excursiereis meegemaakt. De reis was goed georganiseerd. 7000 kilometers met de bus die comfortabel zat met voldoende afstand tussen de stoelen. De kilometers ‘vlogen’ voorbij,... We hebben onze eerste excursiereis meegemaakt. De reis was goed georganiseerd. 7000 kilometers met de bus die comfortabel zat met voldoende afstand tussen de stoelen. De kilometers ‘vlogen’ voorbij, mede doordat er om de 2,5 uur een 30 minuten de benen gestrekt konden worden. In prettig gezelschap hebben we heel Spanje gezien. De hotels waren comfortabel, de bedden goed en het eten was ook prima. Prijs/kwaliteitsverhouding was uitstekend. Alleen het hotel in Madrid liet een steekje vallen door zich niet aan de afspraken te houden die gemaakt waren met de reisorganisatie
Wij hebben een mooie herinnering gemaakt die aan te bevelen is voor mensen die goed kunnen lopen en veel willen zien. Op mijn website MyAlbum.com/jifkejeeninga kun je de reis van dag tot dag volgen.

Spanje Andalusië

Els

Prachtige 4daagse reis naar Berlijn gemaakt! Heel veel gezien en gehoord. Geweldige chauffeur, gids en hotel. Een aanrader!

4daagse Berlijn. Vd Valk

J.Martens

Fantastische reis . Samen met chauffeur Rudi en gids Gerrit.

4 dagen Berlijn.