Marcel Willems

Onze chauffeur maakte deze reis voor de eerste maal. Daarom geen informatie over de bezienswaardigheden onderweg gekregen. Mededelingen beperkte zich tot huishoudelijke mededelingen. De overnachtingshotels in Duitsland zijn goed. Het hotel in Tsjechië voldeed. Ontbijt was elke keer hetzelfde en weinig keus. Bij het diner steeds dezelfde salades./groentes. De alcoholische drank was tot 22.00 gratis, frisdrank diende afgerekend te worden. Na 22.00 ging het licht uit en soms eerder. Het personeel sprak alleen Tsjechisch. Bij het diner was je nog niet uitgegeten of het bord weg weggehaald. De eerste dag kasteel excursie zou met gids zijn. Doordat we 8 min te laatwaren was de gids al weg en konden wij alleen op eigen gelegenheid naar binnen. De chauffeur heeft de entree en de dagkaart uit eigen zak betaald. De overige excursies diende de chauffeur een dag van te voren te bevestigen en door taal barrière gebeurde dat niet. Een van de mede passagiers heeft hem hierbij geholpen. De entre naar de grotten was een euro duurder dan stond aangegeven. Het verschil heeft de chauffeur uit eigen zak bijgelegd. De prijsjes van de bingo heeft de chauffeur uit eigen zak betaald. Ondanks de vele hobbels genoten van de reis en het landschap.

Welke reis heeft u gemaakt?

Moravië light all inclusive

Score voor Effeweg.nl: 3/5