Hans Rietveld

Na 600 fiets kilometers is het tijd om onze ervaring over de E-bikez Spark evo en Volt evo te delen. Beide zijn absolute aanraders!
Na een uitvoerige zoektocht met reviews en testen lezen,...
Na een uitvoerige zoektocht met reviews en testen lezen, proefritten op alle gangbare E-bikes hebben we uiteindelijk gekozen voor E-bikez. We zochten een E-bike met middenmoter, de Spark en Volt hebben in onze ogen de stilste motor met krachtige ondersteuning en gaven ons een heerlijke fiets ervaring. In de recensies viel het bedrijf E-bikez positief op, een klantgerichte en vriendelijke aanpak waarbij serviceverlening voorop staat. Dit kunnen we nu uit ervaring volledig onderschrijven.

Wat betreft de fietservaringen is het goed om te weten dat ik over een uitstekende conditie beschik en de Volt evo vooral wil gebruiken om lange afstanden te fietsen.
Mijn eerste lange fietstocht was van Mijdrecht naar Den Haag onder goede omstandigheden. Gestart met een volle accu heb ik voornamelijk in de eco stand (stand 1) gefietst. Terug was de fut er bij mij een beetje uit en moest ik in de hogere ondersteuningsniveaus. Gelukkig was de accu niet futloos en heb ik totaal 125 km gefietst op één accu vulling.
Een andere tocht was naar Amsterdam, waarbij het fors waaide (windkracht 5). Geweldig hoe je met een snelheid van 25km tegen de wind kan inrijden. Maar na deze rit (65km) was de accu wel leeg.
Wat mij positief heeft verrast is dat de Volt evo prettig ondersteunt tot een bepaalde snelheid en dan geleidelijk de ondersteuning verminderd. Met snelheid rond de 25km is de ondersteuning bijna nul, maar daar heb je totaal geen last van. Geen schokkerige afname en de Volt blijft zonder ondersteuning prettig fietsen.
Ook bijzonder is de display weergave van het vermogen wat de motor op dat moment afneemt. Dat heb ik bij de andere merken nog niet gezien. Door je fietskracht / versnelling erop aan te passen kun je anticiperen op het gebruik van de accu.

Wel is het belangrijk om te weten dat je bij het schakelen echt bewust moet stoppen met trappen en dan pas schakelen. De krachtige ondersteuning zou anders de versnelling kunnen beschadigen. Maar daar hebben meer E-bikes last van. Een klein min puntje is dat als de accu leeg is en je met een laag tempo fietst dan trapt de fiets schokkerig. Dit heeft met de krachtsensor te maken en is niet te verhelpen (dus zorg dat er altijd ondersteuning is) .

Inmiddels hebben we ook al bezoek gehad van Fietsned, de Spark-evo kraakte bij het fietsen. Een normale fietsenmaker zou er een hele klus aan hebben, maar voor Fietsned was het inmiddels een bekend probleem wat in 5 minuten opgelost was. Daarnaast had deze fietsenmaker een erg vriendelijke en behulpzame benadering, ook een positieve ervaring!

Al met al zijn we zeer tevreden over de Spark evo, de Volt evo en het bedrijf E-bikez. We kunnen daarom E-bikez aan iedereen van harte aanraden!

G.J. Koppelrath

Zeer prettig contact gehad op de event dag in Amersfoort, daar fiets besteld voor levering in juni.
Afspraken zijn goed nagekomen. Enig minpuntje als dat zoal kan noemen is dat het erg omslachtig was om een servicebeurt af te spreken ivm planning van mijn agenda, maar de uitvoering is verder prima verlopen.

Beschrijf hier uw ervaring

Sinds juni 2016 in bezit van de spark one en deze bevalt uitstekend en reeds 700 km ermee gereden.
Fiets prettig en licht wat voor mij zeer belangrijk is, 2weken in Zuid Limburg en Duitsland gefietst en daar heb ik de fiets goed kunnen testen, het is echt berg op berg af met hellingen van 10% en daar had de One geen enkele moeite mee.
In het voorjaar gaan wij een tweede fiets bestellen en weer de One om de e-bike van een ander merk waar ik zelf op fiets te vervangen zo goed bevalt de nieuwe Spark One van mijn vrouw.

MJ Gobius du Sart

Na meerdere bedrijven bezocht te hebben , kwamen we al met een goed gevoel naar E bikez in Utrecht en al onze verwachtingen zijn uitgekomen. Een klantvriendelijk bedrijf waar aandacht en uitleg... Na meerdere bedrijven bezocht te hebben , kwamen we al met een goed gevoel naar E bikez in Utrecht en al onze verwachtingen zijn uitgekomen. Een klantvriendelijk bedrijf waar aandacht en uitleg prioriteit hebben. Àlle tijd werd er voor ons genomen en een leuke proefrit door Utrecht gemaakt. Héle goede afhandeling wat bezorgingen betaling betreft.

Beschrijf hier uw ervaring

Dus de E bike one gekocht. Mijn man een zwarte en ik een witte. En wát een fantastische fiets is dit. Voor de eerste keer met één accu en ondersteuning 3/4 een formidabele 190 km gereden!!... Dus de E bike one gekocht. Mijn man een zwarte en ik een witte. En wát een fantastische fiets is dit. Voor de eerste keer met één accu en ondersteuning 3/4 een formidabele 190 km gereden!! Gebruiksvriendelijke fiets en fietst heerlijk!

Prima fiets prijs/kwaliteit

Beschrijf hier uw ervaring

Prima ervaring met bestellen, leveren en de eerste onderhoudsbeurt

Martin Junginger

Goed fiets, maar nog wel wat ruimte voor verbetering

Beschrijf hier uw ervaring

Ik fiets sinds februari met een spark go met 7 versnellingen. De teller staat nu op 2200 km, en ik fiets er bijna elke dag op, met veel plezier. Meestal fiets ik met maximale ondersteuning, dan kom... Ik fiets sinds februari met een spark go met 7 versnellingen. De teller staat nu op 2200 km, en ik fiets er bijna elke dag op, met veel plezier. Meestal fiets ik met maximale ondersteuning, dan kom ik zo'n 70-80 km ver voor dat de batterij op is. Ik heb een servicebeurt op 800 km laten uitvoeren, en tot nu toe nog nooit problemen met de fiets gehad. Twee punten waar ze nog wel aan mogen werken zijn:
1) ik fiets 95% vd tijd in versnelling 5 of 6 ; en af en toe in versnelling 2 of 3 (om vanaf stilstand op te trekken). Echter, ik mis ik een versnelling precies tussen 5 en 6 - vaak schakel ik tussen de twee heen en weer, dan is 5 net te licht en 6 net te zwaar.
2) als de accu vol is opgeladen, fiets ik de eerste 10-15 km met gemak 27 km/h met max ondersteuning (niveau 5). Daarna is er echter een duidelijke afname in de kracht van de motor, en haal ik met dezelfde eigen krachtinspanning op niv 5 maar 22-23 km/h. De laatste 10 km voor dat de accu leeg is haal ik dan nog maar 20 km/h. Een langere afstand >=25 km/h halen zou beter zijn.

Maar overal zeer tevreden, 4vd 5 sterren

Reactie E-bikez.nl:

Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Leuk om te horen dat u elke dag veel plezier van uw e-bike heeft en dan u over het algemeen zeer tevreden bent.
De versnellingen van de Shimano...
Bedankt voor het delen van uw ervaring.
De versnellingen van de Shimano NEXUS-7 zijn nooit zelf in te stellen. Ze worden zo door Shimano ontworpen. De NEXUS-8 naaf gebruiken wij voor onze andere fietsen (Spark ONE, Spark evo en VOLT evo) heeft een versnelling meer en dus iets meer nuance.
Wij gebruiken voor de Spark Go (€1349) een zeer zuinig systeem, waarbij de afname in maximale snelheid iets merkbaar is als de accu leger wordt. In uw geval kunt u bijvoorbeeld in maximale ondersteuning 70-80 kilometer fietsen. Dit is ongeveer 16 - 17 kilometer per 100Wh. Wanneer wij altijd de maximale snelheid willen aanhouden, zal dit een stuk lager zitten en benader je 12 km per 100Wh, oftewel ongeveer 55 kilometer op een volle accu lading.
De Spark evo (middenmotor met krachtsensor) heeft een compleet ander systeem en kan in de hoogste ondersteuning met gemak 27 km per uur halen totdat de accu volledig leeg is. Wanneer de voorkeur is om altijd de maximale snelheid (27 km uur) te rijden, dan is deze e-bike wellicht een beter optie. De actieradius is dan wel wat lager (in het geval van de Spark evo is dit ongeveer 60km).
E-bikez

Jeannette

Fijn contact en veel rijplezier

Beschrijf hier uw ervaring

het contact met E-Bikez voelt als "thuiskomen", vriendelijk, tegemoedkomend en servicegericht en totaal NIET opdringerig (zoals STELLA)
Ben heel blij met m'n fiets die voldoet aan al mn...
Ben heel blij met m'n fiets die voldoet aan al mn verwachtingen

R.Goorman

Beoordeling Romain goorman

Beschrijf hier uw ervaring

Comfortabele fiets; zit goed; goed zadel.
Comfortabele fiets; zit goed; goed zadel.
Trapsysteem (batterijstand) is niet zo aangenaam. Fiets heeft blijkbaar 4 target-snelheden: 10 km/u (stand 1); 14 km/u (stand 2); 18 km/u (stand 3); 22 km/u (stand 4). Dit werkt als een discontinu systeem. Wil je vb. aan 16 km/u rijden dan moet je zelf de 2km/u boven de 14 erbij steken en dat vraagt echt duwen. Mijn vrouw rijdt met een Sparta electr. fiets en daar liggen de verhoudingen anders . Wij kunnen dus moeilijk samen naast elkaar fietsen.

Reactie E-bikez.nl:

Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Goed om te horen dat u de Spark ONE een comfortabele fiets vindt.
U heeft een elektrische fiets (Spark ONE) met een rotatie-sensor. Een...
Bedankt voor het delen van uw ervaring.
Goed om te horen dat u de Spark ONE een comfortabele fiets vindt.
U heeft een elektrische fiets (Spark ONE) met een rotatie-sensor. Een rotatie-sensor werkt voor alle merken/modellen hetzelfde, achter elke stand zit een ‘bepaalde’ snelheid (dus 5 standen met daarbij 5 snelheden, stand 5 is 25 km/u). Je bepaalt dus de snelheid voornamelijk met behulp van de standen van ondersteuning. Het is daarom erg lastig om samen te fietsen als je 2 verschillende soorten merken met een rotatie-sensor koopt. Immers het ene model/merk rijdt sneller/langzamer in een bepaalde stand dan een ander model/merk. Een e-bike met (ook) een kracht-sensor (bijvoorbeeld onze Spark evo) bepaal je de snelheid met je eigen kracht (kracht op de pedalen). Dit houdt in dat de motor harder gaat werken wanneer je zelf ‘’harder trapt’’ hierdoor kun je alle snelheden aannemen met hulp van de motor in elke stand van ondersteuning (stand 1- tm 5), en is samen-op fietsen met hulp van de motor veel gemakkelijker.
Rotatie-sensor
Snelheid bepaal je door de stand op het display
Comfortabele geleidelijke snelheid
Mogelijk om snel te gaan zonder (veel) eigen inspanning
Ondersteuning komt op gang na 1 omwenteling van de pedalen
Kracht-sensor
Snelheid bepaal je door eigen kracht (op de pedalen)
Hulp van de motor is bij elke snelheid mogelijk
Directe ondersteuning bij het wegrijden
Voor de een is een e-bike met rotatie-sensor fantastisch, een ander zweert weer bij een krachtsensor. Maar voor het samen-op fietsen is het verstandig als 1 van de fietsen een kracht-sensor heeft.
Jammer dat u dit achteraf ondervindt, daarom geven wij al onze klanten 14 dagen bedenktijd om dit soort situaties te voorkomen.
E-bikez

Sonja van der Hijden

Geen auto meer!

Beschrijf hier uw ervaring

Ik woon 19 kilometer van mijn werk. Voor deze baan, fietste ik altijd naar mijn werk, maar dat waren maar 8 kilometers heen en 8 kilometers terug. Ik miste het buiten zijn, het sportieve element van... Ik woon 19 kilometer van mijn werk. Voor deze baan, fietste ik altijd naar mijn werk, maar dat waren maar 8 kilometers heen en 8 kilometers terug. Ik miste het buiten zijn, het sportieve element van het fietsen en het gewoon lekker in beweging zijn. Nu fiets ik minimaal drie keer naar mijn werk en merk dat ik weer sterker en fitter word. Natuurlijk noemen alle "gewone" fietsers het niet echt fietsen (je bent een valsspeler) maar ik zeg maar zo: ik heb nu in vier maanden tijd 2000 kilometer gefietst in plaats van 2000 kilometer achter het stuur in een auto gezeten. Wat is gezonder voor mij, het milieu en mijn portemonnee?

Mirjam Minkhorst

Super blij met onze E-Bikez

Beschrijf hier uw ervaring

Wij mijn man en ik hebben in maart jl. allebei een ebike gekocht bij E-bikez en hebben al heel wat km gemaakt. De eerste keer als je op zo"n fiets stapt weet je niet wat je overkomt. Nu zijn we... Wij mijn man en ik hebben in maart jl. allebei een ebike gekocht bij E-bikez en hebben al heel wat km gemaakt. De eerste keer als je op zo"n fiets stapt weet je niet wat je overkomt. Nu zijn we eraan gewend en hebben alleen maar lof. De service is ook erg goed. De onderhoudsbeurt voor de fiets is ook netjes gepland en afgehandeld.
Voor ons is dit echt een aanrader. We hebben het gevoel dat wij bij een goed bedrijf een goede fiets hebben gekocht.

Prima fiets en prima service

Beschrijf hier uw ervaring

E-bikez is een heel prettig bedrijf, dat alles uitstekend regelt. En een erg goede fiets, die heel lekker rijdt. Proefritten zijn geen probleem, de fiets wordt op maat afgesteld, net zolang tot je... E-bikez is een heel prettig bedrijf, dat alles uitstekend regelt. En een erg goede fiets, die heel lekker rijdt. Proefritten zijn geen probleem, de fiets wordt op maat afgesteld, net zolang tot je tevreden bent. De service is uitstekend, de fietsauto-met-werkplaats rijdt gewoon voor en regelt alles.