Beursman

Tevreden over bestelling
6.6/10
7.4/10
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
8.2/10
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
7.6/10
Gebruiksvriendelijkheid website
7.4/10

Goede en veel info

geeft argumenten om dingen wel of niet te doen

als je een pakket koopt een mail met ETF's die nog actief zijn
je moet nu kijken wat verkocht is en gekocht

Sterke analyses van de financiële markten.
Ik smul ervan.

Anne-Marie

Abonnement gekocht op vier pakketten. In de periode een aanbeveling ontvangen. En dat was niet via ING aan te kopen. Wel via DEGIRO. Dus daar ook een rekening geopend. Ondertussen was ik al... Abonnement gekocht op vier pakketten. In de periode een aanbeveling ontvangen. En dat was niet via ING aan te kopen. Wel via DEGIRO. Dus daar ook een rekening geopend. Ondertussen was ik al uitgestapt bij Beleggen via Beheer, maar vindt in Beursman nog zeker geen alternatief als raadgever.

Het pakket was zo aangeschaft, dat was geen probleem. Daarna bleef het stil.

Een helder overzicht voor nieuwe instappers. Die krijgen geen advies wat te doen. Terugkijken op eerdere aankopen van Beursman heeft geen zin, zoal hij ook zelf stelt (overigens is alles van meer... Een helder overzicht voor nieuwe instappers. Die krijgen geen advies wat te doen. Terugkijken op eerdere aankopen van Beursman heeft geen zin, zoal hij ook zelf stelt (overigens is alles van meer dan een maand gratis, dus daar zou je sowieso geen aankoop voor hoeven doen) . De Dienstverlening vind ik tot nut toe absoluut het geld niet waard.

Reactie Beursman:

Alles wat wij aankopen is zowel bij Binck als DeGiro te vinden. Het is juist dat er de afgelopen tijd minder aankopen zijn geweest. Risico's waren te hoog. Daarnaast stonden beurzen bijna op records... Alles wat wij aankopen is zowel bij Binck als DeGiro te vinden. Het is juist dat er de afgelopen tijd minder aankopen zijn geweest. Risico's waren te hoog. Daarnaast stonden beurzen bijna op records of all time highs. Met onze ETF website trachten we na dips te kopen en na een stijging weer te verkopen. Die mogelijkheden waren er de afgelopen tijd niet. De beslissing om bijna niets te kopen was overigens wel juist. Beurzen zijn daarna gaan dalen.

Ik heb mede n.a.v. deze website belegd in 7 met name genoemde aandelen goudmijnen.

Duidelijke, overzichtelijke website. Goed onderbouwde analyses. Geloofwaardige beleggingsstrategie. Kan nog niets zeggen over tevredenheid over de bestelling, vandaar een 6.

Het verbaast me dat er geen aandacht wordt besteed aan bond ETF's (corporate of treasury). Bij een risicovolle aandelenmarkt past dit m.i. goed in een korte of middellange beleggingsstrategie. Kunt... Het verbaast me dat er geen aandacht wordt besteed aan bond ETF's (corporate of treasury). Bij een risicovolle aandelenmarkt past dit m.i. goed in een korte of middellange beleggingsstrategie. Kunt u daar iets over zeggen?

Reactie Beursman:

Beleggen in bonds (obligaties) is een vak apart. Wij hebben die specialisatie niet en daarom beleggen we er ook niet in. Het is juist dat men obligaties gebruikt als tegenhanger van gewone... Beleggen in bonds (obligaties) is een vak apart. Wij hebben die specialisatie niet en daarom beleggen we er ook niet in. Het is juist dat men obligaties gebruikt als tegenhanger van gewone aandelen. In plaats van obligaties gebruiken wij daarvoor goudmijn- en zilvermijnaandelen. Want ook die stijgen bij een dalende rente of ellende in de wereld. Obligaties hebben op dit moment een negatieve rente bubbel risico (Er komt een moment dat de rente zo laag /negatief is dat niemand die geld kostende obligaties nog wil kopen). Goudmijn- en zilvermijnaandelen hebben daar geen last van.

Heel goed

transparantie in orde, men houdt zich aan de eigen criteria , en vaak met succes

er schijnen meer websites en beleggingsvehikels te bestaan van beursman, zoals bijv ook goudmijn aandelen. Ik mis een overzicht van alle sites.
Dat dus even niet transparant. Lijkt me...
Dat dus even niet transparant. Lijkt me gemiste kans.

Reactie Beursman:

Beursman BV heeft in totaal 5 websites. Waarvan 3 in de Nederlandse taal: beursman.nl, goudmijnen.beursman.nl en zilvermijnen.beursman.nl. Op beursman.nl staan links naar de goudmijnen- en... Beursman BV heeft in totaal 5 websites. Waarvan 3 in de Nederlandse taal: beursman.nl, goudmijnen.beursman.nl en zilvermijnen.beursman.nl. Op beursman.nl staan links naar de goudmijnen- en zilvermijnenwebsites. Daarnaast zijn er 2 Engelstalige websites. Dit zijn echter slechts Engelse vertalingen van beursman.nl en goudmijnen.beursman.nl.

Goede ervaring . Beursman is transparent en correct. De website geeft goed inzicht in de daadwerkelijke service, geen verrassingen.

Duidelijke en goed gemotiveerde investerings-suggesties. Een goede splisting tussen korte- en langetermijn doelstellingen.
We website is overzichtelijk en heeft alle historie, prima....
We website is overzichtelijk en heeft alle historie, prima. Daarnaast is het dagelijks beurscommentaar (overigens publiek beschikbaar) helder geschreven en informatief.

C.F.H. Leijten

Tot op heden zijn de ervaringen goed, de adviezen zijn duidelijk en in een begrijpelijke taal geschreven

korte duidelijke adviezen, geen vage grafieken en statistieken

niet op dit moment

Een aantal keer een vraag gesteld via email en een aantal producten afgenomen

Snelle reactie, behulpzaam, scherpe analyses, informatieve website (ook voor mensen zonder abonnement)

Anke

De nieuwsbrieven per dag/week en maand zijn heel erg fijn. Zeker voor een beginnende belegger is dit zeer handig. De website is gemakkelijk en overzichtig met heldere omschrijvingen.

Sterke punten zijn de nieuwsbrieven en de website.
Ik heb 1 pakket aangekocht. Echter hierin is nog maar 1 aankoop gedaan vanwege de huidige markt; dus hier kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Als er in de beschrijvingen iets meer uitgelegd kan worden of de betreffende ETF voor de korte termijn is of voor de lange termijn dan zou dat fijn zijn voor een leek zoals ik. Er is een zilverETF... Als er in de beschrijvingen iets meer uitgelegd kan worden of de betreffende ETF voor de korte termijn is of voor de lange termijn dan zou dat fijn zijn voor een leek zoals ik. Er is een zilverETF verkocht met 5% winst terwijl in de nieuwsbrief wordt gezegd dat u de zilver en goud ETF nog wel 2-4 jaar wil vasthouden. Dit is voor mij niet duidelijk.

Reactie Beursman:

Dank u. Bij een ETF aankoop is het gelijktijdig een aankoop voor de korte en lange termijn. Het rendementsdoel voor de korte termijn is echter lager waardoor het eerder verkocht wordt. Het lange... Dank u. Bij een ETF aankoop is het gelijktijdig een aankoop voor de korte en lange termijn. Het rendementsdoel voor de korte termijn is echter lager waardoor het eerder verkocht wordt. Het lange termijn deel zal met een hoger rendement pas later verkocht worden. Er zit overigens geen verhouding tussen het korte en lange termijn deel. Klanten kunnen kiezen om voor de korte termijn, voor de lange termijn of beiden te gaan. De ETF website heeft 2 strategieën lange en korte termijn. Maar beiden zijn erop gebaseerd om telkens in en uit te stappen. Daarom raden we klanten van de ETF website aan om in en uit te stappen nadat men een transactie e-mail heeft ontvangen. We hebben echter ook goudmijn- en zilvermijnwebsites. Daar is de strategie buy and hold. Meteen instappen en de mijnaandelen minstens 2 tot 4 jaar in bezit houden. Omdat op al onze websites dezelfde verwachtingen en updates staan begrijpen we dat dit wat verwarrend kan overkomen. De ETF website en de goudmijn- en zilvermijnwebsites hebben echter ieder hun eigen strategie.

Na betaling van 90 euro na een maand nog geen enkele e-mail ontvangen........

Reactie Beursman:

U volgt slechts 3 van de 12 groepen. Het is juist dat er in die 3 groepen in de maand nadat u klant bent geworden geen aankopen hebben plaatsgevonden. Wij kopen niet klakkeloos om op die manier onze... U volgt slechts 3 van de 12 groepen. Het is juist dat er in die 3 groepen in de maand nadat u klant bent geworden geen aankopen hebben plaatsgevonden. Wij kopen niet klakkeloos om op die manier onze klanten maar tevreden te houden. Iedere aankoop is een afweging tussen risico en rendement. Achteraf zal dan blijken of wij de juiste keuze hebben gemaakt. De strategie met de ETF website is om telkens laag in te stappen en na een stijging weer te verkopen. Met onze ETF aan- en verkopen trachten we de golfbewegingen in de grafiek te volgen. Hierdoor komen ook onze aan- en verkopen in golfbewegingen. Een tijdje veel en dan weer een tijdje bijna geen. U had waarschijnlijk op een meer constante stroom van aankopen gehoopt. Dat lukt helaas niet want wij achten een beurs of ETF niet altijd koopwaardig. Wij wachten het juiste moment af en slaan dan pas toe. Met onze zilvermijn- en goudmijnaandelen websites volgen we overigens een andere strategie. Die strategie is buy and hold. Dan kunt u nadat u klant bent geworden wel meteen instappen en hoeft u geen kooptransactie e-mails af te wachten. De reden voor die andere strategie is dat ETF’s meer golfbewegingen in de grafiek maken en zilvermijn- en goudmijnaandelen in een bullmarkt jarenlang krachtig blijven doorstijgen.