Beursman

Tevreden over bestelling
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
Gebruiksvriendelijkheid website

Anke

De nieuwsbrieven per dag/week en maand zijn heel erg fijn. Zeker voor een beginnende belegger is dit zeer handig. De website is gemakkelijk en overzichtig met heldere omschrijvingen.

Sterke punten zijn de nieuwsbrieven en de website.
Ik heb 1 pakket aangekocht. Echter hierin is nog maar 1 aankoop gedaan vanwege de huidige markt; dus hier kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Als er in de beschrijvingen iets meer uitgelegd kan worden of de betreffende ETF voor de korte termijn is of voor de lange termijn dan zou dat fijn zijn voor een leek zoals ik. Er is een zilverETF verkocht met 5% winst terwijl in de nieuwsbrief wordt gezegd dat u de zilver en goud ETF nog wel 2-4 jaar wil vasthouden. Dit is voor mij niet duidelijk.

Reactie Beursman:

Dank u. Bij een ETF aankoop is het gelijktijdig een aankoop voor de korte en lange termijn. Het rendementsdoel voor de korte termijn is echter lager waardoor het eerder verkocht wordt. Het lange termijn deel zal met een hoger rendement pas later verkocht worden. Er zit overigens geen verhouding tussen het korte en lange termijn deel. Klanten kunnen kiezen om voor de korte termijn, voor de lange termijn of beiden te gaan. De ETF website heeft 2 strategieƫn lange en korte termijn. Maar beiden zijn erop gebaseerd om telkens in en uit te stappen. Daarom raden we klanten van de ETF website aan om in en uit te stappen nadat men een transactie e-mail heeft ontvangen. We hebben echter ook goudmijn- en zilvermijnwebsites. Daar is de strategie buy and hold. Meteen instappen en de mijnaandelen minstens 2 tot 4 jaar in bezit houden. Omdat op al onze websites dezelfde verwachtingen en updates staan begrijpen we dat dit wat verwarrend kan overkomen. De ETF website en de goudmijn- en zilvermijnwebsites hebben echter ieder hun eigen strategie.

Score voor Beursman: 4/5
Zou u Beursman aanbevelen? Ja