Beursman

Tevreden over bestelling
6.6/10
7.4/10
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
8.2/10
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
7.6/10
Gebruiksvriendelijkheid website
7.4/10

Han Willeboordse

Heb sinds begin dit jaar meegedaan met groep K en J.
Kwam snel op een verlies te staan van 2600 euro en toen maar gestopt met de adviezen op te volgen .
Doe nu nog mee met groep F,D en A...
Heb sinds begin dit jaar meegedaan met groep K en J.
Doe nu nog mee met groep F,D en A maar daar komen al maanden geen koopadviezen meer van.
Geeft niet ,kan dan ook niet meer in de min komen.
Steeds lees ik in de weekberichten dat de Beursman gaat kopen maar er gebeurt niets.
Begrijp ook niets van die hele korte super goede beoordelingen, waar halen deze mensen die goede resultaten vandaan?
Ben blij dat het deze maand stop, voor mij was het een grote teleurstelling.

Zet eindelijk ook eens de posities op de site die diep in de min staan.

Reactie Beursman:

De resultaten over de groepen J en K vallen dit jaar inderdaad tegen. De resultaten over de andere 10 groepen zijn wel positief. Een goede spreiding is en blijft noodzakelijk. Met name de ETF’s met... De resultaten over de groepen J en K vallen dit jaar inderdaad tegen. De resultaten over de andere 10 groepen zijn wel positief. Een goede spreiding is en blijft noodzakelijk. Met name de ETF’s met tarwe, mais, koffie en suiker hadden veel last van de hogere Euro en de nog niet veel aantrekkende inflatie. De resultaten van de olie ETF’s zijn nog matig. Maar de verwachting dat de olieprijs zou stijgen was juist, de koersen zijn al flink aangetrokken en er zijn al posities met winst verkocht. Alles met goud en zilver en de daarbij horende mijnen doet het nog niet goed. Normaal bij hoge beurzen en deze beleggingen worden daarom gebruikt om gespreid en deels contrair te beleggen. In de overige 10 groepen zijn de afgelopen maanden inderdaad veel minder kooptransacties dan normaal geweest. Heeft alles te maken met de gestegen en hoog staande beurzen. Alle transacties staan op de website. Ook die aankopen die in de min staan. Iedereen kan gratis de transacties ouder dan een maand per groep bekijken. Men kan zien wanneer er gekocht is en voor welke koers. Uw opmerking dat aankopen die in de min staan niet op de website zouden staan is dan ook niet juist. Ook alle verkopen met vermelding wanneer aangekocht is staan op de website. Iedereen kan per groep zien wanneer er verkocht is, met welke koers en wat het rendement was. In de weekverwachting is altijd te lezen hoeveel ETF’s er de week ervoor zijn gekocht en verkocht.

Vectra

Voor het tweede jaar weer gekozen voor Beursman. De eerste helft van het afgelopen jaar verliep erg goed, mooi rendement en regelmatig transacties, het tweede halve jaar was beduidend minder maar de... Voor het tweede jaar weer gekozen voor Beursman. De eerste helft van het afgelopen jaar verliep erg goed, mooi rendement en regelmatig transacties, het tweede halve jaar was beduidend minder maar de reden waarom wordt regelmatig op teruggekomen in het weekoverzicht zoals bijv. de euro/dollar verhouding. We wachten rustig af.
Ik zet iedere transactie in een Excel overzicht en ben tevreden over het behaalde resultaat van het afgelopen jaar.

Duidelijk, de aankoopprijs erbij vermelden is een duidelijke verbetering. De week en maand berichten vind ik erg prettig.

Een totaaloverzicht zou mooi zijn. Wellicht iets om over na te denken maar advies voor aankoop van een ETF in tijden van minder aankopen zoals het afgelopen half jaar om te proberen een rendement te... Een totaaloverzicht zou mooi zijn. Wellicht iets om over na te denken maar advies voor aankoop van een ETF in tijden van minder aankopen zoals het afgelopen half jaar om te proberen een rendement te halen meer dan op een spaarrekening.

Sander Honee

Geweldig!

Alles klopt! Inhoudelijk, manier van communiceren, openheid.

Wouter jansen

Slecht, geen antwoord op mail..beperkt advies..waardeloos voor de beginnende belegger!

Commerciële website die meer voorspiegeld dan je krijgt

Contact met je klanten en kijk wat je voor ze kan betekenen

Reactie Beursman:

Wij beantwoorden iedere e-mail. We hebben van u geen e-mail ontvangen. Persoonlijk advies geven wij niet. Maar de transacties kunnen zowel professionele als beginnende beleggers helpen om een betere... Wij beantwoorden iedere e-mail. We hebben van u geen e-mail ontvangen. Persoonlijk advies geven wij niet. Maar de transacties kunnen zowel professionele als beginnende beleggers helpen om een betere afweging te maken. We spiegelen zeker niet meer voor dan wat u krijgt. Juist daarom zijn alle transacties ouder dan een maand voor iedereen gratis in te zien.

Paul de Vries

We zijn vol verwachting. In de mailberichten wordt een serieuze beschrijving gegeven van mondiale ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beurzen. Inzet is met deskundigheid posities te... We zijn vol verwachting. In de mailberichten wordt een serieuze beschrijving gegeven van mondiale ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op de beurzen. Inzet is met deskundigheid posities te adviseren met het oog op een zo hoog mogelijk rendement. Wij zijn nu een half jaar abonnee. Tijdens deze periode heeft het ons nog niet veel opgebracht en is de verhouding 'kosten - baten' niet veelbelovend. Niettemin heb ik nog vertrouwen omdat het beursklimaat over de afgelopen 6 maanden niet gunstig waren.

Positief is niet in te stappen wanneer dat niet gunstig wordt ingeschat, ook al betekent dat weinig mogelijkheden voor rendement. Beter geen rendement dan verlies.

Met regelmaat terugkomen op tegenvallende posities zoals bij grondstoffen. Deze plaatsen binnen een juiste context, naast verwoorden dat het momentum onjuist was, achteraf, kan hoop bieden.

Hans Valkenburg

Informatie is duidelijk. Goede klantenservice. Kennis van zaken.
Ik heb regelmatig problemen gehad met het ontvangen van email berichten.

Uitgebreide week en maand verwachtingen.

Bij de aankoop van een beperkt aantal groepen om in te beleggen is spreiding van inleg belangrijk. Ik vind de informatie hierover te summier beschreven. Graag zou ik hier meer nadruk op zien en meer... Bij de aankoop van een beperkt aantal groepen om in te beleggen is spreiding van inleg belangrijk. Ik vind de informatie hierover te summier beschreven. Graag zou ik hier meer nadruk op zien en meer uitleg over de wijze waarop en wanneer deze spreiding is uit te voeren.

Reactie Beursman:

Dank u. Enkele maanden geleden hebben een aantal klanten helaas storingen met het ontvangen van e-mails ondervonden. Het was voor ons reden om over te gaan naar een andere e-mailservice. Het... Dank u. Enkele maanden geleden hebben een aantal klanten helaas storingen met het ontvangen van e-mails ondervonden. Het was voor ons reden om over te gaan naar een andere e-mailservice. Het versturen van e-mails werkt nu weer perfect. Afhankelijk van wat voor spamfilters en instellingen klanten gebruiken blijft het aan te raden om info@beursman.nl bij de veilige afzenders te plaatsen.
U heeft gelijk spreiding is heel belangrijk. Daarom de keuze om met 12 verschillende groepen te werken. Beleggingen gelijkmatig over meerdere groepen verdelen geeft een goede spreiding. Teveel in slechts 1 groep beleggen is af te raden. Het is lastig om klanten bij een aankoop informatie over spreiding te geven. Het is afhankelijk van wanneer men klant is geworden, welke groepen men volgt en wat voor beleggingen bijvoorbeeld in aandelen men daarnaast nog heeft. Een klant zal afhankelijk van zijn eigen totale portefeuille moeten nagaan of hij wat betreft spreiding wel goed zit.

Sander

Heb besloten Beursman te volgen vanwege zijn heldere analyses en de mooie winsten die hij presenteert. Omdat ik ook anderen volg zet ik alle transacties in een systeem, dit met als doel om tot een... Heb besloten Beursman te volgen vanwege zijn heldere analyses en de mooie winsten die hij presenteert. Omdat ik ook anderen volg zet ik alle transacties in een systeem, dit met als doel om tot een overzichtelijke geheel te komen. Bij Beursman liep ik hier echter vast (zie verbeter punten).

Ik heb een halfjaar lang zo'n 8 a 9 ETF groepen gevolgd. Het rendement, als alle aankoop transacties in deze periode op dit moment worden verkocht, is negatief.

Beursman is in staat zijn visie helder te verwoorden.

Meer transparantie. Beursman verkoopt iedere aankoop in principe (maar niet altijd) twee keer, een keer voor de korte termijn en een keer voor de lange termijn strategie. Beursman geeft echter in de... Meer transparantie. Beursman verkoopt iedere aankoop in principe (maar niet altijd) twee keer, een keer voor de korte termijn en een keer voor de lange termijn strategie. Beursman geeft echter in de korte termijn verkoop niet aan hoeveel procent hij verkocht heeft, hierdoor is het onduidelijk wat er nog open staat. Daarnaast wordt er in de korte termijn verkoop niet vermeld waarom er verkocht is en of het überhaupt handig is om nu (al) te verkopen. Dit maakt het voor mij niet overzichtelijk. Van iemand als Beursman verwacht ik enkel het beste aankoop moment en het beste verkoopmoment, niet meer en niet minder.

Reactie Beursman:

U geeft aan meer dan 8 van de 12 groepen te hebben gevolgd. Dit jaar vallen slechts bij 2 van de 12 groepen de resultaten flink tegen. Dat zijn de groepen J grondstoffen met sterk achtergebleven... U geeft aan meer dan 8 van de 12 groepen te hebben gevolgd. Dit jaar vallen slechts bij 2 van de 12 groepen de resultaten flink tegen. Dat zijn de groepen J grondstoffen met sterk achtergebleven resultaten en groep K de grondstofsector die achterbleef maar inmiddels wel (hogere olieprijs) wat aan het aantrekken is. Met een goede spreiding over 12 groepen of in uw geval meer dan 8 groepen zijn de resultaten door de gestegen beurzen dit jaar heel goed.
U heeft gelijk dat er op de website niet staat welk percentage doorgaat voor de lange termijn strategie. Dat dit percentage kan afwijken heeft niets te maken met een grotere of kleinere kans op een stijging. De reden is de spreiding van de portefeuille. De portefeuille mag geen overwogen positie in een bepaalde groep krijgen. Omdat iedere klant een andere portefeuille samenstelling heeft afhankelijk van wanneer hij klant is geworden en welke groepen hij volgt heeft het geen zin dit percentage te vermelden. Klanten moeten zelf de spreiding van hun portefeuille die naast ETF’s ook uit andere beleggingen kan bestaan in de gaten houden.
Op voorhand is te zien welke info men bij een transactie krijgt. Alle transacties ouder dan 1 maand zijn gratis voor iedereen per groep in te zien: https://www.beursman.nl/etf-indextracker-beleggen
Het is juist dat er bij een verkoop voor de korte termijn strategie geen reden staat. Al bij aankoop wordt het beoogde rendement aangegeven. Bij het behalen van dat rendement volgt automatisch verkoop. De korte termijn strategie is er op gericht om met een opeenstapeling van rendementen van ongeveer 5% een hoog jaarrendement te behalen.
De lange termijn strategie werkt meer op een buy and hold principe en daarbij wordt wel de afweging gemaakt of het nog zin heeft langer in een positie te blijven of dat er al verkocht moet worden. Daarom wel vermelding van een reden van verkoop bij de lange termijn strategie. Hoe de 2 strategieën werken en nog meer info over de werkwijze staat op de website en is hier na te lezen: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen

Bijna anderhalf jaar klant

Gebruiksvriendelijk
Goede en duidelijke informatie en verwachtingen.

Ik mis een totaaloverzicht van alle nog openstaande ETF's. Zeker ook diegene die in de min staan. Deze zijn voor personen, die niet dagelijks tijd hebben, voor de lange termijn kiezen en met... Ik mis een totaaloverzicht van alle nog openstaande ETF's. Zeker ook diegene die in de min staan. Deze zijn voor personen, die niet dagelijks tijd hebben, voor de lange termijn kiezen en met kleinere budgetten werken interessanter dan de reeds verkochte ETF's.

Zeer gebruiksvriendelijk en waardevol
Analyses altijd bijzonder interessant en waardevol om te bezien

Tijdige wekelijkse en maandelijkse updates.

Sterke analyses van de macro-economische situatie om de markten.

Misschien leuk om een indicatie te geven van individuele aandelen (misschien alleen AEX) die te ver zijn gedaald en dus een mooie lange termijn aankoop zouden zijn.