Anushka

De docent voegde weinig toe. Hij liet heel veel filmpjes zien. Hierdoor was er weinig tijd voor interactie. De docent heeft ook niet geholpen met hoe je de module opdracht opzet, een stukje uitleg... De docent voegde weinig toe. Hij liet heel veel filmpjes zien. Hierdoor was er weinig tijd voor interactie. De docent heeft ook niet geholpen met hoe je de module opdracht opzet, een stukje uitleg was fijn geweest. Hij zei dat het allemaal op e-connect staat en als je dat niet begrijpt, dat hij het dan ook niet meer weet. Ik vond de docent niet echt respectvol. Over MBO bijvoorbeeld deed hij neerbuigend, kleinerend, alsof MBO studenten dom zijn. Ik heb al een aantal opleidingen bij Scheidegger gevolgd en verschillende docenten gehad. Bij allemaal was ik dik tevreden en heb ik veel geleerd. Maar bij deze module had ik voor het eerst een negatieve ervaring.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Wat jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over de docent, Anushka! We gaan je feedback intern doorzetten.

Nick

Het boek, de theorie en de tijd voor lessen is niet toereikend genoeg voor het onderwerp. Zeer tevreden over de docent en de plek.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor je feedback Nick!

Ellen

Ik heb de docent 1 keer gesproken, en daar heb ik zelf om moeten vragen. Ik kan dus geen oordeel geven over haar. Volgens de informatie die ik in het begin heb gekregen zou je ook aan het eind van... Ik heb de docent 1 keer gesproken, en daar heb ik zelf om moeten vragen. Ik kan dus geen oordeel geven over haar. Volgens de informatie die ik in het begin heb gekregen zou je ook aan het eind van de cursus worden gebeld, maar dit is niet gebeurd.
Ik vond het volgen van de cursus online niet handig. Ik had geen overzicht over het geheel. De opdrachten vond ik soms niet duidelijk en erg veel. Voordat ik aan de cursus begon heb ik gebeld om te vragen of je in het vakgebied moet werken om de cursus te volgen. Dit was niet nodig, ook niet om de opdrachten met gesprekken te maken. Dit bleek niet het geval, er waren nogal wat opdrachten waarbij je gesprekken moest voeren. Aangezien ik in een andere sector werk, kon ik hier niks mee, ik had ook geen zin om steeds vriendinnen of familie te vragen. Uiteindelijk heb ik de cursus online laten zitten en de 3 boeken doorgewerkt. Dat werkte voor mij veel beter, ik had een duidelijker overzicht over de gehele theorie. Gelukkig had ik via whatsapp contact met een aantal medestudenten en kon ik het een en ander overleggen en oefenen. Ik vond de belasting van het volgen van de cursus best pittig, ik ben blij dat ik het gehaald heb en eraf ben. Echt tevreden ben ik niet over Scheidegger, de voorlichting van te voren is niet helemaal eerlijk, vind ik en voor mij voelt het dat als je (een flink bedrag) hebt betaald, je daarna maar moet afwachten hoe het verder verloopt. In eerste instantie had ik gekozen voor een cursus op locatie, maar daar was te weinig animo voor, dit bleek bij alle medestudenten die ik sprak, ik vraag me af of dit een werkelijke optie was? En ik vind het raar dat een cursus met docent en locatie dezelfde prijs heeft als een cursus online, die 1 keer wordt ontwikkeld en met een docent waar je heel weinig van hoort.

Beste Ellen,
Beste Ellen,
Allereerst bedankt voor het delen van je review met ons. Wat jammer om te lezen dat de cursus niet is gelopen zoals je graag had gewild. We zullen je feedback ook intern met ons meenemen, ter verbetering van de kwaliteit en service. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Tessa

De opleiding budgetcoach wordt op vrijdag aangeboden, maar deze gaat werkelijk nooit door! Als je iets aanbiedt, moet je hem ook geven!

Anderhalf jaar studievertraging opgelopen, omdat de...

Anderhalf jaar studievertraging opgelopen, omdat de opleiding (module budgetcoach) steeds niet doorging vanwege te weinig aanmeldingen.
En toen ik had besloten om hem dan maar op zaterdagen te volgen en er wél genoeg aanmeldingen waren, zei de docent één dag voor de eerste lesdag dat ze alle drie de opleidingsdagen tóch niet kon.
Ik kreeg nieuwe dagen toegewezen die voor mij niet haalbaar waren.
Steeds als ik zelf contact op nam met Scheidegger om tot een oplossing te komen, werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Wat uiteraard vervolgens niet gebeurde. En dan 3 á 4 weken later maar weer zelf bellen en dan moet je je verhaal weer helemaal opnieuw vertellen. Dan konden ze dit in het systeem wel terugvinden, maar er was vervolgens niks mee gedaan.

Uiteindelijk zelf maar de knoop doorgehakt en met grote tegenzin toch maar gekozen om de opleiding als zelfstudie te doen. Hier heb ik geen enkel bedankje of tegemoetkoming voor teruggezien, helaas.

Vervolgens een docent toegewezen gekregen die geen enkele interesse toont, soms pas een week later reageerde en dan vervolgens een antwoord gaf die totaal niet op mijn vraag sloeg. Maar inmiddels ben ik dan twee weken kwijt zonder verder te komen in de opleiding. En dit was ook nog eens dezelfde docent die dus eerder één dag voor de eerste opleidingsdag had afgezegd. Vervolgens besloten om deze module dan toch echt maar helemaal zelf en op mijn eigen manier te doen.
Een online werkomgeving die al een aantal jaar niet is aangepast. Wel vernieuwde boeken gekregen, waardoor bijvoorbeeld paginanummers niet meer overeen kwamen. Hierdoor veel onnodig tijd verloren doordat ik zelf moest gaan zoeken wat nu waarbij hoorde.
Vervolgens bij het examen ook nog eens een verouderde casus gekregen.

De eerste module (Schuldhulpverlening) ging wegens corona op locatie niet door. Die heb ik wel klassikaal online kunnen volgen. En dat was verder prima.

Jammer dat er geen stage is bij deze opleiding. Er wordt ook verder helemaal niet besproken hoe je nu moet starten in deze beroepsgroep. Hoe start je dit op?

Beste Tessa,
We betreuren te lezen over jouw ervaringen met ons. Dit is zeker niet de bedoeling geweest. We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien.
Mocht je een...
Beste Tessa,
Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.

Lisette

Ik snap niet dat jullie niet op de hoogte zijn van het feit dat de opleiding tot op heden nog niet heeft plaatsgevonden. Het lijkt mij zinnig dat jullie met z'n allen blijven praten over hoe het... Ik snap niet dat jullie niet op de hoogte zijn van het feit dat de opleiding tot op heden nog niet heeft plaatsgevonden. Het lijkt mij zinnig dat jullie met z'n allen blijven praten over hoe het gaat binnen jullie organisatie, jullie werken nu flink langs elkaar heen! Heel jammer.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Het spijt ons te lezen dat je al een review verzoek hebt gekregen, Lisette. Wellicht is er intern iets misgegaan wat betreft het uitsturen van deze e-mail. Excuses voor het ongemak.
Met...
Scheidegger Opleidingen

Zeer slechte organisatie, slechte begeleiding en je merkt erg goed dat er personeelstekorten zijn!!!
Zeker NIET aan te bevelen, je betaald een hoop geld en echt totaal geen goede service.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Het spijt ons te lezen dat je dit op deze manier ervaart. We zijn hard bezig om er voor te zorgen dat we geen personeelstekorten hebben. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt... Het spijt ons te lezen dat je dit op deze manier ervaart. We zijn hard bezig om er voor te zorgen dat we geen personeelstekorten hebben. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Scheidegger Opleidingen

De opleiding met de virtuele classroom heb ik als heel prettig ervaren. Wel is er verschil in docenten, maar het is een prima alternatief voor les op lokatie. Momenteel werk ik aan de laatste... De opleiding met de virtuele classroom heb ik als heel prettig ervaren. Wel is er verschil in docenten, maar het is een prima alternatief voor les op lokatie. Momenteel werk ik aan de laatste module, helaas is dit e-learning. Hierin mis ik volledig de connectie met de opleiding en docent. Zo goed ik de eerste modules heb afgesloten, zo bang ben ik voor deze.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor je feedback, wat fijn om te lezen dat je tevreden bent over de Virtual Classroom en je bang bent dat de e-learning daarentegen niet gaat lukken. Hopelijk komt dit alsnog goed. Mocht je... Bedankt voor je feedback, wat fijn om te lezen dat je tevreden bent over de Virtual Classroom en je bang bent dat de e-learning daarentegen niet gaat lukken. Hopelijk komt dit alsnog goed. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Cindy

Beste Scheidegger,
Met veel enthousiasme begonnen aan deze opleiding.

Dag 1 was er een storing en kon ik nog niet goed oordelen (achteraf de meest inspirerende dag)
Dag 2 en 3...
Beste Scheidegger,
Met veel enthousiasme begonnen aan deze opleiding.

Dag 2 en 3 Volledig afgehaakt
Dit had diverse oorzaken:
- Niet tijdig stukken ontvangen van cursusleider
- Cursusleider die alleen maar zendt. Alleen maar zenden. Ik haakte hier volledig op af en kon het echt niet meer bijhouden.
*alleen zenden
*geen interactie
*geen reactie op vragen
-Ben hier echt verdrietig van geworden. Heb contact gezocht met cursusleider via app, tel en mail. Helaas is geen van allen een succes geworden.

Na laatste cursusdag weer beloofd stukken te sturen, helaas nog niets ontvangen.
Wat moet ik hier van zeggen. Alles wat ik zeg of schrijft maakt me onzeker en verdietig.
Weet zeker dat hij alles weet en mega kennis heeft, maar kwam er niet uit.

Zonde!!!!!!

Cindy Groenendaal

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste Cindy, wat vervelend om te lezen dat je het op deze manier hebt ervaren en we kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag op een andere manier had gezien. We zien dat je inmiddels al in... Beste Cindy, wat vervelend om te lezen dat je het op deze manier hebt ervaren en we kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag op een andere manier had gezien. We zien dat je inmiddels al in contact bent met onze collega's van studiebegeleiding en zij nemen graag even telefonisch contact met je op. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag!

Esther

De opleiding heeft de administratie niet op orde. Toetsvragen staan in niet in de aangeboden stof. Docenten hebben andere antwoorden dan de vragen die gesteld worden. Inhoudelijk geeft het veel... De opleiding heeft de administratie niet op orde. Toetsvragen staan in niet in de aangeboden stof. Docenten hebben andere antwoorden dan de vragen die gesteld worden. Inhoudelijk geeft het veel informatie, maar alleen goed te doorgronden als je al voorkennis hebt. De manier waarop getoetst wordt, multiple choice, doet geen recht aan de inhoud van de stof.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Bedankt voor je feedback Esther. Wat jammer dat je dit zo ervaren hebt en we gaan je feedback ook intern met ons meenemen ter verbetering van de kwaliteit van de opleiding.
Met vriendelijke...

Mike

Te weinig praktijk ervaringen. Weinig videos met uitleg teveel tekst en vrij kort voor de opleiding zoals deze is.

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Wat jammer om te lezen, Mike! We gaan je feedback intern met ons meenemen. Bedankt voor je review.