Tessa

De opleiding budgetcoach wordt op vrijdag aangeboden, maar deze gaat werkelijk nooit door! Als je iets aanbiedt, moet je hem ook geven!

Anderhalf jaar studievertraging opgelopen, omdat de opleiding (module budgetcoach) steeds niet doorging vanwege te weinig aanmeldingen.
En toen ik had besloten om hem dan maar op zaterdagen te volgen en er wél genoeg aanmeldingen waren, zei de docent één dag voor de eerste lesdag dat ze alle drie de opleidingsdagen tóch niet kon.
Ik kreeg nieuwe dagen toegewezen die voor mij niet haalbaar waren.
Steeds als ik zelf contact op nam met Scheidegger om tot een oplossing te komen, werd mij beloofd dat ik teruggebeld zou worden. Wat uiteraard vervolgens niet gebeurde. En dan 3 á 4 weken later maar weer zelf bellen en dan moet je je verhaal weer helemaal opnieuw vertellen. Dan konden ze dit in het systeem wel terugvinden, maar er was vervolgens niks mee gedaan.

Uiteindelijk zelf maar de knoop doorgehakt en met grote tegenzin toch maar gekozen om de opleiding als zelfstudie te doen. Hier heb ik geen enkel bedankje of tegemoetkoming voor teruggezien, helaas.

Vervolgens een docent toegewezen gekregen die geen enkele interesse toont, soms pas een week later reageerde en dan vervolgens een antwoord gaf die totaal niet op mijn vraag sloeg. Maar inmiddels ben ik dan twee weken kwijt zonder verder te komen in de opleiding. En dit was ook nog eens dezelfde docent die dus eerder één dag voor de eerste opleidingsdag had afgezegd. Vervolgens besloten om deze module dan toch echt maar helemaal zelf en op mijn eigen manier te doen.
Een online werkomgeving die al een aantal jaar niet is aangepast. Wel vernieuwde boeken gekregen, waardoor bijvoorbeeld paginanummers niet meer overeen kwamen. Hierdoor veel onnodig tijd verloren doordat ik zelf moest gaan zoeken wat nu waarbij hoorde.
Vervolgens bij het examen ook nog eens een verouderde casus gekregen.

De eerste module (Schuldhulpverlening) ging wegens corona op locatie niet door. Die heb ik wel klassikaal online kunnen volgen. En dat was verder prima.

Jammer dat er geen stage is bij deze opleiding. Er wordt ook verder helemaal niet besproken hoe je nu moet starten in deze beroepsgroep. Hoe start je dit op?

Reactie Scheidegger Opleidingen:

Beste Tessa,
We betreuren te lezen over jouw ervaringen met ons. Dit is zeker niet de bedoeling geweest. We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien.
Mocht je een klacht willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen en te versturen. Een van onze studiebegeleiders kunnen je dan verder assisteren. Het is ook mogelijk via één van onze social media kanalen contact met ons op te nemen, indien wij je verder mogen assisteren.
Scheidegger Opleidingen

Score voor Scheidegger Opleidingen: 1/5