Scaliger

Heb je beter geleerd hoe je vragen moet beantwoorden?
7.4/10
Hoe was de sfeer in de klas?
Heb je beter grip gekregen op de examenstof?
8.2/10
Kon de docent goed uitleggen?

Laurens van Kessel

De examentraining van Scaliger wordt gegeven door een leraar die weet waar hij het over heeft en waar hij mee bezig is. Samen met de leerlingen wordt gekeken hoe hij zijn kennis het best aan hen kan... De examentraining van Scaliger wordt gegeven door een leraar die weet waar hij het over heeft en waar hij mee bezig is. Samen met de leerlingen wordt gekeken hoe hij zijn kennis het best aan hen kan overdragen. Dit, gepaard met een prettige sfeer in de klas, resulteert in een uitstekende voorbereiding voor het eindexamen.

Leraren zijn zeer ervaren op het gebied eindexamens en met name de vraagstelling en nuances die Cito hanteert.

Ida Verver

Ik heb er echt wat aan gehad. Er werd op een leuke manier verteld, je aandacht werd erbij gehouden. Goede verhouding tussen luisteren en zelfstandig werken. Leuke interactie ook en goede vertaaltips... Ik heb er echt wat aan gehad. Er werd op een leuke manier verteld, je aandacht werd erbij gehouden. Goede verhouding tussen luisteren en zelfstandig werken. Leuke interactie ook en goede vertaaltips meegekregen. Door de training heb ik veel meer begrepen van de stof.

Omdat het op een leuke manier verteld werd onthield ik het beter. Ik heb er echt veel aan gehad.

Latijn heb ik altijd al gezien als struikelvak. Door de examentraining van Scaliger heb ik mijn kennis aanzienlijk kunnen verhogen en hierdoor ook beter kunnen presteren op het examen.

Jordi was zeer streng en erg duidelijk. Dat vond ik erg fijn omdat ik mij hierdoor goed kon concentreren op de training. Daarnaast was de uitleg erg duidelijk en heeft de training mij zeker geholpen... Jordi was zeer streng en erg duidelijk. Dat vond ik erg fijn omdat ik mij hierdoor goed kon concentreren op de training. Daarnaast was de uitleg erg duidelijk en heeft de training mij zeker geholpen om het Latijn (eindelijk) te snappen.

Philip de Rijk

Goede docent, goede verdeling van de aandacht over de onderwerpen die belangrijk zijn voor het eindexamen.

Docent beschikt over veel kennis, heldere uitleg.

Sven

Goede dag,
Mijn naam is Sven, 18 jaar oud.

Afgelopen zomer (2015) moest ik eindexamen Gymnasium doen.

In de vierde klas had ik gekozen om Latijn te laten vallen en...
Goede dag,
Mijn naam is Sven, 18 jaar oud.

Afgelopen zomer (2015) moest ik eindexamen Gymnasium doen.

In de vierde klas had ik gekozen om Latijn te laten vallen en uiteindelijk in Grieks eindexamen te doen. In jaar 5 en 6 bleek dit voor mij een erg lastig vak. Mede door mijn dislectie ging het niet naar behoren. Voor mijn Dossierwerk haalde ik constant onvoldoendes. Uiteindelijk ging ik mijn examen in met een 3,4 voor mijn schoolexamen. Een 3,6 zou genoeg zijn om te slagen. Maar gezien het hoge te verwachten niveau van het eindexamen en mijn eerder gehaalde cijfers was ik daar niet gerust op.

Daarom heb ik besloten om een examentraining Grieks te volgen bij Scaliger. Tijdens deze examentraining van twee dagen is de gehele Illias nog een keer helemaal doorgenomen. En dit gebeurde met enorm veel enthousiasme door Jordi Wiersma dat het voor een ieder een stuk duidelijker werd. Het was vermakelijk om het verhaal op deze manier door te nemen, en dit hielp ook bij het onthouden van de stof. Ook leerde Jordi ons handige ezelsbruggetjes voor woorden en grammatica. En werd er aandacht besteedt aan vertalen, waardoor ik hier ook een stuk beter in werd.

Het programma is erg fijn. Hard doorpakken, maar ook voldoende pauze, met een wat grotere lunchpauze om even energie bij te laden.

Ik heb uiteindelijk een 4,3 gehaald. Genoeg om te slagen, en hoger dan ik ooit gehaald had. Daarom kan ik tenslotte niets anders concluderen dan dat ik de examentraining van scaliger zeer aanraad. Als je zelf goed je best doet, ben ik er van overtuigd dat je cijfer omhoog zal gaan.

Sven.

Goede enthousiaste uitleg, versterkt door visuele toevoegingen met zwaarden en schilden

Alexander Crena de Iongh

Voor de examentraining stond ik nog een 5 gemiddeld door alle schoolexamens en toen had ik ook al hulp van een bijleslerares voor Latijn. Voor dat ik mijn eindexamen Latijn deed, heb ik hier een... Voor de examentraining stond ik nog een 5 gemiddeld door alle schoolexamens en toen had ik ook al hulp van een bijleslerares voor Latijn. Voor dat ik mijn eindexamen Latijn deed, heb ik hier een examentraining gevolgd van een aantal dagen. Hierdoor heb ik voor het eindexameneen 7.6 gehaald en heb ik het vak Latijn afgerond met een 6,3! Heel erg dankbaar hiervoor!

Alles van het pensum werd duidelijk uitgelegd.
Vragen die je had over een bepaald woord, waarom het zo was, was wel een antwoord op

Michelle van Loon

Mijn docent was Jordi, wat een kanjer! Ik had altijd ontzettend veel moeite met gelezen stof (pensum), doordat mijn docenten op mijn school er snel doorheen gingen. Vertalen ging wel oké,... Mijn docent was Jordi, wat een kanjer! Ik had altijd ontzettend veel moeite met gelezen stof (pensum), doordat mijn docenten op mijn school er snel doorheen gingen. Vertalen ging wel oké, afhankelijk van welke teksten. Jordi nam echt de tijd om rustig door de stof heen te gaan en legde stap voor stap uit hoe je goed moet vertalen. Verder natuurlijk ook steeds dingetjes en stapjes in vertalen herhalen, maar zoals ze wel eens zeggen, 'herhaling is de moeder der didactiek': dat klopt ook zeker weten. Het is een training waar je wel écht voor moet gaan, je moet er niet met tegenzin zitten - want dan pik je niets op.. Maar dankzij deze examentraining heb ik gelukkig met mijn gemiddelde 5,5 voor Latijn toch een 6,9 op mijn CE weten te scoren! Echt ontzettend tevreden en ik vind het dan ook echt een aanrader :)

Omdat het met een relatief kleine groep is, krijg je ook echt aandacht van de docent. Dat scheelt erg veel vergeleken met klassikale lessen op school, waar de docent niet de tijd heeft om stil te... Omdat het met een relatief kleine groep is, krijg je ook echt aandacht van de docent. Dat scheelt erg veel vergeleken met klassikale lessen op school, waar de docent niet de tijd heeft om stil te staan bij elke vraag van elke leerling. Hierdoor werden al mijn vragen beantwoord en maakte ik ook echt vooruitgang.

Martine Pouwels

Zeer goed. Ik denk met plezier terug aan die twee dagen. Heb er veel geleerd, maar ook echt naar m'n zin gehad.

Vooral de manier waarop werd uitgelegd was erg fijn. Heel duidelijk en opgewekt, actief en vrolijk. Heel anders als er een stoffig mens voorleest uit een boek.

Pieter

Prima intensieve cursus die ingaat op de belangrijke verbeterpunten voor het examen

Intensief en volledig alles doorgenomen