Kwaliteit van de offerte
Hotel(s)
Reisadvies
7.8/10

Kesh Mahabier

Wij zijn goed geholpen en geadviseerd.

Sterke punten tijdens het verblijf

Ophalen vliegveld ontvangst hotel wat zeer goed geregeld.

Upgrade advies voor de hotels dit kan beter.

Schitterende reis gemaakt. De begeleiding vanuit NBBS was geweldig!
Wij maken voortdurend reclame voor NBBS.

Sterke punten tijdens het verblijf

Alle afgesproken transfers werden geheel op tijd uitgevoerd.
Alle afgesproken transfers werden geheel op tijd uitgevoerd.
De besprekingen, die wij tevoren met uw medewerkster hebben gehad waren duidelijk, in enkele situaties op eerlijke manier niet rooskleuriger voorgesteld dan het was, m.a.w. wij zijn opgetogen teruggekeerd van deze prachtige reis.

Hoewel wij slechts eenmaal uw medewerkster in levende lijve hebben meegemaakt, is het mailverkeer dermate grondig geweest dat wij vanaf het begin alle vertrouwen hebben gehad in haar en in NBBS en... Hoewel wij slechts eenmaal uw medewerkster in levende lijve hebben meegemaakt, is het mailverkeer dermate grondig geweest dat wij vanaf het begin alle vertrouwen hebben gehad in haar en in NBBS en dat is zo mogelijk alleen nog maar groter geworden, ook tijdens de reis.

Yves Dubois

De reis is perfect volgens plan verlopen en de reisdocumentatie was zeer duidelijk mbt elke etappe in deze lange trip.
Enige minpuntje was de korte transittijd voorzien in Australie waar we...
Enige minpuntje was de korte transittijd voorzien in Australie waar we moesten overstappen tijdens de trip van Christchurch naar Nadi. Die bleek minder dan een uur te zijn waarbij lange afstanden van een terminal naar een andere moesten worden afgelegd met tussendoor nog een controle met lange wachtrijen. We hebben moeten rennen om die vlucht nog te halen.

Sterke punten tijdens het verblijf

Mooie accommodaties met prachtige ligging in Nieuw Zeeland vooral en zeer vriendelijke en behulpzame gastheren/gastvrouwen of personeel.

Dit was mijn tweede reis naar NZ en ik vind de...

Dit was mijn tweede reis naar NZ en ik vind de natuur daar nog altijd overweldigend mooi. Het weer op het Zuid Eiland was wel grilliger ( storm, regen, sneeuw maar toch ook redelijk wat zon) in de herfst dan in de lente (vorige reis) maar dat hoort erbij.

Zoals hoger reeds vermeld vond ik de reis heel goed georganiseerd, op dit minpuntje na. Maar wellicht was er voor die connectie geen beter alternatief zonder de reisduur aanzienlijk te verlengen.

Reactie NBBS Reizen:

Dank u wel voor uw feedback. Wat fijn dat u (opnieuw) zo van Nieuw-Zeeland heeft genoten. Inderdaad jammer van de stress bij het overstappen tijdens de vlucht van Christchurch naar Nadi. Wij... Dank u wel voor uw feedback. Wat fijn dat u (opnieuw) zo van Nieuw-Zeeland heeft genoten. Inderdaad jammer van de stress bij het overstappen tijdens de vlucht van Christchurch naar Nadi. Wij proberen altijd het midden te vinden tussen de officiële 'minimum connecting time' die door de luchtvaartmaatschappijen wordt voorgeschreven en een haalbaar scenario voor onze reizigers. Als het mogelijk is om een ruimere tijd in te passen doen we dit, maar uiteraard willen we ook een te lange wachttijd voorkomen. Fijn dat u de vlucht wel heeft gehaald en nog een paar nachten op Fiji van uw rondreis kon nagenieten. Als u voor de derde keer naar Nieuw-Zeeland wilt gaan, zijn wij u graag weer van dienst! Het team van NBBS Reizen

Linda Wight

Een heerlijke reis en prima geregeld.
Goede gidsen en chaufers.
Mooie hotels.

Sterke punten tijdens het verblijf

Auto met gids altijd optijd.

Hotel op Lombok pasten niet bij de reis,ik denk dat deze Yojarkarta heette.
Bij Nusa moesten we zelf de koffers in de zee van boot halen. Daar door waren koffers nat.

Marjan

Fantastische reis Cuba gehad, veel gezien en alles was prima geregeld.

Sterke punten tijdens het verblijf

I.t.t. de informatie die we vooraf kregen bleken we zowel een chauffeur als een gids te hebben (waarschijnlijk omdat de chauffeur amper engels sprak). Het reisprogramma (stops onderweg) bleek ook al... I.t.t. de informatie die we vooraf kregen bleken we zowel een chauffeur als een gids te hebben (waarschijnlijk omdat de chauffeur amper engels sprak). Het reisprogramma (stops onderweg) bleek ook al vast te liggen, het was dus niet zo dat we daar zelf nog iets over konden zeggen (als we hadden gewild had dat denk ik wel gekund). Ging prima en we zijn zeer tevreden, maar ik meld het omdat dat niet echt heel duidelijk in de informatie staat.

Klein puntje: op mijn vraag of we met z'n 2-en wel harde koffers konden meenemen (geadviseerd wordt: reistassen) kreeg ik als antwoord dat dat best kon. Ik wil er op wijzen dat dat absoluut NIET... Klein puntje: op mijn vraag of we met z'n 2-en wel harde koffers konden meenemen (geadviseerd wordt: reistassen) kreeg ik als antwoord dat dat best kon. Ik wil er op wijzen dat dat absoluut NIET kan, zeker omdat we dus ook een gids in de auto hadden. gelukkig hadden we voor de zekerheid toch reistassen bij ons dus voor ons was het geen probleem.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor de feedback over uw rondreis door Cuba. Fijn dat u zo van de reis heeft genoten. Als ook een Engelssprekende gids meereist (wat niet altijd het geval is, want soms spreekt de... Hartelijk dank voor de feedback over uw rondreis door Cuba. Fijn dat u zo van de reis heeft genoten. Als ook een Engelssprekende gids meereist (wat niet altijd het geval is, want soms spreekt de chauffeur wel Engels), wordt het in de auto inderdaad krap met de koffers. Op onze website wordt geadviseerd om geen harde koffers mee te nemen en datzelfde antwoord hadden we u natuurlijk moeten geven toen u ons om advies vroeg. Onze excuses daarvoor! Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Erg goed , snelle en steeds keurige informatie

Sterke punten tijdens het verblijf

Contact met bureau , altijd bereikbaar en bereidheid tot helpen

Hè le maal FANTASTISCH!

Alles perfect geregeld

Niet nodig

Organisatie en logistiek in orde.Te weinig platteland.

Sterke punten tijdens het verblijf

Laos en met name Luang Prabang.
Hanoi

Met name Ho Tjsi Minh stad en ook .Pnom Pen als stad weing aantrekkelijk.
Autoreis Seam Reap PP erg saai, met name zonder Engelstalige chauffeur.
Bezoek Tong Le Sap meer grote...
Met name Ho Tjsi Minh stad en ook .Pnom Pen als stad weing aantrekkelijk.
Autoreis Seam Reap PP erg saai, met name zonder Engelstalige chauffeur.
Bezoek Tong Le Sap meer grote teleurstelling. Paaldorp weinig interessant. Drijvende dorp veel leuker !!!
Hotel Seam R onder de maat. Beb van beton. Badkamer veel te klein en alles driijfnat omdat geen douchegordijn aanwezig.
Zelf ander hotel gezocht.

Leo Vaessen

Goede ervaring met NBBS. Niet goed met se Apollo Star organisatie

Niet echt.

Zoals genoemd, slechte ervaring met Apollo. Bij het ophalen van de camper zeer slechte uitleg. Er werd toch een aanvullende verzekering aangesmeerd terwijl we dachten volledig verzekerd te zojn. Bij... Zoals genoemd, slechte ervaring met Apollo. Bij het ophalen van de camper zeer slechte uitleg. Er werd toch een aanvullende verzekering aangesmeerd terwijl we dachten volledig verzekerd te zojn. Bij het terugbrengen van de camper meer dan 2 uur moeten wachten.
De camper was oke, maar de campingstoelen en tafel waren van slechte kwaliteit. De GPS navigatie hield er na twee weken mee op. Teruggave van betaling zou op zijn plaats zijn.

Reactie NBBS Reizen:

Beste mijnheer Vaessen, hartelijk bedankt voor uw feedback. Fijn dat u tevreden bent met onze service, maar wat vervelend dat met de camperhuur via Apollo niet alles goed is verlopen. Wij nemen... Beste mijnheer Vaessen, hartelijk bedankt voor uw feedback. Fijn dat u tevreden bent met onze service, maar wat vervelend dat met de camperhuur via Apollo niet alles goed is verlopen. Wij nemen hierover rechtstreeks contact met u op zodat wij dit naar behoren kunnen afhandelen. Met vriendelijke groet, het team van NBBS Reizen

Rob Woldberg

Wij (Karin en Rob Woldberg) hebben zo juist van een prachtige vakantie naar Ecuador (2 weken rondreis) en de Galapagos
(1 week cruise) genoten.

Sterke punten tijdens het verblijf

Ecuador: uitstekende gids/chauffeur, Hotels in Otavallo, Banos, Cuenca en Guayaquil
Galapagos: Schip Santa Cruz II

Hotel in de Amazone: was gewoon niet goed genoeg, matige service, matig eten, heel vol, zou 8 of 9 kamers zijn, maar was compleet vol met studenten/backpackers, meer dan 50 personen hetgeen heel... Hotel in de Amazone: was gewoon niet goed genoeg, matige service, matig eten, heel vol, zou 8 of 9 kamers zijn, maar was compleet vol met studenten/backpackers, meer dan 50 personen hetgeen heel veel lawaai opleverde en het ging ten koste van de Jungle beleving vanwege de compleet andere doelgroep....dit kan eigenlijk niet voor de prijs die wij hebben betaald.
Hotel in Guamote (Inti Sisa) is ook niet in lijn met rest, zeer beperkt en matige service/eten etc. Er zijn genoeg alternatieven in de buurt, er is geen enkele reden om in Guamote te slapen.

Reactie NBBS Reizen:

Hartelijk dank voor uw feedback over uw reis naar Ecuador en de Galápagos eilanden. Goed om te horen dat de reis grotendeels naar uw zin was. Wat vervelend dat uw verblijf in het hotel in de Amazone... Hartelijk dank voor uw feedback over uw reis naar Ecuador en de Galápagos eilanden. Goed om te horen dat de reis grotendeels naar uw zin was. Wat vervelend dat uw verblijf in het hotel in de Amazone samenviel met het bezoek van een grote groep studenten. Wij kunnen ons goed voorstellen dat dit tot overlast heeft geleid en zullen bij onze lokale agent nagaan of er vaker studenten in dit hotel overnachten. Indien dit het geval is, zullen wij het vervangen door een alternatief. Inti Sisa Guesthouse in Guamote is een bewuste keuze. Het biedt inderdaad een lagere standaard dan de overige hotels tijdens de rondreis. Inti Sisa is echter onderdeel van een project voor duurzaam toerisme. Van de opbrengst van de overnachtingen worden opleidingsprojecten gefinancierd die de levenstandaard van de lokale bevolking vergroten. Gekoppeld aan het guesthouse zijn o.a. een naaiatelier voor vrouwen, computerles en huiswerkbegeleiding voor kinderen en een project waarbij melk wordt uitgedeeld aan nabijgelegen lagere scholen. Dat neemt niet weg dat de standaard wel voldoende moet zijn, wij zullen dit terugkoppelen aan onze lokale partner. Tevens zullen wij in de toekomst duidelijker melding van dit feit maken op onze website. Wij hopen dat deze uitleg duidelijk is. Mocht u meer vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen via Info@nbbs.nl. Groet, het team van NBBS Reizen