Beursman

Tevreden over bestelling
Orderafhandeling
Snelheid toegang tot uw account
Reactiesnelheid bij vragen over uw bestelling
Gebruiksvriendelijkheid website

Sander

Heb besloten Beursman te volgen vanwege zijn heldere analyses en de mooie winsten die hij presenteert. Omdat ik ook anderen volg zet ik alle transacties in een systeem, dit met als doel om tot een overzichtelijke geheel te komen. Bij Beursman liep ik hier echter vast (zie verbeter punten).

Ik heb een halfjaar lang zo'n 8 a 9 ETF groepen gevolgd. Het rendement, als alle aankoop transacties in deze periode op dit moment worden verkocht, is negatief.

Beursman is in staat zijn visie helder te verwoorden.

Meer transparantie. Beursman verkoopt iedere aankoop in principe (maar niet altijd) twee keer, een keer voor de korte termijn en een keer voor de lange termijn strategie. Beursman geeft echter in de korte termijn verkoop niet aan hoeveel procent hij verkocht heeft, hierdoor is het onduidelijk wat er nog open staat. Daarnaast wordt er in de korte termijn verkoop niet vermeld waarom er verkocht is en of het überhaupt handig is om nu (al) te verkopen. Dit maakt het voor mij niet overzichtelijk. Van iemand als Beursman verwacht ik enkel het beste aankoop moment en het beste verkoopmoment, niet meer en niet minder.

Reactie Beursman:

U geeft aan meer dan 8 van de 12 groepen te hebben gevolgd. Dit jaar vallen slechts bij 2 van de 12 groepen de resultaten flink tegen. Dat zijn de groepen J grondstoffen met sterk achtergebleven resultaten en groep K de grondstofsector die achterbleef maar inmiddels wel (hogere olieprijs) wat aan het aantrekken is. Met een goede spreiding over 12 groepen of in uw geval meer dan 8 groepen zijn de resultaten door de gestegen beurzen dit jaar heel goed.
U heeft gelijk dat er op de website niet staat welk percentage doorgaat voor de lange termijn strategie. Dat dit percentage kan afwijken heeft niets te maken met een grotere of kleinere kans op een stijging. De reden is de spreiding van de portefeuille. De portefeuille mag geen overwogen positie in een bepaalde groep krijgen. Omdat iedere klant een andere portefeuille samenstelling heeft afhankelijk van wanneer hij klant is geworden en welke groepen hij volgt heeft het geen zin dit percentage te vermelden. Klanten moeten zelf de spreiding van hun portefeuille die naast ETF’s ook uit andere beleggingen kan bestaan in de gaten houden.
Op voorhand is te zien welke info men bij een transactie krijgt. Alle transacties ouder dan 1 maand zijn gratis voor iedereen per groep in te zien: https://www.beursman.nl/etf-indextracker-beleggen
Het is juist dat er bij een verkoop voor de korte termijn strategie geen reden staat. Al bij aankoop wordt het beoogde rendement aangegeven. Bij het behalen van dat rendement volgt automatisch verkoop. De korte termijn strategie is er op gericht om met een opeenstapeling van rendementen van ongeveer 5% een hoog jaarrendement te behalen.
De lange termijn strategie werkt meer op een buy and hold principe en daarbij wordt wel de afweging gemaakt of het nog zin heeft langer in een positie te blijven of dat er al verkocht moet worden. Daarom wel vermelding van een reden van verkoop bij de lange termijn strategie. Hoe de 2 strategieën werken en nog meer info over de werkwijze staat op de website en is hier na te lezen: https://www.beursman.nl/ETF-kopen-verkopen

Score voor Beursman: 2/5
Zou u Beursman aanbevelen? Nee