Paula

Het was heel prettig om de cursus online (thuis) te kunnen volgen. Ook het digitale portaal/de online leeromgeving was toegankelijk en overzichtelijk. Het lesboek heb ik snel ontvangen. Op de... Het was heel prettig om de cursus online (thuis) te kunnen volgen. Ook het digitale portaal/de online leeromgeving was toegankelijk en overzichtelijk. Het lesboek heb ik snel ontvangen. Op de laatste cursusdag was de online les helaas een rommel doordat er in de tussentijd een update had plaatsgevonden van het programma waarmee je aan het virtuele leslokaal kon deelnemen.

Verder was de docent deskundig, maar ze ging veel te snel door de stof heen. Ik mis nu nog steeds het overzicht. Ik miste ook het verband tussen het lesboek en de besproken stof tijdens de les. Daarnaast werden tijdens de lessen opdrachten gemaakt, maar in het antwoord werd niet duidelijk uitgelegd hóe en op basis van welke artikelen tot het antwoord kon worden gekomen. De lessen waren iedere keer eerder klaar dan vooraf qua tijd werd aangegeven. Ik had liever gezien dat de volle lestijd werd gebruikt om met bovengenoemde punten aan de slag te gaan en meer tijd te hebben om het Omgevingsrecht echt eigen te maken.

Nu ik de cursus heb gehad, heb ik als starter in deze materie, het gevoel dat ik na het volgens van deze cursus nog steeds veel van de basis van het Omgevingsrecht niet in de vingers heb. Deze 3-daagse opleiding kost flink wat, en ik kijk er inhoudelijk niet erg tevreden op terug helaas. Ik hoop dat de academie hier iets mee kan.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je feedback, Paula. We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt... Bedankt voor je feedback, Paula. We zullen dit intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks tevreden bent over de opleiding en het als leerzaam hebt ervaren.
Bestuursacademie Nederland

De lessen die letterlijk werden voorgelezen vanaf de PowerPoint waren eentonig en saai! Lezen kan ik zelf ook.
Waar de lessen normaal tot 16:30 zouden duren waren we vaak om 14:30 al klaar! De opleiding heeft voor mij persoonlijk dan ook nul impact opgeleverd!

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hartelijk dank voor het achterlaten van een review. We vinden het jammer dat je niet tevreden bent met de training. We waarderen je feedback en gaan ermee aan de slag om de training te... Hartelijk dank voor het achterlaten van een review. We vinden het jammer dat je niet tevreden bent met de training. We waarderen je feedback en gaan ermee aan de slag om de training te verbeteren.
Bestuursacademie Nederland

Nog veel nadruk op hetgeen geleerd in de basisopleiding BBV, maar op sommige onderwerpen wordt wel verdieping gegeven zoals grondbeleid en risicomanagement. Maar waarschijnlijk zijn aparte cursussen... Nog veel nadruk op hetgeen geleerd in de basisopleiding BBV, maar op sommige onderwerpen wordt wel verdieping gegeven zoals grondbeleid en risicomanagement. Maar waarschijnlijk zijn aparte cursussen op de thema's, waarin dan echt alles in detail behandeld wordt, meer aan te raden. Voor grondbeleid kan beter een cursus grondexploitaties gevolgd worden (biedt Bestuursacademie ook aan).

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het nemen van de tijd om je beoordeling te schrijven.

Geen toevoegingen

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zijn erg blij met je review en deelname. Dankjewel!

Giovanni

Zeer prettige en deskundige docent! weet waar hij het over heeft. dank!

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dat is erg fijn om te horen, Giovanni! Bedankt voor je review en deelname.

Suzanne

Ik kan iedereen die uit het bedrijfsleven komt en nu binnen een gemeente werkt zeer aanbevelen deze opleiding te volgen. Ik begrijp de structuur en hiërarchie van onze overheid en hoe de wetboeken... Ik kan iedereen die uit het bedrijfsleven komt en nu binnen een gemeente werkt zeer aanbevelen deze opleiding te volgen. Ik begrijp de structuur en hiërarchie van onze overheid en hoe de wetboeken en bevoegdheden samenkomen.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zijn blij met je positieve feedback, Suzanne!

Jouk

Ik vond het niveauverschil tussen de cursisten vrij groot en het lesmateriaal redelijk basis

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het nemen van de tijd om je beoordeling te schrijven, Jouk.

Frank

Training die eigenlijk uit twee delen bestond, namelijk de module Samenwerken in ketens en netwerken (3 dagen) en de module Effectief Regie voeren (2 dagen). Door de twee losse modules was er veel... Training die eigenlijk uit twee delen bestond, namelijk de module Samenwerken in ketens en netwerken (3 dagen) en de module Effectief Regie voeren (2 dagen). Door de twee losse modules was er veel overlap en herhaling tussen beide modules en dit had niet gehoeven.
Als alleen de module Samenwerken in ketens en netwerken was gevolgd was ik positiever geweest over de training. De laatste twee dagen hebben weinig toegevoegde waarde gehad. De module Effectief Regie voeren was minder interessant. De training werd gegeven door dezelfde trainer die meerdere trainingen en modules voor de bestuursacademie geeft, waardoor het lastiger is om overlap te voorkomen.

Bij de module Samenwerken in ketens en netwerken wordt veel huiswerk meegegeven die helpen in het uitwerken van de moduleopdracht die daarna beoordeeld gaat worden. Het maken van de moduleopdracht kost je ook nog een dag, maar deze heeft toegevoegde waarde. Hierbij doe je een analyse op je keten/netwerk van de opdracht en vertaald dit naar concrete verbeterpunten.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We waarderen het enorm dat je de tijd hebt genomen om ons te beoordelen, Frank. We wensen je veel succes toe met het toepassen van de opgedane kennis.
Met vriendelijke...

Gerben

Over het algemeen goede inspirerende docenten. Jammer dat in de verschillende modules vaker hetzelfde aan bod kwam. Zo heb ik in 4 van de 6 modules gewerkt aan een krachtenveldanalyse.
Je moet...
Je moet de moduleopdrachten in 1 keer afronden met een voldoende. Voor elke herkansing moet je betalen. Ik vind dit zelf erg vreemd. Ik ben vanuit eerdere studies gewend dat je altijd het recht had op 1 herkansing. Doordat niet elke docent bereid is om feedback te geven op een opdracht alvorens je hem instuurt, leverde dat mij in ieder geval bij elke opdracht enorm veel stress op.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We kunnen ons goed voorstellen dat je dit graag anders had gezien. We gaan je feedback intern doorzetten, Gerben! Bedankt voor je review.

Laura

Ik vind de docenten erg prettig. Ook is de theorie goed toe te passen in de praktijk. Er is voldoende ruimte voor vragen en/of verdere uitleg.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je review, Laura! We zijn erg blij om te lezen dat je zo tevreden bent over de opleiding.