De docent heeft veel vakinhoudelijke kennis en kan veel voorbeelden uit de praktijk noemen. Wat ik zelf als prettig ervaar om zo kennis te maken met de materie. Het vervelende is wel dat ik 3... De docent heeft veel vakinhoudelijke kennis en kan veel voorbeelden uit de praktijk noemen. Wat ik zelf als prettig ervaar om zo kennis te maken met de materie. Het vervelende is wel dat ik 3 trainingsdagen heb gehad waarvan de docent wel elke training te laat was door omstandigheden waar hij meestal ook niets aan kan doen, denk aan file en mankement aan de auto. De weg naar de locatie is erg file gevoelig. Openbaar vervoer met de trein naar Utrecht/ locatie is 2 keer zo langer dan met eigen vervoer (vanuit mijn woonplaats)

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het schrijven van je feedback. We zullen dit intern met ons meenemen en hopen dat je de opleiding desondanks als leerzaam hebt ervaren.
Bestuursacademie...

Chanel

Opleiding sloot goed aan bij de praktijk. Er was een fijne sfeer en de docent was heel open en betrokken. Ook werden de onderwerpen duidelijk behandeld en waren de lessen interactief genoeg, Het... Opleiding sloot goed aan bij de praktijk. Er was een fijne sfeer en de docent was heel open en betrokken. Ook werden de onderwerpen duidelijk behandeld en waren de lessen interactief genoeg, Het onderwerp risicomanagement vond ik interessant, net als de opdracht om te berekenen of jouw gemeente arm of rijk was. Wel mag in de titel van de cursus komen te staan dat het gericht is op decentrale overheden, want dat was nu niet duidelijk. De locaties waren goed bereikbaar, wel werd de locatie de laatste dag opeens gewijzigd.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het delen van je beoordeling Chanel. We zijn erg blij om te lezen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Pieter

Deze opleiding was me geadviseerd door een collega en bleek inderdaad geheel te voldoen aan mijn verwachtingen. interactie was ook zeer prettig

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dat is fijn om te lezen, Pieter! Bedankt voor je beoordeling.
Bestuursacademie Nederland

Helaas heb ik niet voldoende informatie gehad die ik on gebruiken voor het werk. De module opdrachten zijn dusdanig zwaar dat daar de negatieve nadruk opligt. Een studie hoort leuk te zijn. In dit... Helaas heb ik niet voldoende informatie gehad die ik on gebruiken voor het werk. De module opdrachten zijn dusdanig zwaar dat daar de negatieve nadruk opligt. Een studie hoort leuk te zijn. In dit geval is dat zeker niet zo! De opdrachten zijn te zwaar. Er zou een extra lesdag moeten komen voor de moduleopdracht en meer mogelijkheden voor feedback van leerkrachten.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Het spijt me te lezen over je ervaringen. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen.... Het spijt me te lezen over je ervaringen. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.
Met vriendelijke groeten,
Bestuursacademie Nederland

Ik had aangegeven de training op locatie te willen volgen, maar deze werd vervolgens digitaal. Ik vind het jammer dat de training niet alsnog fysiek werd toen de coronamaatregelen verdwenen. De... Ik had aangegeven de training op locatie te willen volgen, maar deze werd vervolgens digitaal. Ik vind het jammer dat de training niet alsnog fysiek werd toen de coronamaatregelen verdwenen. De digitale leeromgeving was vreselijk. De hele dag luisteren zonder interactieve momenten deed weinig goeds. De eerste module ging nog wel en had praktijkvoorbeelden en oefeningen. De tweede en derde module waren slecht. Daarnaast werd telkens een hele ochtend gebruikt voor het voorstellen van de aanwezigen en terugblikken op de vorige lesdag. Ondanks dat ik meermaals heb verzocht om casusvoorbeelden kwamen deze behalve in de eerste module niet tot nauwelijks aan de orde. Als adviseur openbare orde en veiligheid heb ik weinig gehad aan deze module. Zeker in verhouding tot de kosten ben ik ontevreden en vind ik het jammer dat ik deze module ben gaan volgen

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Het spijt ons te lezen over je ervaren. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen.... Het spijt ons te lezen over je ervaren. Indien je een klacht zou willen indienen betreffende dit onderwerp dan willen we je adviseren om het contactformulier op onze e-connect pagina in te vullen. Onze studiebegeleiders kunnen je dan verder helpen. Ook kun je via één van onze social media kanalen contact met ons opnemen indien wij je verder mogen assisteren.
Met vriendelijke groeten,
Bestuursacademie Nederland

Qua inhoud kwamen erg interessante thema's voorbij, maar het gebrek zat echt in het de manier van lesgeven. Het online lesgeven werd met de module slechter, waardoor er geen interactie kon ontstaan... Qua inhoud kwamen erg interessante thema's voorbij, maar het gebrek zat echt in het de manier van lesgeven. Het online lesgeven werd met de module slechter, waardoor er geen interactie kon ontstaan tussen de deelnemers, terwijl dat juist voor mij de kracht is van onderwijs. Sparren, voorbeelden uitwisselen en met elkaar meedenken kon nu niet. Het was daardoor taai en erg theoretisch.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat fijn om te lezen dat er interessante thema's voorbij kwamen. Jammer om te lezen dat de manier van lesgeven niet naar wens was. We zullen je feedback intern met ons meenemen ter verbetering van... Wat fijn om te lezen dat er interessante thema's voorbij kwamen. Jammer om te lezen dat de manier van lesgeven niet naar wens was. We zullen je feedback intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. Mocht je verder nog vragen hebben, dan horen we het graag.

Eveline

De aangeboden stof was minder praktijkgericht dan ik me vooraf had voorgesteld. Ik heb veel geleerd over de wet- en regelgeving maar vindt het nog lastig hoe dit dan in de praktijk gaat. Wat moet ik... De aangeboden stof was minder praktijkgericht dan ik me vooraf had voorgesteld. Ik heb veel geleerd over de wet- en regelgeving maar vindt het nog lastig hoe dit dan in de praktijk gaat. Wat moet ik bijvoorbeeld meten als ik een aanvraag traplift krijg? Welke verschillende rolstoelen zijn er? Welke rolstoel zet je dan wanneer in? Etc. Er was veel herhaling van termen als noodzakelijkheid vs. wenselijkheid, eigen kracht en sociaal netwerk, mantelzorg en gebruikelijke zorg etc. door de verschillende modules heen. Ik begrijp de noodzaak van het uitleggen hiervan voor wat betreft het afwegingskader maar praktische tips hadden voor mij als startend WMO-consulent ook handig geweest.

Verder vond ik het jammer dat de opleiding vooral digitaal gegeven werd, ik heb 1 module fysiek les gehad en merk duidelijk de meerwaarde hiervan ten opzichte van digitaal les. Daarnaast krijg je als student het advies om vitero eerst te testen maar bleken de docenten in de eerste les zelf ook niet te weten hoe het exact werkt.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Eveline, bedankt voor het schrijven van je feedback. Het spijt ons te lezen dat niet altijd alles even duidelijk is. Wellicht dat je in de praktijk al je vragen beantwoord krijgt. We zullen je... Hoi Eveline, bedankt voor het schrijven van je feedback. Het spijt ons te lezen dat niet altijd alles even duidelijk is. Wellicht dat je in de praktijk al je vragen beantwoord krijgt. We zullen je feedback verder intern met ons meenemen.
Mocht je verder nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden.

Ronald

De eerste twee dagen waren mi voor wat betreft de inleiding te lang. Gingen meer in op de Omgevingswet. De laatste dag ging feitelijk meer in op het Omgevingsplan.
Wat mij betreft had de...
Wat mij betreft had de inleiding en context in 1 dag gemogen en twee dagen over het Omgevingsplan.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Ronald, bedankt voor het schrijven van je feedback. We zullen dit intern met ons meenemen. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Met vriendelijke...
Bestuursacademie Nederland

Heel veel waardevolle informatie die je direct mee kan nemen naar je werk. Omdat het maar kort tijd was, zijn de onderwerpen enkel eventjes aangestipt. Het lijkt mij interessant als hier vervolg aan... Heel veel waardevolle informatie die je direct mee kan nemen naar je werk. Omdat het maar kort tijd was, zijn de onderwerpen enkel eventjes aangestipt. Het lijkt mij interessant als hier vervolg aan wordt gegeven.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je feedback. We zullen dit intern met ons meenemen.
Bestuursacademie Nederland

De docenten van de bestuursacademie zijn vriendelijk en gedreven. De opdrachten en lesstof van de eerste 2 modulen sloten goed aan bij mijn functie, maar de laatste totaal niet. Effectief adviseren... De docenten van de bestuursacademie zijn vriendelijk en gedreven. De opdrachten en lesstof van de eerste 2 modulen sloten goed aan bij mijn functie, maar de laatste totaal niet. Effectief adviseren in de publieke sector is erg vaag, er zit een eindopdracht aan die niet past bij de materie en de meeste zakken hiervoor. Ik had geluk maar ben het eens dat deze module qua inhoud, hoeveelheid lesdagen etc cetera totaal past met de eindopdracht.

Tip lees het goed door of je dit wel nodig hebt.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het delen van je feedback. Jammer om te lezen dat de laatste module niet aan sloot op je wensen. We zullen je feedback ook intern met ons meenemen. We hopen dat je desondanks de... Bedankt voor het delen van je feedback. Jammer om te lezen dat de laatste module niet aan sloot op je wensen. We zullen je feedback ook intern met ons meenemen. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.