De docenten zijn zeer zeer kundig, en gaven heel veel goeie tips. Zij konden ten alle tijden goed inspringen op de verschillende situaties die zich voordeden. Les materiaal is ook echt compleet. De... De docenten zijn zeer zeer kundig, en gaven heel veel goeie tips. Zij konden ten alle tijden goed inspringen op de verschillende situaties die zich voordeden. Les materiaal is ook echt compleet. De medecursisten hebben een zeer belangrijke rol gespeeld met hun feedback waar je Echt mee vooruit komt en toch vol liefde zit!

Het niveau van de opleiding/masterclass was uitstekend, er komen veel verschillende onderdelen van PPS aan bod en er wordt idem een grote diversiteit aan bronnen/lesmateriaal aangeboden. De docent... Het niveau van de opleiding/masterclass was uitstekend, er komen veel verschillende onderdelen van PPS aan bod en er wordt idem een grote diversiteit aan bronnen/lesmateriaal aangeboden. De docent was deskundig en goed in staat om theorie te delen en deze te verbinden met de belevingswereld en professionele praktijk van de deelnemers. De opleiding geef ik wat betreft inhoud en docent een 8. Ik heb de opleiding volledig online gevolgd. Hierbij werd gebruik gemaakt van een online leeromgeving met zeer beperkte functionaliteit. Ikzelf en verschillende medecursisten vonden dit een groot gemis, want iedereen beschikte over de benodigde ICT voorzieningen om bijvoorbeeld video te bellen en ook gebruik te maken allerlei online tools om (inter)actiever samen te werken, denk bijvoorbeeld aan breakout rooms. Ik zou de bestuursacademie dan ook sterk adviseren om gebruik te maken van andere software, zoals Zoom, voor de online trainingen en docenten te verplichten/motiveren ook interactieve tools zoveel mogelijk in te zetten.

Mathieu

Hoeveelheid stof en het tijdsbestek waarin het behandeld werd, was voldoende van omvang en ook met een straf maar goed 'tempo'

De locatie was midden in de stad. Alle cursisten waren met de auto, erg onhandig dus. Hoge parkeerkosten etc.
Ik zou aanraden om de opleiding verder uit te breiden met het schrijven van...
Ik zou aanraden om de opleiding verder uit te breiden met het schrijven van speechen; teksten schrijven, voorbeelden etc.
Ook kunnen de sheets mijn inziens professioneler, logo erop etc. Ook gebruik maken van meer recent filmmateriaal.
De opleiding vond ik erg leuk, leerzaam, maar het kan absoluut denk ik nog beter.

De eerste lesdagen was erg inspirerend. De tweede dag niet. Ik had graag ipv filmpjes over aanzoeken, voorbeeld materiaal gezien van het voltrekken van een huwelijk. Ook de 2 startopdrachten op dag... De eerste lesdagen was erg inspirerend. De tweede dag niet. Ik had graag ipv filmpjes over aanzoeken, voorbeeld materiaal gezien van het voltrekken van een huwelijk. Ook de 2 startopdrachten op dag 2 voegden niet iets toe. De manier waarop de 2e dag liep, maakte dat ik met een onplezierig gevoel naar huis ging. Erg jammer

Demi

Als starter op de arbeidsmarkt ben ik recent aan mijn eerste baan begonnen. Ik hoopte via de basiscursus milieurecht een boost te geven aan mijn carrière. De cursus bood een handig overzicht van het... Als starter op de arbeidsmarkt ben ik recent aan mijn eerste baan begonnen. Ik hoopte via de basiscursus milieurecht een boost te geven aan mijn carrière. De cursus bood een handig overzicht van het milieurecht, maar qua aansluiting op mijn eigen werk viel het enigszins tegen. Daarvoor is mijn werk enigszins te specialistisch.

De online leeromgeving werkte enigszins, hoewel het verdelen van groepjes vaak niet lukte. Het opgestuurde boek dat diende als lesmateriaal was wel erg goed. De docent(en) hadden tevens voldoende kennis.

Bij de module Projectmanagement en Communicatie was de wijze van lesgeven door de docent erg rommelig. Dit kwam gedeeltelijk doordat de lessen online werden gegeven. De lessen waren echter erg... Bij de module Projectmanagement en Communicatie was de wijze van lesgeven door de docent erg rommelig. Dit kwam gedeeltelijk doordat de lessen online werden gegeven. De lessen waren echter erg onsamenhangend en sloten niet aan bij de stof in de boeken. Tevens werd er toegezegd dat er een extra les zou worden gegeven i.v.m. opgelopen tijdverlies a.g.v. problemen met het organiseren van de 1e online les.

Monique

Fijn naslagwerk van de module ko. Goed te gebruiken in de praktijk.
fijne docenten met veel kennis.
module protocol volg ik nog.

Nuttige training, waarbij boek en lesstof in de bijeenkomst wat teveel overlapten. Het tempo kon hoger en de groepsopdrachten vond ik niet relevant. Liever meer aandacht voor het toepassen van de... Nuttige training, waarbij boek en lesstof in de bijeenkomst wat teveel overlapten. Het tempo kon hoger en de groepsopdrachten vond ik niet relevant. Liever meer aandacht voor het toepassen van de stof in het eigen projectplan. Ervaren trainer met duidelijke ervaring en kennis van zaken. Boek is erg goed. Communicatie via verschillende aanbieders (Bestuursacademie, BVO en ISBW) maakte alles érg slordig en onduidelijk. Gebruik van e-connect is niet nodig, mijns inziens.

Elze

Interessant training met enthousiaste docent. Ik vond het extra materiaal van de docent interessanter dan het boek dat erg abstract is en vooral gericht op een adviseur die als externe adviseert in... Interessant training met enthousiaste docent. Ik vond het extra materiaal van de docent interessanter dan het boek dat erg abstract is en vooral gericht op een adviseur die als externe adviseert in een organisatie.