Martha

Voor de naam 'senior' is de inhoud wel erg basis en het tempo ontzettend laag meestal.
Het is ook niet duidelijk wat de samenhang tussen de modules is of waarom er wat wordt gedaan. Een soort startmoment met kleine uitleg over het overzicht van onderwerpen e.d. zou wel heel mooi zijn. Er wordt nu wel erg veel herhaald.
Ook zou het mooi zijn als je wat meer informatie e.d. kan krijgen wat je toe kan passen inde praktijk, want dat werkt bij elke gemeente anders. Nu gaat er heel veel tijd en aandacht uit naar dingen die ik in mijn werk niet hoef te doen (bijv het maken van een programma van eisen). Dat zou wat meer maatwerk kunnen zijn ;)

Ruben

De cursus was een goede inleiding tot programmamanagement. In de lessen werden de relevante onderwerpen besproken. Om meer ervaring en vaardigheden op te doen is een vervolgopleiding wel nodig, deze... De cursus was een goede inleiding tot programmamanagement. In de lessen werden de relevante onderwerpen besproken. Om meer ervaring en vaardigheden op te doen is een vervolgopleiding wel nodig, deze cursus is de basis.

De docent was vriendelijk en deskundig, top!
Het materiaal vond ik echter wat karig en de prijs aan de hoge kant (materiaal en hoeveelheid van de bijeenkomsten).

Mieke

Enthousiaste docent, vertelt met praktijkvoorbeelden over de lesstof waardoor het goed te volgen is.

Ruth

Handige opleiding als je nieuw bent in gemeente-land.

Raymond

Interessante opleiding met veel praktijkvoorbeelden. Ook de praktijkdag was erg leerzaam.

Nico

Helpt mij bij het mij eigen maken van het nieuwe wettelijke systeem.

De opleiding was heel interessant voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik ben ook heel tevreden over de docent: hij gaf prettig les en was heel deskundig. Ook de samenstelling van mijn groep was... De opleiding was heel interessant voor mijn persoonlijke ontwikkeling. Ik ben ook heel tevreden over de docent: hij gaf prettig les en was heel deskundig. Ook de samenstelling van mijn groep was goed: allemaal werkzaam bij een overheid, maar toch heel verschillende achtergronden.
De opleiding sloot echter totaal niet aan op mijn werk. Het deel van de titel "in de Publieke Sector" kan wel worden weggelaten. Het boek is helemaal geschreven voor externe adviseurs, die bij een adviesbureau werken. Dat is een vak apart, en niet vergelijkbaar met het werk als beleidsadviseur. Ik had verwacht dat de opleiding veel meer was toegespitst op het geven van advies aan B&W's en raden, maar dat kwam in de lesstof helemaal niet ter sprake.
Verder viel mij de voorbereidingstijd tegen. Het is fijn dat er maar 3 opleidingsdagen waren, maar de voorbereiding kostte even zoveel tijd. Voor het uitwerken van de moduleopdracht verwacht ik nog zeker een paar dagen bezig te zijn, zeker gezien de strenge eisen die eraan worden gesteld en het feit dat maar 50% een voldoende haalt.
Kortom: als ik dit tevoren had geweten had ik wellicht een andere opleiding gekozen. Ik zal de opleiding dan ook zeker niet aanraden bij mijn collega's.

Fijne docent die praktijkgerichte voorbeelden geeft.

Diny

Ik heb een stageplaats gevonden daardoor kon ik alles plaatsen. Als je niet in het vak zit is het eigenlijk niet te doen