De opleiding bestaat uit twee modules. Beide docenten waren op hun manier betrokken bij de studenten. Al was dat bij de een iets meer dan bij de ander. Duidelijk verschil.
Module 1 vond plaats...
Module 1 vond plaats in de avonduren in het Novotel te Maastricht. Twee keer geweest en toen kwam Covid-19. De locatie was prima en goed toegankelijk. Voor de lesstof was de digitale omgeving een drama. Slechte verbinding, slechte inlog, docent die met helpdesk moest bellen om zaken te regelen. Zelf moeten bellen enz. De digitale omgeving was voor module 1 onder de maat. Klassikaal en dus op locatie werkt beter dan digitaal. Er is meer aandacht maar er is ook meer sprake van samenwerken.
Module 2. Gekozen voor klassikaal les op zaterdag in Eindhoven. Docent was ervaren maar leek weinig aandacht te hebben voor de vragen en opmerkingen van studenten. Alhoewel het tempo goed was, ontbrak er iets. Een klik, denk ik. Pluspunt was dat er wel sprake was van een fijne samenwerking tussen studenten. Helaas ook hier 1 les, de laatste notabene, digitaal. Heel groot pluspunt waren de lunchpakketten. Compliment voor BCN!
Het lesmateriaal. Tja, zowel in module 1 als 2 krijg je een reader. Vervolgens dien je je voor iedere les in te lezen in de stukken. Dat lijkt een project op zich. Voor les 1 lees je de volgende hoofdstukken: 1, 2, 11, 12 en 15. Heel chaotisch.
Ik denk dat het lesmateriaal beter kan. En dan vooral met een logische chronologische opbouw van de lesstof. De opleiding heet HBO Projectmanagement en maar zo was het boek/ reader ook soms opgebouwd. Een project om de juiste volgorde in hoofdstukken en dus het lesmateriaal tot je te nemen.

Beste student,
Beste student,
Fijn dat je jouw feedback en aandachtspunten over de opleiding met ons deelt. De ervaring van onze studenten is waardevol en leert ons waar we kunnen verbeteren. Dank je wel voor het achterlaten van een review.

Joyee

Deze cursus duurde 2 dagen en was erg pittig en lastig te volgen.
Deze cursus duurde 2 dagen en was erg pittig en lastig te volgen.
Op beide dagen werd er enorm veel stof behandeld, wat niet direct slecht hoeft te zijn. Het probleem is echter dat er niet diep op de behandelde stof werd ingegaan. Ik kreeg heel erg de indruk dat het om het doorlopen van alle slides ging ipv dat er echt les werd gegeven. De docent had veel praktijkervaring en wist veel over het vak, maar leek weinig ervaring te hebben met lesgeven. Ook bij hem leek het niet duidelijk wat precies het doel was van de cursus (of hij had zich niet goed voorbereid op de cursus). Per slide vertelde hij wat hij van het onderwerp af weet, maar ging dus niet inhoudelijk erop in..
Achteraf gezien heb ik weinig van deze cursus opgestoken. Ik betwijfel of het volgen van de cursus veel meer toegevoegde heeft gehad dan zelf de slides bestuderen.

Beste Joyee,
Beste Joyee,
Dank je wel dat je een review hebt achtergelaten en de tijd hebt genomen jouw ervaring verder aan ons toe te lichten. Dat waarderen we enorm. We gaan je feedback intern overbrengen.
Bestuursacademie Nederland

Ik had verwacht dat de materie dieper in zou gaan op de werkzaamheden binnen de overheid. Bij vele aspecten van deze opleiding had ik een ander idee. Deze opleiding gaat meer over de toepassing van... Ik had verwacht dat de materie dieper in zou gaan op de werkzaamheden binnen de overheid. Bij vele aspecten van deze opleiding had ik een ander idee. Deze opleiding gaat meer over de toepassing van schrijfvaardigheden. dit is uiteraard breed toepasbaar, maar wordt ook behandeld tijdens een gemiddelde HBO studie.

Petra

E-learning betrof een powerpoint zoals deze in de klas gegeven zou moeten worden, door de docent. Waarbij ik nu dus zelf moet gokken wat de essentie was van de beknopte tekst. Een powerpoint is... E-learning betrof een powerpoint zoals deze in de klas gegeven zou moeten worden, door de docent. Waarbij ik nu dus zelf moet gokken wat de essentie was van de beknopte tekst. Een powerpoint is geen optie bij zelfstudie. Geen uitleg, niets. Het voelt echt als over de schutting gooien 'zoek het maar uit'. Ook is mij nimmer uitgelegd waarom Virtual classroom geen optie was en ik persé voor e-learning moest gaan. Ik vind het enorm afbreuk doen aan de opleiding.
Ook is mijn opleiding beëindigd door bestuursacademie, voordat ik de opdrachten af heb kunnen ronden. Na herhaaldelijk contact hierover krijg ik gewoonweg helemaal geen antwoord terug. Zeer kwalijk. Ik heb alle opdrachten via chat moeten regelen met de docent.
Docenten hebben allen erg hun best gedaan zo veel mogelijk informatie over te brengen en te zorgen voor het goed kunnen doorlopen van de stof, waarvoor dank. Ik ben echter niet te spreken over de geboden opleiding vanuit bestuursacademie.

Joost

Ik had in eerste instantie bewust gekozen voor "klassikale lessen". Echter a.g.v. corona werd dit na 2 keer stopgezet en digitaal vervolgd... voor mij werd toen de meerwaarde van klassikaal... Ik had in eerste instantie bewust gekozen voor "klassikale lessen". Echter a.g.v. corona werd dit na 2 keer stopgezet en digitaal vervolgd... voor mij werd toen de meerwaarde van klassikaal benadrukt.
1. Technische problemen waren er wekelijks bij studenten of docent.
2. De interactie bij klassikale les is veel groter dan "online" (vb minder praktijkervaringen meegekregen van mede-cursisten dan tijdens mijn BBV-basis).

Beste Joost,
Beste Joost,
We kunnen ons voorstellen dat de wijziging van klassikaal naar Virtual Classroom als gevolg van de Corona situatie even omschakelen is geweest. Bedankt voor je flexibiliteit in deze wijziging en we waarderen het zeer dat je de moeite hebt genomen jouw aandachtspunten met ons te delen. Het leert ons waar we kunnen verbeteren.
Bestuursacademie Nederland

Docent beschikt over veel kennis.

Online scholing is via Vitero ietwat onpersoonlijk; dat is jammer.

Carolien

Hele kundige docent, die door middel van veel voorbeelden de stof heel praktisch maakt. Ook veel controle in hoeverre de studenten de stof goed meekrijgen, door vaak te vragen of zaken duidelijk... Hele kundige docent, die door middel van veel voorbeelden de stof heel praktisch maakt. Ook veel controle in hoeverre de studenten de stof goed meekrijgen, door vaak te vragen of zaken duidelijk waren of dat er nog extra uitleg nodig was.
De syllabus vond ik erg onduidelijk en heel lastig te lezen. Er werden in mijn ogen veel moeilijke woorden gebruikt. Hier heb ik ook weinig aan gehad. Tijdens de training werd er wel een hele goede toelichting gegeven.

Beste Carolien,
Beste Carolien,
Bedankt voor je mooie review. Fijn om te vernemen dat de docent een goede koppeling heeft gemaakt tussen de theorie en praktijk. Je feedback over de syllabus gaan we intern onderbrengen. Goed dat je dit bij ons aangeeft, daarmee kunnen we verbeteren.

Arjen

Had achteraf het gevoel dat er veel niet besproken was, in relatie tot het meegeleverde lesmateriaal.
digitale lessen waren intensief maar goed te volgen. Mis de interactie tijdens een klassikaal overleg. les gaat hierdoor wel gestructureerder (er wordt niet afgedwaald met vragen), maar groot risico dat het een monoloog wordt van de docent

Willeke

Deze masteropleiding heeft mijn leven veranderd!
Ik zag meer, begreep beter en begon steeds meer te geloven in mijn impact op de wereld...

Beste Willeke,
Beste Willeke,
Wat mooi dat de opleiding je deze ervaring heeft gegeven. Dank je wel voor het achterlaten van jouw mooie review. We wensen je veel plezier bij de verdere toepassing in de praktijk.

Eelkje

Ik had gehoopt iets meer diepgang te krijgen vanuit het boekje. Gelukkig kwam dit wel tijdens de twee lesdagen naar voren.