Irene

Ik vond de opleiding interessant en leerzaam. Hoewel de opleiding niet bij direct mijn beroepspraktijk aansluit heb ik toch voldoende juridische kennis opgedaan om als basis te dienen voor mijn... Ik vond de opleiding interessant en leerzaam. Hoewel de opleiding niet bij direct mijn beroepspraktijk aansluit heb ik toch voldoende juridische kennis opgedaan om als basis te dienen voor mijn werk. Afhankelijk van de docent werd de theorie in meer of mindere mate gekoppeld aan situaties in de samenleving. Dat maakte de theorie makkelijker te begrijpen waardoor deze ook beter beklijfde.

Het volgen van de opleiding naast een 36-urige werkweek viel wel tegen. De inzet voor het volgen van de lessen, het huiswerk en de moduleopdrachten en voorbereiding op examens vraagt erg veel tijd. Het was lastig om een goede balans te houden tussen werk, opleiding en privé.

De opleiding sloot beperkt aan bij mijn beroepspraktijk. Ik werk in de publieke sector, en veel van de theorie richtte zich op de commerciële sector. De docenten waren niet altijd in staat om een... De opleiding sloot beperkt aan bij mijn beroepspraktijk. Ik werk in de publieke sector, en veel van de theorie richtte zich op de commerciële sector. De docenten waren niet altijd in staat om een vertaalslag te maken. Ook varieerde de manier waarop de docenten met de lesstof en online leeromgeving werkten in de lessen.
De gebruikte literatuur vond ik op onderdelen nogal verouderd.
Het volgen van een van de modules online was niet bevorderlijk voor de interactie tussen de studenten, dus op locatie had absoluut mijn voorkeur.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Het spijt ons te lezen dat je opleiding slecht beperkt aan sloot op je beroep. We zullen je feedback intern met ons meenemen. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt... Het spijt ons te lezen dat je opleiding slecht beperkt aan sloot op je beroep. We zullen je feedback intern met ons meenemen. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Bestuursacademie Nederland

Voor de opleiding moet je veel zelfstudie doen. In de lessen is te weinig tijd om alles te behandelen. De toetsen bestaan uit het maken van een opdracht waarbij de opmaak en indeling net zo... Voor de opleiding moet je veel zelfstudie doen. In de lessen is te weinig tijd om alles te behandelen. De toetsen bestaan uit het maken van een opdracht waarbij de opmaak en indeling net zo belangrijk is als de inhoud. Opleiding sluit slecht aan op de praktijk als ambtenaar Bouwen en Wonen.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Het spijt me te lezen over je ervaringen. We zullen je feedback intern met ons meenemen ter verbetering van de opleiding. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.
Met...

Yin Fat

De docente is positief. Ik vind dat zij de lesmateriaal goed kan uitleggen met concrete voorbeelden. Ik heb veel geleerd en kan deze kennis in de praktijk toepassen. (zakelijk als privé)

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Yin, bedankt voor je feedback. We zullen je compliment voor de docent intern doorzetten. Fijn om te lezen dat je veel hebt geleerd en de opgedane kennis kan toepassen in de praktijk.
Met...

Marielle

De online portal geeft het huiswerk en dergelijke niet goed weer. Je moet heel diep het systeem in om de documenten en het huiswerk te vinden. Maar ook de locatie etc. Voor een korte cursus van 3... De online portal geeft het huiswerk en dergelijke niet goed weer. Je moet heel diep het systeem in om de documenten en het huiswerk te vinden. Maar ook de locatie etc. Voor een korte cursus van 3 dagen moet dit simpeler ingericht kunnen worden, zodat de cursisten het maximale eruit kunnen halen. Dat ging nu niet.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Marielle, bedankt voor het schrijven van je feedback. We zullen je feedback intern met ons meenemen en hopen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren. Laat je het weten als je verder nog... Hoi Marielle, bedankt voor het schrijven van je feedback. We zullen je feedback intern met ons meenemen en hopen dat je de opleiding als leerzaam hebt ervaren. Laat je het weten als je verder nog vragen hebt?
Bestuursacademie Nederland

Docenten en locatie niet van toepassing bij een elearning. Wellicht andere enquête hiervoor maken?

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je feedback. We zullen dit intern met ons meenemen om te kijken naar de mogelijkheden tot een aangepaste enquête.

Manon

Ik vond het erg jammer dat de presentatiedelen zonder gesproken tekst waren. Naast een syllabus werd het daardoor wel een erg droog stuk. Afbeeldingen, filmpjes en gesproken tekst kunnen net dat... Ik vond het erg jammer dat de presentatiedelen zonder gesproken tekst waren. Naast een syllabus werd het daardoor wel een erg droog stuk. Afbeeldingen, filmpjes en gesproken tekst kunnen net dat beetje jeu aan droge stof geven waardoor je meer info opneemt en je dus makkelijker door de stof heen gaat.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Manon, het spijt me te lezen dat de presentaties zonder gesproken tekst waren. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren. Bedankt voor je feedback.
Met vriendelijke...
Bestuursacademie Nederland

Prima opleiding, leesbaar lesmateriaal. Docenten waren over het algemeen goed te volgen en kundig. De virtual classroom vraagt om enige gewenning: het werkt net anders dan bijvoorbeeld Teams. Ook... Prima opleiding, leesbaar lesmateriaal. Docenten waren over het algemeen goed te volgen en kundig. De virtual classroom vraagt om enige gewenning: het werkt net anders dan bijvoorbeeld Teams. Ook wisten niet alle docenten goed om te gaan met deze virtual classroom.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Dat is fijn om te lezen! We zullen je feedback intern met ons meenemen. Bedankt voor je feedback!

Christine

Bij het kiezen van deze cursus ben ik ervan uitgegaan dat deze geschikt is voor niet-juristen , inclusief volledige leken. Dit is ook meerdere malen door de Bestuursacademie (inclusief docent)... Bij het kiezen van deze cursus ben ik ervan uitgegaan dat deze geschikt is voor niet-juristen , inclusief volledige leken. Dit is ook meerdere malen door de Bestuursacademie (inclusief docent) bevestigd. Helaas bleek dit, mijns inziens, niet het geval.

De reden hiervoor is dat er voor de duur van de cursus veel te veel inhoud inzit voor een leek in zit om te kunnen verwerken. Dit geldt voorde inhoud per les, de vooraf te lezen hoofdstukken en de te maken opdrachten.

1) De opbouw van de modules sluit niet aan op het kennisniveau (lees: nul) van een volledige leek ben op dit gebied. De vooraf te lezen hoofdstukken bevatten ontzettend veel gecomprimeerde informatie voor iemand die hier nog nooit mee te maken heeft gehad. Ik moest heel veel uitleg opzoeken buiten de syllabus om enigszins een gevoel te krijgen bij het plaatsen van de inhoud daarvan. Het heeft mij minstens het dubbele aantal uren aan voorbereiding gekost dan vooraf ingeschat.

2) Daarbij gaf het lesmateriaal niet de benodigde basis voor de te maken opdrachten. Voordat ik de opdrachten kon uitvoeren moest ik ook weer extra tijd stoppen in het opzoeken, lezen en uiteindelijk begrijpen van de gebruikte begrippen. Tip: Een begrippenlijst opnemen in de syllabus is geen overbodige luxe.

3) Het lesmateriaal, de vooraf aangeven lesstructuur met bijbehorende opdrachten en de uiteindelijke opbouw van cursusdag sloten niet op elkaar aan. Ik had de hoofdstukken gelezen en daarbij vragen geformuleerd, maar tijdens de les werd een heel andere volgorde aangehouden. De docent gaf aan dat zij niet de volgorde van de syllabes volgt, maar haar persoonlijke voorkeur. Dit werkte voor mij zeer verwarrend.

4) Er was veel te veel lesstof om op een redelijke manier door heen te gaan tijdens de cursusdagen. Niet alles kon dusdanig behandeld worden om voldoende begrip te krijgen. De docent had zeker kennis van inhoudelijke zaken, maar ook lesgeven zelf is een vak, zeker als er zoveel stof in een te korte tijd moet worden gepropt.

Ik zal de cursus niet aanbevelen bij collega's met eenzelfde intentie die ik had bij het kiezen van deze cursus.

Tot slot: de ruimtes waren netjes, maar veel te klein voor de grote van de groep. We zaten echt bovenop elkaar. In deze tijd van corona vind ik dit persoonlijk "not done" voor een professionele organisatie als de Bestuursacademie. De eerste twee dagen heb ik gevraagd of er een raam en/of deur open kon om door te tochten, maar daar was niet iedereen blij mee, dus de laatste

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Hoi Christine, bedankt voor je feedback. Wat vervelend om te lezen dat de opleiding niet aan sluit op je verwachtingen. We kunnen ons goed voorstellen dat het hierdoor veel extra tijd heeft gekost... Hoi Christine, bedankt voor je feedback. Wat vervelend om te lezen dat de opleiding niet aan sluit op je verwachtingen. We kunnen ons goed voorstellen dat het hierdoor veel extra tijd heeft gekost om alle stof goed te begrijpen. We zullen je feedback wat betreft het lesmateriaal intern met ons meenemen. Verder heb ik je feedback doorgezet naar de desbetreffende afdeling om te kijken of zij nog iets voor jou kunnen betekenen. Mocht je verder nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Leerzame studie

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor het delen van je beoordeling!
Met vriendelijke groeten,