Diana

De opleiding leert je niet hoe je je werk moet uitvoeren (dat kan ook niet aangezien elke gemeente anders werkt en de taken van griffiemedewerkers per gemeente verschillen). Het leert je wel de... De opleiding leert je niet hoe je je werk moet uitvoeren (dat kan ook niet aangezien elke gemeente anders werkt en de taken van griffiemedewerkers per gemeente verschillen). Het leert je wel de achtergrond en algemene informatie, waardoor ik het werk, de gemeente, de raad en verhoudingen raad vs. college beter begrijp. De docent had veel kennis van zaken en door zijn uitgebreide ervaring als (oud-)raadslid, griffier en raadsadviseur binnen verschillende gemeenten veel praktijkvoorbeelden die de lesinformatie aanvulden. Er was ook veel ruimte voor het bespreken van casussen, vragen en verschillen tussen gemeenten wat ook weer meer inzicht gaf.

Ik vond het jammer dat de syllabus pas na de eerste trainingsdag beschikbaar was.
Werken met een acteur is erg nuttig.
Docent was op 1 van de dagen erg bezig met het Coronabeleid en het...
Werken met een acteur is erg nuttig.
Docent was op 1 van de dagen erg bezig met het Coronabeleid en het laten testen van zichzelf. Dat vond ik storend.

Janny

Zeer kundige en ervaren docenten. Enthousiast en inspirerend. De inhoud van de opleiding sluit direct aan bij mijn rol. Ik kon de theorie meteen toepassen in de praktijk. Het heeft me goed geholpen... Zeer kundige en ervaren docenten. Enthousiast en inspirerend. De inhoud van de opleiding sluit direct aan bij mijn rol. Ik kon de theorie meteen toepassen in de praktijk. Het heeft me goed geholpen een visie en een uitvoerbaar (team)plan te ontwikkelen.

Krista

Docent had de powerpoint niet zelf gemaakt. Zijn verhaal week soms dus een stuk uit, wat dan lastiger te volgen was omdat het complexe materie is en een powerpoint toch enige houvast biedt.... Docent had de powerpoint niet zelf gemaakt. Zijn verhaal week soms dus een stuk uit, wat dan lastiger te volgen was omdat het complexe materie is en een powerpoint toch enige houvast biedt. Duidelijk was wel dat hij veel kennis had van het onderwerp. Wat mij betreft hadden er nog meer voorbeeldcasussen gegeven mogen worden zoals op E-connect staan, al dan niet gezamenlijk besproken, om te zien hoe theorie en praktijk samengaan, en zo meer grip op de materie te krijgen. Een overzicht met verhoudingen tussen bepaalde begrippen was ook fijn geweest, het zijn erg veel begrippen en na een tijdje ben je soms even kwijt hoe deze zich tot elkaar verhouden (dit werd ook door een andere leerling benoemd).
Verder erg veel informatie gehad dus veel geleerd! Jammer genoeg heb ik het boek niet ontvangen, ik hoop dat deze snel nagestuurd wordt. Hier heb ik al over gemaild.

Powerpoint slides i.c.m. de boeken, praktijk opdrachten en toelichting van de docent waren voor mij voldoende om te komen tot het maken van een eindrapport.

Inhoudelijk een prima training. In ons geval was het lesmateriaal echter helaas niet tijdig volledig gepubliceerd in de online leeromgeving, waardoor de gebruikte sheets niet vooraf geprint konden... Inhoudelijk een prima training. In ons geval was het lesmateriaal echter helaas niet tijdig volledig gepubliceerd in de online leeromgeving, waardoor de gebruikte sheets niet vooraf geprint konden worden. Daarnaast vond ik het werken met de virtual classroom niet prettig.

Ik vond het een interessante training. Fijn om ook voorbeelden genoemd te krijgen. De lesinhoud , materiaal, docent was prima. Impact op mijn werk dat moet nog blijken. Ik ben nog niet zo lang... Ik vond het een interessante training. Fijn om ook voorbeelden genoemd te krijgen. De lesinhoud , materiaal, docent was prima. Impact op mijn werk dat moet nog blijken. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen bij mijn huidige werkgever en ga met deze ervaring aan de slag op mijn werk.

De opleiding is een goede basis om te gaan werken bij de Griffie. Men krijgt veel inzichten en informatie over hoe gemeenten op ieders eigen wijze de Griffie inrichten.

Veel theorie, fijn omdat het handvaten biedt voor de praktijk. Genoeg ruimte om met de andere cursisten in overleg te zijn. De techniek liet soms te wensen over, en de online leeromgeving werkt niet... Veel theorie, fijn omdat het handvaten biedt voor de praktijk. Genoeg ruimte om met de andere cursisten in overleg te zijn. De techniek liet soms te wensen over, en de online leeromgeving werkt niet geheel intuïtief. Tip voor de docent: probeer de theorie iets meer te koppelen aan praktijkvoorbeelden, dan gaat het iets meer leven.