Docent was goed, had veel praktijkervaring en boeiende verhalen. Alleen achteraf gezien, nu ik werk, mis ik een kwart van de inhoud van de cursus zoals aangeboden op de website. Die kennis en... Docent was goed, had veel praktijkervaring en boeiende verhalen. Alleen achteraf gezien, nu ik werk, mis ik een kwart van de inhoud van de cursus zoals aangeboden op de website. Die kennis en vaardigheden kom ik nu te kort in mijn functie. Dat vind ik erg jammer achteraf. Het gaat om het volgende: Bezwaar en beroep: het proces van de rechtsbescherming
Bestuurlijke strafbeschikking milieu, Opstellen van de handhavings­beschikking en het verzorgen van de verdediging (het voeren van pleidooi) bij de rechtbank, Essenties uit relevante aanpalende wet- en regelgeving
Inzicht in sanctie-effectuering
Nazorg, retentierecht en invorderingsbeschikking(en).

Rahela

Tijdens de cursus bleek dat mijn werk zich niet leent voor een procesbeschrijving (lees: eindopdracht) omdat er geen sprake is van voldoende repetitieve handelingen. Dat kwam als een verrassing... Tijdens de cursus bleek dat mijn werk zich niet leent voor een procesbeschrijving (lees: eindopdracht) omdat er geen sprake is van voldoende repetitieve handelingen. Dat kwam als een verrassing voor mij, te meer vanwege de opstelling van de docent. Ik had vanaf het moment van deze constatering een meer oplossingsgerichte (en minder afwijzende) houding verwacht van hem. Pas toen ik duidelijk mijn teleurstelling heb laten blijken en ook refereerde aan een vergelijkbare situatie van een medecursist, reikte hij ideeën aan.
Mocht het inderdaad zo zijn dat het werk op departementen zich niet leent voor procesbeschrijvingen, dan is mijn suggestie om in het vervolg van te voren een screening te doen bij aanmeldingen, vooral bij aanmeldingen uit departementen.

Door corona moesten we de training on line volgen, maar ik heb toch de voorkeur aan fysiek les. Dit lag niet aan de docent, maar gewoon hoe ik ben. De letters in het handboek financiële functie en... Door corona moesten we de training on line volgen, maar ik heb toch de voorkeur aan fysiek les. Dit lag niet aan de docent, maar gewoon hoe ik ben. De letters in het handboek financiële functie en control bij de gemeenten en provincies heeft voor mij een te kleine lettertype om goed in mij op te nemen (goede leesbril, maar tekst is gewoon teveel op een pagina). De docent was interactief met ons bezig en heeft er ons de hele cursus door heen gesleept om ons voor te bereiden op het examen. Het was mijn 1ste opleiding weer na lange tijd en dan is het toch moeilijk om het thuis in te plannen. Werk/prive en school is dan toch best wel zwaar.

Thomas

Bevlogen docent. Examenstof was goed te doen, lessen sloten daar ook goed op aan. Opleiding is precies wat het zegt: BBV Basis. Ondersteunend boek was inhoudelijk nuttig, maar geen fijne... Bevlogen docent. Examenstof was goed te doen, lessen sloten daar ook goed op aan. Opleiding is precies wat het zegt: BBV Basis. Ondersteunend boek was inhoudelijk nuttig, maar geen fijne schrijfstijl. Digitaal systeem werkte voldoende. Wel af en toe verschillende mensen waarbij het geluid het gewoon niet deed. Al met al erg tevreden.

Thomas

Als je puur administratief werk doet voor een gemeente heb je hier weinig aan.
maar voor control is het fijn om te weten.

Ellen

Ik ben erg tieleurgesteld over deze e-learning. De Participatiewet was de 1e module die ik volgde en die zat vól met tekstfouten. Dit heb ik gemeld en als reactie kwam dat er een buck in het systeem... Ik ben erg tieleurgesteld over deze e-learning. De Participatiewet was de 1e module die ik volgde en die zat vól met tekstfouten. Dit heb ik gemeld en als reactie kwam dat er een buck in het systeem zat waardoor er allerlei fouten in de tekst stonden. Heel slordig. Als dit al eerder bij u bekend was had ik graag gezien dat dit vooraf aan de cursisten was gemeld.
Nadat ik een module met succes had afgerond wilde ik het certificaat printen. Ook dit was een incomplete variant. Na een mail is dit weer gecorrigeerd.
Inmiddels ben ik bezig met de module Schuldhulpverlening. Tot min grote verbazing kreeg ik ruim een week geleden opeens 4 certificaten van de e-learning Integrale Kennis van het Sociaal Domein thuis gestuurd. Nou ja...ik ben nog bezig met de 3e module en met de module Jeugdwet moet ik nog starten. Sorry, maar dit vind ik allemaal niet professioneel.
Vandaag wilde ik mijn 3e module afronden en de eindtoets daarvan maken. Ik kreeg toen de melding dat ik alleen nog de herhaaltoets kon maken en dat dit mijn laatste kans was. Huhhhh? Ik heb de 1e eindtoets van deze module helemaal nog niet gemaakt...
Al met al vind ik dit een hele slechte reclame voor de Bestuursacademie. Ik ga dit melden bij mijn leidinggevende; zij betalen namelijk mijn cursus. Ik ga ervan uit dat u mijn klacht serieus oppakt.

De docent was vriendelijk en de online omgeving prima op orde.
De docent was vriendelijk en de online omgeving prima op orde.
Helaas voldeed de opleiding niet aan mijn verwachtingen, het niveau van de opleiding is starters niveau en niet voor beleidsmedewerkers met enige ervaring

Astrid

Online omgeving was erg slecht, geluid werkte niet goed, onverstaanbaar was het regelmatig, soms kon je dus alleen vragen stellen via de chat. Lesmateriaal waren 2 boeken (op zich prima) een hele... Online omgeving was erg slecht, geluid werkte niet goed, onverstaanbaar was het regelmatig, soms kon je dus alleen vragen stellen via de chat. Lesmateriaal waren 2 boeken (op zich prima) een hele stapel sheets die je zelf maar moest printen (zeker aan te raden voor je aantekeningen) maar waren wel erg mager om iets te kunnen leren. Je moest zelf eigenlijk maar samenvattingen maken. Lessen waren behoorlijk kort. Voelde voor mij net iets beter als een thuiscursus want je kon vragen stellen. Maar ik vond het de prijs niet waard.

Online module gaf veel storingen, we zijn daardoor een hele dag uitgelopen. Door de uitloop liep de lesplanner met voorgeschreven studiestof niet meer gelijk en bereidde men met enige regelmaat het... Online module gaf veel storingen, we zijn daardoor een hele dag uitgelopen. Door de uitloop liep de lesplanner met voorgeschreven studiestof niet meer gelijk en bereidde men met enige regelmaat het verkeerde voor.