Henriët

Er worden met de eindopdracht zaken getoetst die niet behandeld zijn in de les. Zo ben ik er door de beoordeelaar op afgerekend dat ik geen beleidsstuk had geschreven, maar dat heb ik nog nooit... Er worden met de eindopdracht zaken getoetst die niet behandeld zijn in de les. Zo ben ik er door de beoordeelaar op afgerekend dat ik geen beleidsstuk had geschreven, maar dat heb ik nog nooit gedaan en dat was ook geen onderdeel van de lessen. (ondermijning en milieucriminaliteit) ook voor de andere modules werden opdrachten gevraagd die nooit als voorbeelden zijn uitgewerkt in de lessen.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat jammer om te lezen over je ervaringen, Henriët! Als je een klacht wilt indienen over de opleiding, kun je het contactformulier op onze e-connect pagina invullen. Onze studiebegeleiders staan... Wat jammer om te lezen over je ervaringen, Henriët! Als je een klacht wilt indienen over de opleiding, kun je het contactformulier op onze e-connect pagina invullen. Onze studiebegeleiders staan klaar om je te helpen. Je kunt ons ook via social media contacteren als je nog vragen hebt.

Alex

Ik heb van de eerste module (effectief adviseren) het meeste opgestoken. Het GROW-model kan ik toepassen in mijn dagelijkse werkpraktijk en, in de verdere uitwerking van een advies, heb ik nu ook... Ik heb van de eerste module (effectief adviseren) het meeste opgestoken. Het GROW-model kan ik toepassen in mijn dagelijkse werkpraktijk en, in de verdere uitwerking van een advies, heb ik nu ook een aantal tools ontwikkeld. Dank daarvoor.

Van de tweede module (persoonlijke kracht en uitstraling) heb ik minder opgestoken. Ik miste structuur in de bijeenkomsten (geen rode draad door de bijeenkomst(en) heen, geen programma, lesmateriaal en voorbereiding werd kwamen niet terug in de bijeenkomsten) en (vooral) abstraheren van individuele casus naar de rest van de groep. Wanneer iemand een casus uit de eigen praktijk inbrengt, is dat in beginsel interessant en in potentie leerzaam voor iedereen. Ik miste echter de link tussen de individuele casus en wat de rest van de groep daarvan kon leren. Ik had meer van deze module verwacht.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je feedback, Alex. We zullen je feedback intern doorzetten. We hopen dat je desondanks de opleiding als leerzaam hebt ervaren.

Marnix

Interessante onderwerpen voor mijn opleiding tot commissiegriffier, veelzijdig en met genoeg interactie. Tegelijkertijd zijn niet alle docenten begaafd met didactische kennis: feedback krijgen waar... Interessante onderwerpen voor mijn opleiding tot commissiegriffier, veelzijdig en met genoeg interactie. Tegelijkertijd zijn niet alle docenten begaafd met didactische kennis: feedback krijgen waar je mee verder kan is lastig gebleken, 'tops' werden bij mijn eindopdracht niet genoemd. Jammer, want er heeft, naast mijn full-time baan, veel werk ingezeten. Zou deze opleiding niet aanraden bij collega's.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je waardevolle feedback Marnix! Het is fijn om te horen dat de onderwerpen interessant zijn en dat er voldoende interactie is tijdens de opleiding. Jouw toewijding, ondanks een... Bedankt voor je waardevolle feedback Marnix! Het is fijn om te horen dat de onderwerpen interessant zijn en dat er voldoende interactie is tijdens de opleiding. Jouw toewijding, ondanks een full-time baan, is bewonderenswaardig en verdient erkenning. We nemen je opmerkingen over de feedback ter harte, dit helpt ons om onze opleiding verder te verbeteren.

Thijs

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je prachtige eindoordeel score Thijs!
Bestuursacademie Nederland

De lesstof was uitgebreid en dat is fijn. Wat ik wel lastig vond, waren de verdiepende opdrachten. Ik heb niet overal inzage in en kon dus ook niet goed beoordelen hoe sommige zaken binnen onze... De lesstof was uitgebreid en dat is fijn. Wat ik wel lastig vond, waren de verdiepende opdrachten. Ik heb niet overal inzage in en kon dus ook niet goed beoordelen hoe sommige zaken binnen onze organisatie worden uitgevoerd.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat goed om te horen dat je de lesstof uitgebreid en fijn vond! We hopen dat je dit nu kunt toepassen in de praktijk.

Claudia

Docent stond boven de stof en bracht de materie goed en duidelijk over. Boeiende materie en het helpt me zeker bij mijn huidige werkzaamheden. Aangeleerde kunstjes worden nu eigen, door de opgedane... Docent stond boven de stof en bracht de materie goed en duidelijk over. Boeiende materie en het helpt me zeker bij mijn huidige werkzaamheden. Aangeleerde kunstjes worden nu eigen, door de opgedane en gedeelde kennis. Wel was het studiemateriaal nog niet up-to-date mbt de aangepaste regel- en wetgeving.
Leuk om ook te sparren met medecursisten.
Locatie was gewijzigd naar Utrecht en dit was helaas wel met veel files. Praktischer is een locatie dichtbij centraal station. Prive gaf het wel wat extra druk, doordat ook de verkiezingen in deze periode vielen en ik zelf ook in het projectteam Verkiezingen zal.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

We zijn blij dat de docent en de inhoud van de cursus je goed bevallen zijn en je werk ondersteunen Claudia! We zullen je opmerkingen meenemen voor toekomstige verbeterpunten.
Met vriendelijke...

Ivo

Verschrikkelijk verouderd lesmateriaal. Boek is uit 2012 en de artikelen zijn ook al ruim 10 jaar oud. Er worden talloze voorbeelden gegeven van het "Nieuwe werken" en de opkomst van digitalisering.... Verschrikkelijk verouderd lesmateriaal. Boek is uit 2012 en de artikelen zijn ook al ruim 10 jaar oud. Er worden talloze voorbeelden gegeven van het "Nieuwe werken" en de opkomst van digitalisering. Dit zijn we al ver voorbij. De lesstof is dus nooit aangepast en dat is schandelijk slecht. De docent schaamt zich ook voor de aangeboden stof en heeft goed werk geleverd om extra sheets toe te voegen. Desalniettemin een zware onvoldoende en eigenlijk zou ik een (gedeelte) van het cursusgeld moet terugvragen.

Deniz

Docent met veel kennis, jammer dat hij "weg" gaat. Lesstof is heel duidelijk en de toetsplan wordt goed behandeld. Lesmateriaal (boeken) die ik per post binnen heb gekregen, die hebben wij niet... Docent met veel kennis, jammer dat hij "weg" gaat. Lesstof is heel duidelijk en de toetsplan wordt goed behandeld. Lesmateriaal (boeken) die ik per post binnen heb gekregen, die hebben wij niet gebruikt tijdens de les. Wel handig om in bezit te hebben voor in de praktijk.

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat goed om te horen Deniz!

Sytske

Goede lesinhoud, goede connect omgeving. De leraar heeft goede lessen gegeven

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Bedankt voor je positieve feedback Sytske! Heel fijn om te horen.
Bestuursacademie Nederland.

Frank

Anders dan verwacht. Minder inhoudelijke tools, meer bewustwording van mechanismes rondom je werk. Dat was even wennen, maar toch heel waardevol

Reactie Bestuursacademie Nederland:

Wat fijn om te horen dat het heel waardevol is geweest Frank!