Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de financiële afspraken zijn gemaakt
Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken in het ouderschapsplan zijn gemaakt
Objectiviteit van de bemiddelaar
Oplossingsgerichtheid
Verstand van zaken
Voortgang scheidingsproces
Tevredenheid over informatie verstrekking op basis waarvan de afspraken met betrekking tot de nieuwe woonsituatie zijn gemaakt
Kwaliteit van de gesprekken
Verslaglegging
Omgaan met emoties
Afspraken nakomen
Snelheid van opvolging na het verzoek tot contact
Inschakelen externe expertise
Communicatie
Persoonlijk betrokken

Zorgeloosch

Mijn (ex)partner en ik hebben onze echtscheiding willen regelen bij Zorgeloosch. In het begin had ik al een slecht gevoel; betalen voor iets wat je nog niet hebt gekregen, klop natuurlijk niet, maar... Mijn (ex)partner en ik hebben onze echtscheiding willen regelen bij Zorgeloosch. In het begin had ik al een slecht gevoel; betalen voor iets wat je nog niet hebt gekregen, klop natuurlijk niet, maar je zit in je emoties. Daarnaast was ik herstellende van ernstig ziek zijn. Je wil op dat moment maar één ding: zo snel mogelijk scheiden!

We hebben acht mediation gesprekken gevoerd, maar daar is niets uitgekomen. Waar de mediator ontzorgt, informeert en begeleidt en het proces bewaakt, kreeg ik er juist zorgen bij, van enige informatievoorziening en begeleiding was geen sprake, laat staan van het bewaken van het proces. De spanningen tussen ons liepen op, afspraken zijn niet nagekomen, we liepen vast en de mediator deed niets om ons nader tot elkaar te brengen.

Hij had geen flauw benul hoe hij de gesprekken met ons moest leiden. Het proces werd niet bewaakt. Aan emotie werd vrijwel geen aandacht besteed, want die moesten wij maar zoveel mogelijk ‘aan de kant zetten’. Wij moesten het zakelijk bekijken. Er zou later wel ruimte komen voor emoties.

Na diverse gesprekken heb ik aangegeven dat ik een andere insteek van de mediation verwachtte, een andere aanpak waarbij de moeilijke gesprekken worden gevoerd onder leiding van een ter zake kundige mediator en waarbij het welzijn en het belang van de kinderen de hoogste prioriteit heeft.

Nu tijdens de mediation gesprekken geen enkele voortgang werd geboekt, heb ik een partij adviseur ingeschakeld. Pas door de partij adviseur werden mij zaken duidelijk en kon ik gefundeerde beslissingen nemen en begreep ik dat wat de mediator financieel gedaan had lang niet altijd juist was.
Dit alles heeft mij erg veel extra gekost, zowel financieel als mentaal en fysiek.

Een scheiding is al dramatisch genoeg, maar deze mediation heeft tot nog meer problemen en stress geleidt en uiteindelijk tot een procedure waar we nu in verwikkeld zijn, omdat deze mediation ons verder uit elkaar gedreven heeft!

Ik wil mijn helft van het bedrag dat aan Zorgeloosch betaald is terugontvangen. Daarbij merk ik op dat een gedeelte van dit bedrag ziet op hypotheekverlening en dat dit alleen voor mijn ex-partner relevant is. Zorgeloosch blijkt dus alleen voor zichzelf en niet voor zijn klanten te zorgen.

Alles behalve zorgeloos!

N. Vila Jutten

Totaal onproffessionele houding, partijdig, niet op de hoogte van procedures. Ga niet met hun in zee!!! De mediator bleek een burnout te hebben, was Zorgeloosch niet van op de hoogte

Zeer slecht

Vrancheska Busby

Ze was heel aardig en geduldig met ons, ze heeft alles goed uitgelegd en ervoor gezorgd dat alles op rolletjes verliep

Was hele fijne ervaring

fabian

Extra zorgen!!

zo zouden ze het moeten noemen ipv zorgeloosch, wat een aanfluiting.
Extra zorgen!!

zo zouden ze het moeten noemen ipv zorgeloosch, wat een aanfluiting.
Willen alles zo snel mogelijk behandelen maar dan wel in eigenbelang. Het eerste gesprek leekt top.
Ze hadden snel antwoorden en leken overal goed mee te kunnen helpen kwamen goeie geld bedragen uit voor beide partijen. maar eenmaal in zee met deze mensen is het verschrikkelijk, ze denken alleen maar in eigen belang.
zeer slecht bereikbaar, ze werken super langzaam zodra hun voordeel ervan af is. vooral het financiele plaatje is een bak ellende!!
extra pakket gekozen voor belasting zaken.
die hebben ze nog steeds niet ingeleverd ( 25 april) en blijven maar op formulieren vragen die ze al hebben.

VERSCHRIKKELIJK!!! BEGIN HIER NIET AAN!!!

Beschrijf uw ervaring in een regel

verschrikkelijk!! maken veel fouten met de financiele zaken. nauwlijks bereikbaar. niet vriendelijk.

Gita

Beschrijf uw ervaring in een regel

Hij is zorgzaam en serieus 👍

Wendy vd Ing

Zie hierboven

Beschrijf uw ervaring in een regel

Slordig: documenten zoek, 2x alle aktes moeten opvragen en dus betalen bij gemeente. Taal- en spellingsfouten. Zeer traag traject. Onderlinge communicatie tussen legal (advocaat) en mediator... Slordig: documenten zoek, 2x alle aktes moeten opvragen en dus betalen bij gemeente. Taal- en spellingsfouten. Zeer traag traject. Onderlinge communicatie tussen legal (advocaat) en mediator slecht/geen.

karin

Maurice is vriendelijk, rustig, weet even afstand te nemen als het moet en regelt de dingen die geregeld moeten worden.
Voor mij heel belangrijk om dingen overzichtelijk te maken want in een...
Voor mij heel belangrijk om dingen overzichtelijk te maken want in een emotionele scheiding was ik het overzicht helemaal kwijt.

Beschrijf uw ervaring in een regel

vriendelijk, kundig en zorgt dat alles goed geregeld wordt

Angeline Weustink

Wij zijn heel goed en vlot geholpen door Nina Tillema. Zij heeft ons heel goed geadviseerd en was een prettig persoon om mee te onderhandelen.

Beschrijf uw ervaring in een regel

Goede professionele bemiddeling en ook vlot geregeld.

Rene de Beer

Heel slecht

Beschrijf uw ervaring in een regel

Echt een drama. Veel geld kwijt en ze doen niks.

Yvonne tulp

Heel goed en heel lief en vol begrip
En ze reageert snel als je er belt.
Heel prettig. Bedankt

Beschrijf uw ervaring in een regel

Omdat ik zeer goed geholpen ben.