Hoe was de vakbekwaamheid van de installateurs?
Vond u dat er klantvriendelijk en duidelijk met u gecommuniceerd werd?
Vond u de offerte duidelijk en volledig?
Wat vindt u van de prijs / kwaliteitverhouding?
Wat vindt u van de nazorg die Zonneplan u biedt?
Heeft de Zonneplan-adviseur u van goed advies voorzien?
Hoe vindt u het eindresultaat van uw installatie?

Filip

Ik ben sinds begin september begonnen met de aanvraag en aanvankelijk verliep alles vlot en correct. Alles zag er goed uit, alles kon, etc. In de tussentijd ook al onze netbeheerder ingelicht op... Ik ben sinds begin september begonnen met de aanvraag en aanvankelijk verliep alles vlot en correct. Alles zag er goed uit, alles kon, etc. In de tussentijd ook al onze netbeheerder ingelicht op verzoek van Zonneplan. Begin november (na 2 maanden dus) wordt er aangegeven dat er iemand langskomt, want er is onduidelijkheid of er in onze voortuin wel een steiger geplaatst kan worden. 9 december (!, een maand later dus) komt er een elektricien langs, die aangeeft dat hij ook even moet kijken i.v.m. het plaatsen van een steiger (ik moest allemaal foto's maken, want zijn telefoon was leeg). Ik heb al op meerdere momenten allerlei foto's aangeleverd, maar ok. Op 11 december belt Zonneplan met de mededeling dat zij de panelen toch niet kunnen plaatsen (datum van plaatsing was begin januari gepland), mede i.v.m. de hellingshoek van het dak, waarover nooit enige discussie was!. Dit op basis van installateurs die een aantal foto's beoordelen. Er is nooit een degelijke schouwing gedaan. Wij zijn 3 maanden lang aan het lijntje gehouden. En wat krijgen we: helemaal niets!! Onbegrijpelijk. In het begin allemaal prima, maar verder in het proces: moeizaam en uiteindelijk: Anticlimax.

Goed begin is het halve werk, maar in dit geval helemaal geen werk!

Kom afspraken na! Doe een schouwing in het begin en niet op allerlaatste moment!!

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze duidelijke feedback op onze manier van werken.
Bedankt voor deze duidelijke feedback op onze manier van werken.
Wij brengen inderdaad op afstand een advies uit, omdat wij op basis van luchtfoto's tot op de centimeter nauwkeurig het dak kunnen inmeten. Als er echter twijfel over de geschiktheid van dak is, dan plannen we een schouwing in. We hadden echter al eerder bij u moeten aangeven dat we geen zonnepanelen op uw dak kunnen plaatsen. Er waren namelijk al signalen waaruit dit bleek en een schouwing was dan niet nodig geweest. Daarin hebben wij dus steken laten vallen en daardoor heeft u onnodig lang moeten wachten op een duidelijk advies. Wij bieden onze oprechte excuses hiervoor aan. De adviseur heeft hier nog uitgebreid contact met u over gehad.
Het maakt de uitkomst helaas niet anders, maar wij hopen dat u alsnog snel van uw eigen zonnestroom geniet, al dan niet via Zonneplan.^Saskia

Rorije

We werden goed geinfomeerd en geholpen met het uitzoeken van de zonnepanelen ook de nazorg van zonneplan is goed.
We zijn zeer tevreden hoe alles is verlopen .
Zonneplan is echt een...
We zijn zeer tevreden hoe alles is verlopen .
Zonneplan is echt een aanrader

Je wordt goed geholpen

Geen opmerkingen

Reactie Zonneplan.nl:

Dat zijn 5 stralende sterren, bedankt! We waarderen het dat je je ervaring hier deelt zodat andere mensen ook enthousiast raken. Op naar veel zonnige jaren!🌞

Dirk

Net bedrijf met fijne installateurs. Vlotte installatie, het ziet er keurig uit.

Goede telefonische ondersteuning

Fijn om te horen dat de alles vlekkeloos is verlopen. Bedankt voor de mooie 8!✨

Ronald

Heldere offerte, snelle levering en plaatsing. Bij vragen meteen antwoord! Gewoon prima geregeld allemaal.

Erg klantvriendelijk

Reactie Zonneplan.nl:

Wat goed om te horen dat alles vlekkeloos is verlopen, zo hoort het! Bedankt voor deze stralende vijf sterren, daar zijn we heel blij mee.✨

de haan

Prettige communicatie, houd zich aan de afspraken, makkelijk telefonisch te bereiken en weet vragen duidelijk te beantwoorden.

verrassend snel ,korte (communicatie)lijnen , telefonisch makkelijk te bereiken en vragen worden direct afgehandeld.

word niet te fanatiek in het mensen benaderen bv door te zeggen dat je over 2 dagen weer terug belt.... geef ook wat ruimte bv door te zeggen: zal ik u over enkele dagen terug bellen... en een... word niet te fanatiek in het mensen benaderen bv door te zeggen dat je over 2 dagen weer terug belt.... geef ook wat ruimte bv door te zeggen: zal ik u over enkele dagen terug bellen... en een voorstel doen... het kan ook als TE opdringerig worden ervaren

Reactie Zonneplan.nl:

Dat zijn vijf stralende sterren, bedankt! We zijn ook blij met de tips die je aangeeft, want we willen absoluut niet als opdringerig overkomen. Goed dat je dit aangeeft, want dan kunnen wij onze... Dat zijn vijf stralende sterren, bedankt! We zijn ook blij met de tips die je aangeeft, want we willen absoluut niet als opdringerig overkomen. Goed dat je dit aangeeft, want dan kunnen wij onze communicatie hierop verbeteren.

Ine Vermeer

Zeer duidelijke informatie vooraf en professionele medewerkers tijdens het installeren.

Duidelijke communicatie, snelheid van contact opnemen. Goed product.

De app van Zonneplan (van SolarEdge wel) biedt nog niet de mogelijkheden de opbrengst en statistieken per paneel te zien. Wellicht iets voor in de toekomst.

Reactie Zonneplan.nl:

Wat een mooie review, Ine! Super dat je zo positief bent. De Zonneplan app laat inderdaad geen opbrengsten per paneel zien, omdat dit een serieel geschakelde installatie is. Alle panelen zijn in één... Wat een mooie review, Ine! Super dat je zo positief bent. De Zonneplan app laat inderdaad geen opbrengsten per paneel zien, omdat dit een serieel geschakelde installatie is. Alle panelen zijn in één lus geschakeld en de opbrengsten zijn daarom in één waarde te zien en niet per paneel. Bij SolarEdge systemen is dat anders, want dan is elk paneel apart geschakeld met een eigen optimizer. Als daar nog vragen over zijn, dan kan je natuurlijk contact opnemen met onze klantenservice via 0880203011.🌞

Wittenberg

Perfect geregeld allemaal

Goede communicatie

Als er later op de dag een afspraak wordt gemaakt graag even van te voren bellen,zodat je niet lang zit te wachten.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor de stralende 10! We zijn blij met de verbeterpunten, dus ook bedankt daarvoor. Veel zonuren gewenst!🌞

R van Rossen

Duidelijke informatie. Snelle reactie op vragen of opmerkingen.

goede, duidelijke informatie. goede service zowel voor als na levering van panelen

Reactie Zonneplan.nl:

Geweldig dat je zo positief bent! Dat vinden we erg leuk om te horen. Bedankt voor het delen van je ervaring en veel plezier met de zonnepanelen gewenst😃

Touw

Xxcc

Het was beter geweest als er iemand kwam kijken dan hadden ze niet 3x terug hoefden te komen

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor de prachtige 10, daar worden we blij van! We zijn ook blij met de tips die je ons geeft, er is altijd ruimte voor verbetering, dus dit nemen we zeker mee. Bedankt!

F hartman.van dijk

Goede service

Achteraf gebeld worden hoe het bevalt

Reactie Zonneplan.nl:

Goed om te horen dat onze service goed is bevallen! Bedankt voor de prachtige 8!✨