Hoe was de vakbekwaamheid van de installateurs?
Vond u dat er klantvriendelijk en duidelijk met u gecommuniceerd werd?
Vond u de offerte duidelijk en volledig?
Wat vindt u van de prijs / kwaliteitverhouding?
Wat vindt u van de nazorg die Zonneplan u biedt?
Heeft de Zonneplan-adviseur u van goed advies voorzien?
Hoe vindt u het eindresultaat van uw installatie?

Poos

Foutieve voorlichting, onjuiste prognose, zeer slecht, onbetrouwbaar, komen afspraken en beloftes niet na.

installatie verliep soepel

Veel minder opbrengst dan voorspeld, daar aan de voorkant afspraken over gemaakt die niet worden nagekomen. Niks geen 1 contactpersoon, in meer dan de helft van het jaar meer dan 60% minder... Veel minder opbrengst dan voorspeld, daar aan de voorkant afspraken over gemaakt die niet worden nagekomen. Niks geen 1 contactpersoon, in meer dan de helft van het jaar meer dan 60% minder opbrengst dan voorspeld.

Reactie Zonneplan.nl:

Het verbaast ons dat u deze review schrijft. U heeft deze zaak uitbesteed en wij hebben daar snel op gereageerd met een voorstel dat gebaseerd is op de feiten. We zijn nog in afwachting van uw... Het verbaast ons dat u deze review schrijft. U heeft deze zaak uitbesteed en wij hebben daar snel op gereageerd met een voorstel dat gebaseerd is op de feiten. We zijn nog in afwachting van uw reactie en we zien nu deze review. We deden meerdere malen een poging tot contact, maar u bent niet telefonisch bereikbaar. We verzoeken u voor 12 juni contact op te nemen via 0880203011, want op deze manier onnodig schade aanrichten is volgens ons niet de oplossing.

Dave Jansen

Mijn ervaring met Zonneplan is erg positief. Men geeft duidelijke informatie en is erg vriendelijk en behulpzaam. Het is In mijn geval de onderaannemer die niet aansluit bij het beeld wat je krijgt... Mijn ervaring met Zonneplan is erg positief. Men geeft duidelijke informatie en is erg vriendelijk en behulpzaam. Het is In mijn geval de onderaannemer die niet aansluit bij het beeld wat je krijgt wanneer je Zonneplan hebt gesproken.

Duidelijk, behulpzaam, vriendelijk.

Voer regelmatig checks uit bij je onderaannemers.

M van A

Zonnepanelen zonder enig idee of ze werken, 4G stick die kapot is (dus al kapot bij installatie en niet voorradig)

voortraject

lever een product dat 100% werkt, of kom later als juiste producten wel op voorraad zijn.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback aan ons geeft. De 4G-stick werkte inderdaad niet naar behoren. Gelukkig hebben we, met behulp van uw snelle handelen, binnen een week een... Bedankt voor deze review waarin je duidelijke feedback aan ons geeft. De 4G-stick werkte inderdaad niet naar behoren. Gelukkig hebben we, met behulp van uw snelle handelen, binnen een week een nieuwe stick gestuurd en daardoor zijn de opbrengsten nu goed zichtbaar. De eerste opbrengstpieken zijn al terug te zien, dus dat gaat goed. Veel zonnige dagen gewenst!🌞^Saskia

Jack Heyman

Zeer slecht

Offerte heb je binnen 1 seconde binnen

Service is bar en bar slecht

Hans

Na een valse start (werkzaamheden niet gepland omdat aanvraag zoek was) kwamen er dan toch 3 vriendelijke monteurs (knus met zijn 3-en binnen 1,5 m op de voorbank van hun bus) die snel en... Na een valse start (werkzaamheden niet gepland omdat aanvraag zoek was) kwamen er dan toch 3 vriendelijke monteurs (knus met zijn 3-en binnen 1,5 m op de voorbank van hun bus) die snel en professioneel binnen een ochtend de installatie hebben verzorgd. Als ware acrobaten huppelden ze over het dak. Indrukwekkend en knap maar tegelijk levensgevaarlijk want zonder enige vorm van veiligheid (zoals wel op de brochurefoto's staat). Helaas vergaten ze dakpannen terug te leggen, maar dat is na een telefoontje de volgende dag snel verholpen door een andere ook zeer vriendelijke acrobaat zonder enige veiligheidsvoorzieningen.

Duidelijke offerte. Snelle installatie (halve dag) en werkend opgeleverd.

Veiligheid voor de monteurs

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze mooie review, waarin je ook duidelijke feedback geeft. We nemen de veiligheid van onze monteurs zeer serieus, dus ik pak deze signalen direct op. Bedankt voor het delen van je... Bedankt voor deze mooie review, waarin je ook duidelijke feedback geeft. We nemen de veiligheid van onze monteurs zeer serieus, dus ik pak deze signalen direct op. Bedankt voor het delen van je ervaring en veel zonuren gewenst!🌞^Saskia

M. Bruins

Voortraject was prima, installatie in 1/2 dag en opbrengst mede door vele zonnen uren was 23% hoger dan opgegeven.
Al met al een prima ervaring met Zonneplan.

Doen wat beloofd is ?

Nvt

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor deze mooie review! Super om te horen dat de opbrengsten al zo hoog liggen, laat die zon maar lekker schijnen.🌞^Saskia

Toufik Hlimi

Mijn ervaring met Zonneplan is heel goed. Goed contact met de adviseur (Kevin W.) en goede uitleg over de zonnepanelen. De afspraken zijn duidelijk en er wordt ook gedaan wat er is... Mijn ervaring met Zonneplan is heel goed. Goed contact met de adviseur (Kevin W.) en goede uitleg over de zonnepanelen. De afspraken zijn duidelijk en er wordt ook gedaan wat er is afgesproken.Monteurs van de firma Bunschoten Soler uit Swalmen waren vriendelijk en duidelijk.

Communicatie

Reactie Zonneplan.nl:

Wauw, wat een mooi cijfer!πŸ’š Bedankt voor de prachtige beoordeling. Daar worden we heel blij van! Op naar veel zonnige jaren!🌞^Saskia

Erik Schoolmeesters

Duidelijke communicatie, afspraak is afspraak, alles naar wens.

Afspraak is afspraak

Reactie Zonneplan.nl:

Wat een mooie reviews, bedankt! Super dat je je ervaring hier deelt. Dat waarderen we heel erg.πŸ’š Op naar veel zonuren en hoge opbrengsten!🌞^Saskia

Dijkstra

Het is allemaal heel goed verlopen,alleen advies was bij ons om de panelen in serie te plaatsen. Maar we hebben zelf gekozen voor separate plaatsing i.v.m hoge bomen bij overburen. Volgens de... Het is allemaal heel goed verlopen,alleen advies was bij ons om de panelen in serie te plaatsen. Maar we hebben zelf gekozen voor separate plaatsing i.v.m hoge bomen bij overburen. Volgens de installateurs was dit zeker een betere keus.

correcte communicatie

Inschatting wijze van plaatsing,bij twijfel ter plaatse beoordelen of op meerdere tijden foto's laten maken van situatie.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor dit prachtige cijfer!πŸ’š Fijn dat de installatie goed is gegaan en dat je blij bent met het eindresultaat. We zijn ook blij met de feedback die je geeft, want daar hebben we absoluut... Bedankt voor dit prachtige cijfer!πŸ’š Fijn dat de installatie goed is gegaan en dat je blij bent met het eindresultaat. We zijn ook blij met de feedback die je geeft, want daar hebben we absoluut iets aan.πŸ‘ Nog veel plezier met de zonnepanelen gewenst!🌞^Saskia

Henk Kerstholt

Wij hebben nu een jaar zonnepanelen op het dak. Helaas ging de omvormer binnen een jaar stuk. Deze is onder garantie uiteindelijk vervangen maar we moesten er wel 4 weken op wachten voordat dit... Wij hebben nu een jaar zonnepanelen op het dak. Helaas ging de omvormer binnen een jaar stuk. Deze is onder garantie uiteindelijk vervangen maar we moesten er wel 4 weken op wachten voordat dit gebeurde. Ja het is Corona tijd maar dat neemt niet weg dat een klusje van een uurtje uiteindelijk er toe heeft geleid dat de installatie een maand buiten werking is geweest. Hier zou Zonneplan beter op moeten anticiperen dat een systeem er niet een maand uit moet liggen also ze maar een monteur hebben die de omvormer zou kunnen vervangen.

goede installatie en offerte en installatie uitgevoerd

De nazorg in de vorm van garantie laat duidelijk te wensen over.
De nazorg in de vorm van garantie laat duidelijk te wensen over.
Je laat een klant niet een maand wachten alvorens je het probleem verhelpt ondanks na herhaaldelijk aandringen van de klant om tot reparatie over te gaan.

Reactie Zonneplan.nl:

Bedankt voor het delen van je ervaring. Het vervangen van de omvormer heeft inderdaad langer geduurd dan normaal. Veiligheid staat bij Zonneplan altijd voorop en juist in deze coronacrisis is het... Bedankt voor het delen van je ervaring. Het vervangen van de omvormer heeft inderdaad langer geduurd dan normaal. Veiligheid staat bij Zonneplan altijd voorop en juist in deze coronacrisis is het erg van belang om daar zorgvuldig mee om te gaan. In uw omgeving bleken er niet direct monteurs beschikbaar te zijn, omdat zij griepverschijnselen hadden. Wij kunnen geen monteurs met griepverschijnselen veilig en verantwoord bij u in huis laten werken. Dat is zowel voor u als voor onze monteurs een te groot risico. Gevolg daarvan is dat het monteursbezoek uitgesteld moest worden. Gelukkig is de omvormer nu vervangen en stromen er weer mooie opbrengsten binnen.🌞^Saskia