Wij volgen nu drie jaar verschillende groepen bij de Wereldschool. De ondersteuning van onze leerkracht is altijd goed geweest.
Het kleuterprogramma vinden wij te veel gericht op 'een groep...
Het kleuterprogramma vinden wij te veel gericht op 'een groep kleuters' terwijl je in werkelijkheid een op een werkt, dit werkt niet goed.
Vanaf groep 3 is het een goed systeem.
Er is niet altijd veel begrip voor de onderwijs situatie in het buitenland in vergelijking met het Nederlands systeem. Kinderen kunnen bijvoorbeeld door een ander systeem voor lopen met lezen. Zo maar een gedeelte of een klas overslaan bij de wereldschool kan lastig worden gemaakt terwijl dit helemaal niet lastig hoeft te zijn. Ik denk dat Wereldschool zich kan verbeteren door meer naar het onderwijs in het buitenland te kijken en waar een kind dan staat in de ontwikkeling in vergelijking met het Nederlands systeem. En dus niet zo zeer in welke groep een kind in Nederland op school 'hoort' te zitten.
Over het algemeen zijn onze ervaringen positief en zijn de vakken goed te volgen. Het online systeem zit goed en duidelijk in elkaar met voldoende uitleg voor de ouders. Door de afwisseling van online werken en werken in werkboekjes/ schriftjes, is het goed vol te houden voor de kinderen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en inhoudelijke punten. Hier kunnen we wat mee!

Ellen Laenen

Een paar weken geleden heb ik de wereldschool benaderd aangaande nederlandse les voor onze zoon.
Wij werden zeer vriendelijk en enthousiast geholpen en over de eerste kennismaking skypesessie zijn wij zeer tevreden.
De lerares was aardig en professioneel en wist onze zoon op zijn gemak te stellen en te laten vertellen over zijn leventje hier in zweden.
Direkt na betaling werd het lespakket opgestuurd.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en op naar een leerzaam jaar!

Harriette

De Wereldschool is een fijne organisatie. Goede materialen, hulp wanneer je het nodig hebt. Ik ben erg blij met de duidelijke handleiding, want ik heb geen onderwijs achtergrond. Wij hebben net... De Wereldschool is een fijne organisatie. Goede materialen, hulp wanneer je het nodig hebt. Ik ben erg blij met de duidelijke handleiding, want ik heb geen onderwijs achtergrond. Wij hebben net groep 1 afgerond. Ik vind het super leuk om te weten wat mijn zoon nu allemaal kan, en waar ik hem nog bij kan helpen volgend jaar. Met dank aan de Wereldschool

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review! Fijn dat het zo goed bevalt.

We zijn pas begonnen met de Wereldschool en hebben pas het schoolpakket gekregen, het verliep erg soepel. Het ziet er heel anders uit dan wat we in Spanje onder "schoolmateriaal" verstaan en we... We zijn pas begonnen met de Wereldschool en hebben pas het schoolpakket gekregen, het verliep erg soepel. Het ziet er heel anders uit dan wat we in Spanje onder "schoolmateriaal" verstaan en we kijken erg uit naar de lessen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review en op naar een leerzaam jaar!

Willemijn Schouten

Wij zijn eind 2016 verhuisd naar de USA. Aangezien we over een paar jaar weer terug verhuizen naar NL, vinden we het belangrijk dat onze kinderen ook de Nederlandse taal leren lezen en schrijven.... Wij zijn eind 2016 verhuisd naar de USA. Aangezien we over een paar jaar weer terug verhuizen naar NL, vinden we het belangrijk dat onze kinderen ook de Nederlandse taal leren lezen en schrijven. Wij hebben besloten om dit via de Wereldschool te doen en daar zijn we erg blij mee. Naast de Nederlandse taal kan je alle vakken van peuters t/m 6 VWO volgen, maar onze kinderen volgen verder lokaal onderwijs.
Wij zijn erg tevreden over de werkwijze van de Wereldschool. Het pakket werkt voor ons heel prettig. Duidelijke uitleg voor zowel het kind als de ouder, gevarieerde lessen met thema's die de kinderen aanspreken en voldoende contactmomenten met de vaste docent. In het begin was het soms wel even lastig plannen om naast het reguliere Amerikaanse onderwijs ook nog de Nederlandse les in te plannen, maar daar hebben we nu vaste momenten voor gevonden en dat werkt voor de kinderen heel prettig.
Ook vooraf stonden de medewerkers van de Wereldschool klaar om al onze vragen te beantwoorden om zo een goed overwogen keuze te kunnen maken. Wij kunnen het iedereen aanraden die in het buitenland gaat wonen/reizen.

Reactie Wereldschool:

Bedankt voor uw review! Fijn om te lezen dat jullie zo tevreden zijn.