Bruikbaarheid contracten

BBMC BV

Snel te vinden via zoekmachine en duidelijk overzicht van Voorbeeld overeenkomsten

Makkelijk aan te schaffen voorbeeldovereenkomsten die goed te bewerken zijn

Geen op dit moment

Vorige week heb ik een voorbeeldcontract voor kamerverhuur gevraagd en betaald, maar tot op heden nog niets ontvangen.

En nu moet ik een beoordeling geven.
Vandaag geprobeerd ze...

Ik zou het op prijs stellen als zij gewoon doen waar ik voor betaald heb: een voorbeeldcontract opsturen.

Reactie Voorbeeldcontract.nl:

Vervelend dat uw ervaring met ons niet goed is geweest. U geeft aan dat u het contract niet heeft ontvangen. Als oplossing hebben wij het contract per e-mail handmatig aan u nagezonden. U heeft ons daarna bevestigd dat u het contract alsnog heeft ontvangen. Daarmee is uw klacht opgelost.

Perfect contract

Het contract is gelijk verzonden na de betaling en dat heb ik prettig ervaren. Er zijn altijd wat twijfels met online betalingen de eerste keer als de site wel legit is.

niets is opgevallen

Voorlopig is die goed

Op zoek naar een Engelstalige versie van een AVG tekst voor mijn website, vond ik die bij Voorbeeldcontract.nl. Het aankoopproces was soepel.

Reactie op een vraag was snel.

In de tekst staat een zin die niet juist is:
By agreeing to this privacy statement, you will give your explicit permission within the meaning of article 6 paragraph 1 sub a of the GDPR for the processing of your personal data for the purposes mentioned below. You can at all times revoke your permission. If however you do not provide specific information to us or do not give us permission to process such information, we may not be able to be of optimal service to you.

De persoon in kwestie moet expliciet toestemming geven dat je diens persoonsgegevens verwerkt. En in dat verband kan je verwijzen naar het privacy statement, waarin betrokkenen kunnen lezen hoe je met die data omgaat. Het is dus eigenlijk het omgekeerde van wat hierboven staat. Zie: https://blog.iusmentis.com/2018/06/21/zes-aanpassingen-die-je-moet-doorvoeren-in-je-privacyverklaring/ (zie punt 6)

Reactie Voorbeeldcontract.nl:

De zin is naar ons idee wel juist. Het expliciet instemmen met het privacy statement is namelijk een optie uit ons model. Deze optie kunt u gebruiken indien u expliciet om instemming met het privacy statement vraagt. De zin die u citeert hoort bij die optie. De standaard van ons model is dat geen toestemming wordt gevraagd voor het akkoord gaan met het privacy statement.

Ik heb de incassoservice gebruikt. Snel geregeld en fijn contact met de advocaten.

Makkelijk in gebruik en alle informatie staat duidelijk op de website.

Wijnand Prins

Op eenvoudige wijze heb ik een modelovereenkomst kunnen bestellen.

Snel en goed bewerkbaar voor eigen doeleinden.

dirk kriek

Alleen downlaoad contact gehad: huurkoopcontract model is duidelijk en volledig

Het bieden van een basis model contract

nog niet

Meurs

Duidelijke templates voor overeenkomsten en algemene voorwaarden.
Ideaal als je met een klein budget juridische documenten nodig hebt.

Templates zijn compleet en makkelijk zelf in te vullen.

De handleiding bij de algemene voorwaarden zie ik liever gratis meegeleverd.
Sommige voorbeeldovereenkomsten verschillen niet substantieel van elkaar. Dit kan duidelijker.
Links om een product te downloaden verlopen wanneer een document een update krijgt. Dat zou niet hoeven of duidelijk gecommuniceerd kunnen worden.