Theo Roncken

Mijn partner volgde eerder dit jaar de intensieve cursus Nederlands voor anderstaligen. Haar voertalen zijn Spaans en Quechua. Helaas kon zij onvoldoende meekomen omdat zij te weinig begrip heeft... Mijn partner volgde eerder dit jaar de intensieve cursus Nederlands voor anderstaligen. Haar voertalen zijn Spaans en Quechua. Helaas kon zij onvoldoende meekomen omdat zij te weinig begrip heeft van de Engelse taal. Op het moment van inschrijving was dit bij informatie op de website niet als vereiste aangegeven. Dit is later gecorrigeerd. Mijn partner heeft op de cursus weinig ruimte ervaren om op vragen in te gaan, hetgeen demotiverend werkte. Zij heeft de cursus niet gehaald en kreeg het advies om zich "ergens anders" in te schrijven. Vervolgens kreeg ze van de Volksuniversiteit toch een uitnodiging om zich voor de vervolgcursus in te schrijven. Zij heeft daaruit begrepen dat het advies van de lerares niet bindend was geweest en voelde dat ze een tweede kans kreeg. Na inschrijving en betaling werd ze gebeld, en kreeg te horen dat ze zich toch niet meer kan inschrijven. Dit was een nieuwe klap op haar motivatie. Wij verzoeken de Volksuniversiteit om zorgvuldiger met de terugkoppeling om te gaan, vooral als het om cursisten gaat die minder begrip hebben van de Nederlandse taal. Met vriendelijke groet.

Jack

Ik heb 5 modules Deens bij jullie online gevolgd, met veel plezier en met succes. Vanaf module 6 (niveau 2/3 in B1), boden jullie de cursus niet meer online aan, alleen nog klassikaal te... Ik heb 5 modules Deens bij jullie online gevolgd, met veel plezier en met succes. Vanaf module 6 (niveau 2/3 in B1), boden jullie de cursus niet meer online aan, alleen nog klassikaal te Utrecht.
Voor mij, woonachtig te Waalwijk, betekent dit een uur heenrijden, parkeerplek zoeken, en na de les nog een uur terugrijden (incl. de bijbehorende kosten). Dat vind ik wat te veel van het goede. Mijn wens is daarom dat jullie toch weer Deens online gaan aanbieden. Ik weet dat een aantal van mijn medecursisten, die nu ook om dezelfde reden zijn afgehaakt, dit ook zouden willen.
Ben benieuwd naar uw reactie.
Alleen klassikale lessen aanbieden vind ik, eerlijk gezegd, ook niet meer helemaal van deze tijd. Maar dat is een persoonlijke mening.

Prima. Altijd een vriendelijke en adequate reactie bij vragen. Wat ook fijn is, is dat het huiswerk digitaal bereikbaar is.

Dit is mijn eerste cursus geweest.

Prima. Leuke, goed georganiseerde cursus gevolgd.

Er is een fijne sfeer, de lessen zijn persoonlijk. Ik ga met veel plezier.

Goed telefonisch te bereiken. Je vragen te stellen bij het secretariaat.

Is een prettige omgeving om lessen te volgen met vriendelijk personeel

Nelleke Gaasenbeek

Snelle administratieve afhandeling. Goede docent