Deskundigheid
Communicatie
9.5/10

Prima vaarschool

Sterke punten:

Ik heb mijn marifoon cursus bij Albatros gedaan. In principe heb je aan de cursus precies genoeg om het examen te halen. Ik heb ongeveer 40 uur gestudeerd en had op het examen nul fout! Toch een paar kant tekeningen:

1) De cursus is niet op alle punten even duidelijk en ik heb ook een paar tegenstrijdigheden gevonden. Als je die op-googeld dan kom je er wel achter hoe het precies zit.
2) Ben een paar taal- en opmaak fouten tegengekomen en vond hier en daar de zins-opbouw slecht of onduidelijk.
3) De site oogt niet erg professioneel en presteert heel slecht, ligt er vaak helemaal uit. Ook de site waar de cursus in de loop naar toe migreerde was soms moeilijk bereikbaar. Dat is best vervelend als je een druk leven hebt en de hele zondagmiddag had gereserveerd om te studeren.
4) Om nul fout te halen op het examen moet je echt elke regel die in de cursus geschreven staat letterlijk in je hoofd gestampt hebben. Er wordt precies verteld wat je weten moet, maar ook niet meer dan dat.

Als je de vragen maar blijft trainen (ik heb er wel 4000 weggeklikt denk ik) dan kom je op een gegeven moment geen nieuwe meer tegen en heb je ze uiteindelijk allemaal goed. Op je examen krijg je dan alleen maar vragen die je al tig keer gezien hebt. Als je het dan nog verknalt moet je het wel heel bont maken.

Het examen werd in het pand van Albatros afgenomen in de binnenstad van Hoorn. Parkeren ging heel goed in parkeergarage t Jeudje (of zoiets) en het was daarna nog 8 minuten lopen. De ontvangst was hartelijk en de voorzieningen waren prima. De ruimte was perfect en het examen werd professioneel afgenomen. De sfeer was heel ontspannen en gezellig. Na afloop met mijn vrouw heerlijk gegeten en gewinkeld in het prachtige stadje.

Eind oordeel:
Prima vaarschool maar de site verdient een facelift

Antonio J Fernandes Crispim

Prima vaarschool

Sterke punten:

Ik heb de video cursus VB 1 & 2 gedaan en in één keer geslaagd. Videos zijn erg duidelijk en goed te volgen. De manier van lesgeven is ontspannend wat erg prettig overkomt.

Roel Vink

Vaarbewijs 2

Sterke punten:

Via internet heb ik deze cursus gevonden. Hiervoor had ik al heel wat uurtjes geleerd. Na het volgen van deze cursus snapte ik alles beter. Ruim geslaagd!! Ook complimenten voor de video docent, die alles duidelijk en ook grappig uitlegd!!

Yvonne van den Bosch

Cum laude geslaagd

Sterke punten:

Afgelopen vrijdag na 12 dagen de online videocursus te hebben gevolgd met 0 fouten het examen voor vb2 doorstaan.

Fred van Pesch

Vaarbewijs 2

Sterke punten:

Dankzij de videocursus van Albatros heb ik mij prima en in alle rust goed voor kunnen bereiden op het examen.
Het resultaat was 48 punten van de te behalen 50 punten. Hartelijk dank Coen. Ik kan deze cursus van harte aan bevelen.

Bedankt!

Sterke punten:

Snel overzicht van alle stof, leuke en effectieve manier van leren!

Ruud Trepels

Dinsdagavond de online cursus marifoon besteld, vandaag vrijdag met 0 fouten geslaagd.

duidelijke uitleg effectief.

Marcel Damen

Wederom een prima cursus !

Sterke punten:

Kort en bondige uitleg van instructeur Koen en prima materiaal ter voorbereiding. Tevens een zeer goed bereikbare locatie !

Sipke Dijkstra

Super cursus!

Sterke punten:

Heb de online cursus voor vaarbewijs 1 en 2 gedaan en voor beide in 1 x geslaagd! Dank dank dank voor een cursus die ik met veel plezier heb gevolgd en die me helder heeft uitgelegd hoe het allemaal in elkaar zit. Aaanrader!
Mvgr Sipke Dijkstra

Sebastiaan Molle

Bedankt Coen, Albatros KVB2 videocursus

Sterke punten:

Coen legt in de video's op zijn geheel eigen wijze duidelijk en begrijpelijk uit. Goede opbouw van het navigatie hoofdstuk.
Samen met mijn vader alleen de videocursus gebruikt voor de voorbereiding en zijn allebei na de 1e poging geslaagd met hoge scores.